משתמש:Avibliz/קישורים לידען/ארכיון 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קישורים לערכי הידען[עריכת קוד מקור | עריכה]

גילגמש הסיר קישורים אחדים לערכי הידען, אף שקישורים אלה נבדקו על-ידי, ואני הוספתי אותם או הפכתי אותם לגלויים. לדעתי די היה בכך, ולא הייתה הצדקה למחיקתם הסיטונית. אני מחזיר את הקישורים, ונותן כאן את שמות הערכים שבהם אטפל, כך שכל מי שמעוניין להסיר קישור יוכל לכתוב לכך הסבר מנומק, ובעקבות זאת יוסר הקישור. אני רואה את פעולתי זו כתואמת את הסיכום המקובל על גילגמש ואבי כאמור בסעיף תוצאה שבראש דף זה. דוד שי 10:28, 31 דצמבר 2005 (UTC)

ערכים עם קישורים לידען

אני הסרתי אותם כי הם לא עלו בדף הזה. אני מבקש להיצמד כללים - להודיע בדף, להמתין פרק זמן סביר (לפחות יממה) ואם אין התנגדות אפשר להוסיף. אם בדקת את הקישורים, אני לא מתנגד להוספתם, אך אני מבקש לא להוסיף קישורים ללא הודעה. ושוב, הכוונה היא רק לקישורים ששמת לבד, לא קישורים שבליזובסקי הביא בזדון ובהחבא. הקישור להיאבוסה הוא אחד מהם. רק קישורים שידו לא נגעה בהם. גילגמש שיחה 10:30, 31 דצמבר 2005 (UTC)

כפי שכתבתי, אתמקד בקישורים שנבדקו על-ידי, ואני הוספתי אותם או הפכתי אותם לגלויים. לא אטפל בשלב זה בקישורים שנוספו ישירות על-ידי אבי (מצאתי קישור כזה בערך ננס אדום, ומעבר לצד הפורמלי, אין לו מקום, משום שמדובר בפיסת מידע חדשותית זעירה מדי. דוד שי 10:37, 31 דצמבר 2005 (UTC)
גם הקישורים למארס אקספרס וקריק נוספו על ידו ולכן חייבים לעבור דיון. בדקתי בגרסאות הקודמות של הערכים. גילגמש שיחה 10:39, 31 דצמבר 2005 (UTC)
עם מארס אקספרס אתה ממש טועה. הקישור נכתב על-ידי אבי כהערה סמויה, ורק לאחר בדיקה שלי של הערך והקישור, אני הוספתי אותו, ולכן יש לראות אותו בפירוש כהוספה שלי. בנוסף, אבקשך לא להיכנס אתי למלחמת עריכה. דברים שיש לך לומר, אמור כאן, אבל אל תשחזר עריכות שלי. דוד שי 10:43, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לא. זאת לא התוספת שלך. בליז הוסיף את הקישור בהחבא, אתה הכשרת אותו בדיעבד בלי שתיהיה למישהו אחר האפשרות לבדוק אם הקישור רלוונטי או לא. הדף הזה בא למנוע את המקרים האלה. לא יתכן שהוא יכניס את הקישורים בחוצפה בהערה חבויה ומישהו יכשיר אותם ללא דיון. אם היית מחפש באופן אקראי ברשת והיית מגיע לקישור הזה, מילא, אבל זה לא המצב פה. גילגמש שיחה
גילגמש, הניסיון שלך לקבוע איך אני רשאי לאסוף ידע הוא חוצפה שאין כדוגמתה. אני יכול לגלות ערכים באמצעות גוגל, מותר לי לקרוא המלצות בעיתון, חברים רשאים לספר לי על ערכים, וגם אבי בליזובסקי רשאי לספר לי על ערכים - אל תעז יותר לעולם לומר לי או למישהו אחר מאיפה יוכל לקבל מידע. אני חושב שרבנו מספיק על שטויות. רשימת הערכים שמופיעה למעלה היא דיון על ערכים אלה - אם יש לך התנגדות ספציפית לקישור כלשהו, כתוב אותה, ואם אין לך התנגדות כזו, אוסיף את הקישור בהתאם לקביעה שלך "מפעיל מערכת יכול להוסיף את הקישור אם הוא רואה זאת לנכון גם אם לא חלף שבוע". דוד שי 10:52, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לדבריך אין לי התנגדות כמובן. התנגתי רק לכך שתוסיף קישורים שבליז החביא בתוך ערכים ללא דיון. אני אבדוק את הקישורים שהוא ביקש להוסיף בהמשך היום ואגיד את דעתי. קישורים שמצאת לבד, ללא התערבותו של בליזובסקי לא נופלים לקטגוריה הזאת והם אכן על פי הפשרה ואפשר להוסיפם ללא דיון, אבל קישורים שמקורם באבי חייבים לעבור דיון. גילגמש שיחה 10:55, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לטעמי אין מקום להכשיר קישורים אלו הן משום שנעשה כאן ניסיון מחטף והן משום שכפי שדוד שי העיר למעלה שקישורים אלה ברובם יש נטייה להיות פיסות מידע חדשותית זעירות. בברכה Shayakir 10:56, 31 דצמבר 2005 (UTC)
ברוב המקרים לא נעשה נסיון מחטף, והקישורים, כפי שכבר הבהרתי, נוספו רק לאחר בקרה שלי ועמידה על ערכם. ננס אדום הוא לא נוסף על ידי ויש לו אופי חדשותי, ולכן איני מתווכח עליו, אך את כל האחרים אני ממליץ להוסיף. ניתן לראות את הקישורים שבהם מדובר בגרסה קודמת של כל ערך, קודם שהוסרו. דוד שי 11:11, 31 דצמבר 2005 (UTC)

קישורים לאתר הידען בערכים שנכתבו על-ידי Avibliz[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי ששמתם לב בוודאי, עניין הקישורים לאתר הידען הוא פצע פתוח שמסרב להגליד, ומפעם לפעם מתפרץ מחדש. כדי להחזיר את השלווה לחיינו אני מציע שניצמד בקפדנות לעקרונות שעליהם הסכימו גילגמש ואבי, לאחר דיון ארוך, ומופיעים למעלה בסעיף תוצאה. אלה עקרונות שכל הצדדים מסוגלים לחיות אתם. יחד עם זאת, אני מציע הגמשה אחת. יש ערכים, כגון תאוריית הקשר אודות זיוף הנחיתה על הירח שנכתבו בשלמותם על-ידי אבי, ואחרים, כגון פרנסיס קריק, שהתוספת של אבי להם מהותית ביותר. בכל ערך כזה ניכר שאבי השקיע שעות אחדות של עבודה. נראה לי שהדרישה שגם בערך כזה הוספת קישור ל"הידען" מצריכה דיון מראש היא השפלה מיותרת. בערכים כאלה יש לאפשר לאבי להוסיף את הקישור בעצמו. מובן שעל הקישור להיות רלבנטי וראוי, אחרת ניתן יהיה להסירו (תוך מתן נימוק לכך). דוד שי 11:22, 31 דצמבר 2005 (UTC)

מסכים צהוב עולה 11:26, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לא. בעל העניין לא יוסיף קישורים לעניינו בלי דיון. גילגמש שיחה
זאת הגזמה גילגמש, מדובר בהכנסת קישור למקור - לא צריך דיון במקרה זה. Yonidebest Ω Talk 11:29, 31 דצמבר 2005 (UTC)
הוא מכניס קישורים לא קשורים. אני לא מסכים לסטות מהפרשה. גילגמש שיחה 11:31, 31 דצמבר 2005 (UTC)
דוד ציין שאם הקישור לא קשור, יהיה ניתן למחוק אותו עם נימוק (שבאמת מנמק למה הקישור לא רלוונטי). הכוונה היא לקישורים כן רלוונטיים, או כמו שיוני אמר שהם בעצם המקורות לערך, כי אם אבי כתב את הערך לאחר שהוא כתב את המאמר באתר שלו כנראה שהוא נעזר במאמר. צהוב עולה 11:46, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אני לא בטוח שהבקשה חוקית - זהו בעצם מתן קרדיט לכותב. אני לא נותן קרדיט לעצמי, אלמוג לא נותן קרדיט לעצמו וגם אתה לא נותן קרדיט לעצמך. אני הרי לא מפנה לאתרי הפרטי שבו אשים מאמר משלי ואמכור את שטח האתר לפרסומות. למה דין שונה לבליזובסקי וקישור אוטומטי לאתרו הפרטי? אם יש קישור רלוונטי, אז יש נוהל ברור - נא לציין את הקישור פה ואם הוא רלוונטי אין בעיה להוסיף. הוספתי בעצמי כמה וכמה קישורים לידען. גילגמש שיחה 11:49, 31 דצמבר 2005 (UTC)
דוקא בעיקרון, אם מישהו כתב משהו ברמה גבוהה על נושא מסויים, והוא כתב עליו גם פה, או אפילו ראה שמישהו אחר כתב ערך, זה הגיוני שהוא ישים קישור למשהו שהוא כתב במקום אחר. הבעיה שלגופו של הבן אדם הספציפי, חלק מהדברים אליהם יש קישורים, לא ממש נכתבו ברמה גבוהה, וכבר ראינו שהקשר של חלקם היה אסוציאטיבי לחלוטין. emanשיחה 12:22, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אני מסכים עם דבריו של eman כאן, אך מציע להגמיש את יחסנו לקישורים במקרים אלה כפי שאמרתי בתחילת דברי. לא מדובר בהוספה סיטונית של קישורים, הרי גם אבי מוסיף ערך חדש רק אחת לחודש, ומדובר בערכים שתורמים לפיתוחה של ויקיפדיה. לא יקרה כל אסון אם בערכים כאלה הוא ייתן קישור (בגלוי ובלי חשש), והדיון יהיה לאחר מכן. אין כל קושי לשים לב למספר מצומצם של ערכים, וחשוב שלא להשפיל את אבי שלא לצורך. דוד שי 14:42, 31 דצמבר 2005 (UTC)

אני םשוט לא סומך על בליזובסקי. שיעלה אותם כאן ונקל עליו במקרה שהוא כותב הערך, אבל החשש העיקרי הוא להוספת קישורים לא רלוונטיים ברגע שזה יתאפשר לו. גילגמש שיחה 14:45, 31 דצמבר 2005 (UTC)

גילגמש, הייתי מבקש שתתגמש ותקבל את הצעתו של דוד שי, לא חבל ליצור סתם בלי שאני רוצה בכך את המתכון לפיצוץ הבא? למה לא לתת לי קרדיט, אני משוכנע שלא גרמתי שום נזק לויקיפדיה ואף להפך, ולמרות הביקורת של EMAN על כל קישור באשר הוא, אני משוכנע שלא יקרה כלום אם יהיו עשרה קישורים מיותרים מאשר אם אני אקבל התקף לב בגלל החסימות הלא מוצדקות, שנעשיות למרות שאני פועל לפי כל התקנונים האפשריים. יש אולי 200 קישורים לידען מתוך 30 אלף ערכים, ויש עוד כ-50 ערכים בסך הכל שצריכים להיות בהם קישורים ואין, בשביל זה להרוג בן אדם?Avibliz
ראה הצעת פשרה למטה. גילגמש שיחה 15:26, 31 דצמבר 2005 (UTC)

הקישורים הספציפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודם כל אני מוחה על הפרת הנוהל, בעיקר בשיטה של החבאת הערות חבויות, ואני מוחה על שיתוף הפעולה איתה.

לגופם של קישורים, הנה דעתי, אחרים מוזמנים גם להוסיף את דעתם emanשיחה 13:05, 31 דצמבר 2005 (UTC)

אני מסכים לניתוח של עמנואל ולא מתנגד להחזרת הקישורים שנבדקו על ידו. גילגמש שיחה 13:27, 31 דצמבר 2005 (UTC)

פרנסיס קריק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להוריד. כתבה חובבנית למדי, בקושי כתוב שם על קריק עצמו, ולמעשה כתוב עוד פחות ממה שיש בערך. emanשיחה 13:05, 31 דצמבר 2005 (UTC)

מארס אקספרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להשאיר. זו אחת מהדוגמאות המעטות, של תחום צר, שבו באמת ל"הידען" יש יתרון יחסי. הבעיה היא שמר בליזובסקי חושב שבכל דבר שאיכשו קשור למדע הוא מבין, וחייב להיות קישור לאתר שלו. זה ממש לא כך. emanשיחה 13:21, 31 דצמבר 2005 (UTC)
הקישור הוחזר. דוד שי 14:17, 31 דצמבר 2005 (UTC)

זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להוריד. רוב הקישורים לאשכולות הידיעות ("ידענים") הם לא טובים. שולחים לאשכולות של ידיעות שרובן אנקדוטיאליות, ולא תורמות לערך, או לשום דבר אחר.emanשיחה 13:05, 31 דצמבר 2005 (UTC)

היאבוסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להשאיר. מדובר בכתבה יותר מעודכנת על החללית מהמ שכבר היתה. emanשיחה 13:05, 31 דצמבר 2005 (UTC)
הקישור הוחזר. דוד שי 14:16, 31 דצמבר 2005 (UTC)

רובוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להוריד! שוב קישור לאשכול ידיעות, שכולל בעיקר ידיעות אנקדוטיאליות לחלוטין (למשל כל מיני תחרויות של רובוטים במקום זה או אחר).emanשיחה 13:05, 31 דצמבר 2005 (UTC)
  • להשאיר. אני חולק על הגישה המאוד ביקורתית של עמנואל. האשכול עוסק בנושא רובוטים, ולכן הידיעות בו רלבנטיות. כיוון שמדובר באוסף מגוון של ידיעות, על מידת חשיבותה של כל אחת מהן יש לתת לקורא להחליט בעצמו. אין לי ספק שקוראים רבים יתעניינו דווקא בתחרויות בין רובוטים (נושא שלבני נוער יש עניין רב בו, והשתתפות של קבוצות מישראל בתחרויות כאלה זוכה לפרסום רב). דוד שי 14:32, 31 דצמבר 2005 (UTC)

מושבת ירח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להוריד. שוב קישור לאשכול, וחלק ממנו לא קשור, והמעט שכןם קשור, שוב, לא מתעסק בצדדים עקרוניים, אלא בדברים טכניים לא מעניינים. emanשיחה 13:08, 31 דצמבר 2005 (UTC)
  • להשאיר. לדעתי הקישורים באשכול רלבנטיים כולם לנושא הערך. חלקם עקרוניים וחלקם שוליים, וזאת יוכל הקורא לזהות בעצמו. מבחינת התועלת לקורא, זהו קישור שראוי להשאירו. דוד שי 14:23, 31 דצמבר 2005 (UTC)

תאוריית הקשר אודות זיוף הנחיתה על הירח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זה דן ברובו במשהו לא ממש חשוב (איזה ספר שנאס"א רצתה להוציא, ואז התחרטה), וגם השאר כבר מופיע בערך ובמקומות אחרים. אני מצעי להוריד emanשיחה 13:15, 31 דצמבר 2005 (UTC)

טלסקופ חלל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקישור בכלל שבור! emanשיחה 13:18, 31 דצמבר 2005 (UTC)

האם הכוונה לקישור הזה? http://www.hayadan.org.il/spacetelesocpes.html

כאן spacetelesocpes כתוב בשגיאת כתיב ולכן עובד, בערך היה כתוב באיות נכון, ולכן היה שבור. בכל אופן, כדאי שעמנואל יבדוק ויחווה דעתו. דוד שי 14:26, 31 דצמבר 2005 (UTC)


אני מניח שאפשר להשאיר את זה, אם כי גם אל יקרה אסון אם זה לא יהיה. די גבולי. emanשיחה 14:36, 31 דצמבר 2005 (UTC)

הקישור המתוקן הוחזר. דוד שי 15:03, 31 דצמבר 2005 (UTC)

פשרה עניינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מנת להגיע לפשרה עניינית אני מציע את הנוהל הבא:

  • קישורים רלוונטיים לידען בערכים על משימות חלל יתווספו ללא דיון. קישורים אלו לערכים אחרים חייבים לעבור דיון רגיל. דיון על קישורים מהסוג הזה שיעוררו מחלוקת יתנהלו בדף זה. שימוש לרעה בהקלה זו יגרום לביטולה. לצורך העניין - הוספת קישורים לא קשורים או בנושאים אחרים הוא שימוש לרעה בקרדיט שניתן פה לאבי.
  • קישורים בנושאים אחרים לפי הנוהל הרגיל. כלומר, דיון ענייני בדף זה ואחר כך החלטה.
  • הדיון עדיין צריך להימשך שבוע, אך אם יש סיכום בפרק זמן קצר יותר, אין בעיה להוסיף את הקישור גם אם לא חלף שבוע.

גילגמש שיחה

בעיני זה צעד קדימה, ואני שמח שגילגמש התגמש. דוד שי 15:05, 31 דצמבר 2005 (UTC)
גם אני שמח שהפרשה הזו סוף-סוף מתקרבת לסיום. נשאלת השאלה מה יש לעשות כאשר ויקיפד אחר (לא אבי) מוסיף קישור לידען. ומה אם אנונימי מוסיף אותו? ומי יחליט מהו "שימוש לרעה בהקלה"? מארק ברלין 15:13, 31 דצמבר 2005 (UTC)
קישורים של אנונימים ימחקו, אם כי לא יחשבו להפרת ההקלה, אלא אם כן אותו אנונימי יתחיל בהוספה סיטונית ומחשידה של קישורים. משתמשים אחרים צריכים להודיע על בקשתם על מנת לאפשר מעקב נאות. הודעה לא חלה על משימות חלל. גילגמש שיחה 15:29, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לפי זה צריך להודיע על כך בדוא"ל או בדפי השיחה לכל הויקיפדים, האם זה מעשי?Avibliz 15:31, 31 דצמבר 2005 (UTC)
הכוונה ב"להודיע" היא להודיע פה, בדף הזה. גילגמש שיחה 15:33, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לא הבנת, אם משתמש בתום לב מעלה קישור האם מוחקים אותו ומצפים שהוא יעביר את הדיון לכאן (ואולי הוא בכלל לא יודע על הדף הזה) או שמעתיקים את הקישור לכאן עד לדיון בו בלי להעלים אותו אוטומטית כפי שנהגת עד היום Avibliz 15:35, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אם לא יודע, יודיעו לו. אני נוהג להודיע במקרים כאלה. המשתמש יכול לעלות את הקישור לדיון, אם יחפוץ בכך. אנונימים חשודים מן הסתם. גילגמש שיחה 15:39, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אולי במקום להודיע בשורת התקציר, שנעלמת אחרי כמה דקות, עדיף אולי שתעביר בעצמך את הקישור לפה ותחסוך הרבה עוגמות נפש?Avibliz 15:45, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אני מודיע בדרך כלל בדף השיחה של המשתמש, כך שאי אפשר לפספס את זה. גילגמש שיחה 15:49, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אולי תעשה גם וגם, לא תמיד למשתמש יש עניין לריב וחבל שהקישור ילך לאיבוד.Avibliz 15:51, 31 דצמבר 2005 (UTC)
שאלת תם: למה שגם משתמשים אחרים יעלו את הצעותיהם לקישורים לדיון? הרי הם אינם נחשדים בניגוד אינטרסים, כמדומני. מארק ברלין 16:12, 31 דצמבר 2005 (UTC)
שאלה טובה, ראה איזה ויכוח התנהל כאן היום סביב עריכותיו של משתמש לא כל כך אנונימי ולא חדש, טוב, המשתמש הכי ותיק שיכול להיות. גם אני תוהה למה כל משתמש יכול לקשר לכל שטות ב-NRG אבל לא לדברים רציניים בידעןAvibliz 16:15, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אני לא אגרר לוויכוח הזה. אתה לא מרוצה מהפשרה? אם לא, תגיד ונבטל אותה. אני מבקש לסיים את הדיון באחד מהשניים: או שתקבל אותה או שתדחה אותה ונחזור למה שהיה. גילגמש שיחה 16:17, 31 דצמבר 2005 (UTC)

קודם כל בבקשה להוריד את הטון. מארק מעלה פה נקודה חשובה ובזכות ההערות שלו אני בודק כעת את הפרטים בדיוק כדי למנוע חיכוכים בעתיד, אני לא מבין מה רע בזה? ראה מה קרה בפשרה הקודמת שהיתה מלאה חורים. וחוץ מזה מארק צודק. הלכת חצי דרך, לא היה מזיק ללכת עוד צעד, כפי שהצעתי - להעביר בעצמך את הקישורים עדיף על פני הסתמכות על משתמשים אחרים שיעשו פעולה אקטיבית נוספת. לדעת מארק מיותר לבקר משתמשים אחרים, בוודאי כאלה המוכרים, וגם לדעתי אבל אם לדעתך לא, עדיף לפחות לא להעסיק אותם כי כל העסקה כזו רק תפריע למטרה ותיראה כמו הטרדה.Avibliz 16:22, 31 דצמבר 2005 (UTC)

רק הבהרה - לפי הנוהל הקיים, מפעיל מערכת יכול להוסיף קישור (בכל נושא) על דעת עצמו. נדב 16:31, 31 דצמבר 2005 (UTC)
דבר ראשון, לפי הנוהל הקיים מפעיל מערכת יכול להוסיף קישור רק אחרי שאבי הציע אותו ולא על דעת עצמו, ודבר שני, יש לנו כאן לא רק מפעילי מערכת אלא גם סתם ויקיפדים מהשורה, שתורמים לא פחות ממפעילים. כיוון שכל הסיפור הזה התחיל בגלל טענתו של גילגמש שקיים ניגוד אינטרסים בין כך שאבי הוא הבעלים של "הידען" מצד אחד, ומצד שני מוסיף אליו קישורים מהוויקי', אני חושב שזה מוזר במקצת לדרוש שמשתמשים אחרים, שלהם אין ולא יכול להיות ניגוד עניינים כזה, לא יוכלו להוסיפם או יידרשו להביאם לדיון. אם אתם כ"כ מפחדים מבובות קש, תרחיבו גם לכאן את הנוהל של חודש ותק ו-100 עריכות. אבל אני מאוד מבקש שגילגמש ייתן לשאלתי תשובה אינטליגנטית. מארק ברלין 18:29, 31 דצמבר 2005 (UTC)

תגובה של אבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודם כל תודה.

  • משימות חלל הם נושא די מוזנח, וגיליתי זאת כשערכתי לפני כשבוע את פורטל מדעי החלל. זה המקום שבו החוסר העיקרי גם בערכים וגם בממקורות להם (יש חוסר כזה בחלק מהמקרים גם בויקי האנגלית ולכן צריך להסתתמך קצת יותר על הידען). כך שתהיה לי בו מספיק עבודה לזמן הקרוב. אני לא רואה בעיה של מחלוקת בנושא הזה של משימות חלל מהסיבה הפשוטה שגם בידען אני יכול לפרק את משימות החלל לפלחים יותר ויותר מדויקים כמו במקרה מארס אקספרס, ממילא אני צריך לעשות זאת מסיבות טכניות של גודל וכדו'
  • לגבי נושאים אחרים, אני מקווה שהשיקולים יהיו יותר עניינים ופחות מחמירים לנושאים שאעלה כאן ולא פסילה גורפת של ידענים שלמים (מהסיבה שהעלה דוד שי שצריך לחושב על מגוון הגולשים ולא על דעה של ויקיפד זה או אחר).

בתקווה להמשך עבודה פורה.Avibliz 15:12, 31 דצמבר 2005 (UTC)

תראה, עיניינים של משימות חלל מצריכות רק מעקב על נושא טכני מסויים, וזה דבר שאתה והאתר שלך עושים הייטב. לגבי שאר הנושאים - אין לאתר שלך שום יתרון יחסי לגבי מקורות אחרים (וגם זה במקרה הטוב). אתה חושב שאתה איזה מומחה גדול למדע. אתה לא. אתה טכנוקרט שיודע לעקוב אחרי שיגור חלליות. אז בנושא הספציפי הזה, לא אכפת לי שתהיה לך יד חופשית. אבל בשאר, רוב הקישורים שלך הם עדות להערכה עצמית מוגזמת לחלוטין. emanשיחה 15:20, 31 דצמבר 2005 (UTC)

עוד שאלה תיאורטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבל בגלל שכבר הוחל בדיון עדיף לשאול עכשיו וסליחה שאני נשמע קטנוני, אבל דיווח על משימה צריך לכלול גם את המידע על תוצאותיה? עדיף לשאול את זה עכשיו תיאורטית מאשר שזה יוגדר על ידי מישהו כהפרה.Avibliz

אתה רוצה שני קישורים, אחד למשימה השני לתוצאה? גילגמש שיחה 15:40, 31 דצמבר 2005 (UTC)
טוב שאתה שואל. אני מקווה שזו שאלה עניינית. מן הסתם הקישורים לא יהיו מאותו ערך, המשימה - מהערך על החללית והתוצאה - מהערך של הגוף עליו נחתה או אותו חקרה (למשל טיטאן).Avibliz 15:47, 31 דצמבר 2005 (UTC)


אני רואה שאין תשובה, אני מקווה שזה אומר שאין התנגדות מפני שבחודש הבא אמורה לצנוח החללית סטארדאסט עם מטען האבק שלה ובעוד כמה חודשים תגיע החללית ונוס אקספרס לנוגה.Avibliz 16:08, 31 דצמבר 2005 (UTC)
בערך על החללית מותר לך לשים קישורים לידען, בלי שיהיה קודם דיון פה. בערך על הגף השמימי שעליו היא נחתה או צילמה - לא. לגבי ערכים כאלה הנוהל נשאר כרגיל: קודם דיון פה. מובן? ותפסיק לפעול בשיטת נותנים לך אצבע ואתה רוצה את כל היד, וגם את הרגל והטחול. emanשיחה 16:24, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אני לא מבין למה אתה חושב שאני לוקח את כל היד, הרי זו שאלה הגיונית לחלוטין. אני סבור שתוצאות הם דבר לא פחות חשוב מאשר השאלה הטכנית של השיגור והיא לא מעלה מי יודע מה את מספר הקישורים. לדעתי יש קשר בין החללית לבין התוצאות שלה, הרי לא ביקשתי לכתוב על פיצוח גנים כהרחבה של תחום טיסות החלל, אולי תשנה טיפה את דעתך המקצינה?Avibliz 16:28, 31 דצמבר 2005 (UTC)
ובכל מקרה, הרי עדיף שלא להשאיר תחום אפור שיהיו עליו סתם ויכוחים. הנושאים האלה בדרך כלל באים בצמדים (היאבוסה, איטוקווה). כל הפרדה תגרום לנסיגה אחורנית, וכמעט לא יהיה ניתן לכתוב אף ערך בלי להידרש שוב לאישורים, ואני מבין שלא זו היתה המטרה. הכיסוי הזה מאפשר סגירה של תחום שאין ממנו סטיה.Avibliz 16:38, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לא כל חללית שתחקור למשל את הירח או השמש או אפילו צדק צריך לאזכר בערך. לכן ההקלה היא רק על ערכים שמדברים על החלליותץ כמובן שייתכן שכן מוצדק קישור גם בערכים אחרים, ואז הם יוספו, אבל רק אחרי דיון פה. emanשיחה 16:52, 31 דצמבר 2005 (UTC)
לדעתי זו סתם קטנוניות אבל בואו נראה איך זה יעבוד. הרי ממילא לכמה מהגופים הגדולים במערכת השמש יש קישורים לידענים (שאפילו עברו את אישורך) כך שהבעיה תהיה בדרך כלל עם גופים קטנים ו/או רחוקים. הרי אף אחד לא מונע ממני לכתוב בתוך הערך פרטים מדעיים חדשים בלי להוסיף קישורים (כי אלו כבר ישנם כמו למשל כוכב הלכת נוגה שונוס אקספרס מגיעה אליו), אם יש נחיתה על שביט/אסטרואיד או גילוי של עצם חדש במערכת שמש (המתגלים בתדירות של אחד לשנתיים) לא כדאי בשביל זה לריב אבל חבל סתם על הקטנוניות.Avibliz 16:56, 31 דצמבר 2005 (UTC)

קישור בערך אסון טבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מציע לתת בערך אסון טבע קישור למאמר כשכדור הארץ תוקף, העוסק בסוגים אחדים של אסונות טבע. דוד שי 22:15, 2 ינואר 2006 (UTC)

בסדר. גילגמש שיחה

ניסוח סופי לפשרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. קישורים לאתר "הידען" יוספו רק לאחר הצעה ודיון, אשר יתנהלו בדף זה לפי הנוהל הרגיל של דיונים בוויקיפדיה. אם תושג הסכמה לפני תום הזמן המוקצב לדיון, ניתן יהיה להוסיף את הקישור גם לפני תום הזמן.
  2. קישורים שיוספו על ידי אנונימיים יימחקו.
  3. הוצע קישור ל"ידען" בדף אחר, יועבר הדיון לדף זה, עם הודעה למציע בדף שיחתו.
  4. קישורים למאמרים על משימות חלל אפשר להוסיף ללא דיון.

נדמה לי שזה מסכם את הפשרה שהציע גילגמש, עם הפירוטים והבירורים עפ"י השיחה שבאה לאחר הצעתו. אני מבקש מכל הצדדים הקשורים לעיין ולהביע את הסכמתם/אי-הסכמתם לנוסח הזה. מארק ברלין 12:02, 4 ינואר 2006 (UTC)

לבקשתו המיוחדת של מארק אני יוצר X וחותם לידו - גילגמש שיחה גם אני מוסיף את חתימתי. Avibliz 14:27, 4 ינואר 2006 (UTC)

ובנקודה זו, אני חושב שמן הראוי ליצור מזנון מיוחד לנושא, כמו שנעשה, להבדיל אלף הבדלות, ב"פרשת שמעון". זאת, משום שהדיונים הקשורים בפרשה נמצאים בדפים שונים, בארכיונים שונים, וריכוזם בדף אחד יקל על הבנת הפרשה למי שירצה (ונקווה שלא) לעסוק בכל זה ביום מן הימים. מארק ברלין 12:03, 4 ינואר 2006 (UTC)

הדיונים לא התפזרו. אולי למעט דיונים בדפי שיחה אישיים. גילגמש שיחה 12:06, 4 ינואר 2006 (UTC)

א. לזה בדיוק הכוונה. הדיונים כן התפזרו (חלקית) לדפי שיחה אישיים ולהבנת הפרשה נוח יהיה לרכז אותם בדף אחד, שוב, כמו במקרה של שמעון.
ב. אתה מסכים לנוסח שלעיל או לא? נדמה לי שזה בדיוק מה שהצעת, עם הדיוקים שנובעים מהשיחה שלהלן. מארק ברלין 12:08, 4 ינואר 2006 (UTC)
מסכים. יש קושי מסוים בהוצאת דיונים מדפי שיחה אישיים כי לא נהוג לפגוע במבנה הארכיון האישי. בכל אופן, הדיונים שכן התפזרו לא מהותיים כל כך לעניין ואפשר להבינו בקלות גם בלעדיהם. גילגמש שיחה 12:09, 4 ינואר 2006 (UTC)
לעניין הסכמתך, אני חושב שלמען הסדר (והיופי) עדיף שתחתום (וגם אבי, וגם עמנואל) מתחת לנוסח עצמו.
לעניין ריכוז הפרשה: אינני מתכוון שתשנה את מבנה הארכיון האישי שלך. מה מפריע בזה שיהיה עמוד שירכז את כל מה שנכתב - או אפילו ייתן קישורים - להסתעפויות משניות, כמו העניין של שמואל ב, כמו התלונה של אבינעם לדוד שי על כך ששיחזרת איזה משהו, וכו' וכו' וכו'. מארק ברלין 12:12, 4 ינואר 2006 (UTC)
לא מפריע, אם אתה מוכן להקדיש את הזמן לאיסוף הדברים האלה, בבקשה. אני לא מתכוון לעשות את זה כי זה זניח בעיני. גילגמש שיחה 12:13, 4 ינואר 2006 (UTC)
אול רייט. אני אנסה למצוא לזה את הזמן. ובבקשה, חתום מתחת לנוסח. מארק ברלין 12:16, 4 ינואר 2006 (UTC)
אמרתי שאני מסכים. איפה אתה רוצה שאני אחתום בדיוק? לא ראיתי שום דבר מסומן ב-X. די בכך שאמרתי שאני מסכים. גילגמש שיחה 12:18, 4 ינואר 2006 (UTC)
אוף. הכוונה היא שתחתום אחרי המשפט "אני מבקש מכל הצדדים... להביע את הסכמתם...". פשוט תרשום את החתימה שלך וזהו. הרי כשחותמים על מסמך, חותמים בתחתיתו, ולא על איזה נייר נוסף. מארק ברלין 12:24, 4 ינואר 2006 (UTC)


יצחק בן ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקשה לקשר מהערך יצחק בן ישראל או מהערך סוכנות החלל הישראלית לראיון איתו שערכתי עבור גלילאו [הראיון]

למה לא לקשר ישירות לגליליאו אם הראיון התקיים עבורם? גילגמש שיחה 20:47, 4 פברואר 2006 (UTC)
כי באתר שלהם א. צריך להרשם ומי שמגיע לשם מקבל הודעה להכניס סיסמא וב. מביאים רק חלק מהכתבה. Avibliz 20:48, 4 פברואר 2006 (UTC)
לגופו של עניין: הכתבה סתמית למדי בעיני, אבל אני לא מתנגד להוספת הקישור. אם יהיו דעות נוספות, נא לספור אותי בתור נמנע. גילגמש שיחה 20:49, 4 פברואר 2006 (UTC)
OK
אני תומך בקישור מסוכנות החלל הישראלית. דוד שי 21:29, 4 פברואר 2006 (UTC)

הברירה הטבעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברירה טבעית לקראת יום דארווין הבאתי קטע מפרק 4 מתוך הספר מוצא המינים שבו מסביר דארווין את משמעותה של הברירה הטבעית (או בתרגום המיושן - הבירור הטבעי) [המאמר]

נגד - לא ברור מה ההקשר של הפרק ללא הספר עצמו. גילגמש שיחה 08:26, 17 פברואר 2006 (UTC)
למה להתנגד - הפרק מסביר מהי הברירה הטבעית כפי שדארווין הבין אותה. ואם זה לא מתאים לערך הברירה הטבעית אז מה כן? הבטחת להתייחס בחיוב לדברים כאלה. Avibliz 09:19, 18 פברואר 2006 (UTC)
מה כן יתאים? למשל ביקורת על הספר או ראיון עם גנטיקאי מפורסם. סתם קישור לפרק מהספר לא מתאים. מה גם, יש סיכוי טוב שהוא מפר את זכויות היוצריו של המתרגם או של המו"ל. גילגמש שיחה 12:28, 18 פברואר 2006 (UTC)
לגבי זכויות היוצרים, הציטוט עונה על כללי הציטוט, וכך עשה גם האתר המקורי מה גם שהספר ניתן לי בזמנו לשימוש באתר הידען על ידי יחסי הציבור של הוצאת מוסד ביאליק. הקישור לדעתי רלוונטי לערך ברירה טבעית. אילו הערך היה מדבר על הספר - היית צודק. לערך ברירה טבעית העוסק במונח, חשוב לדעת מה דארווין כתב במקור מהי הברירה הטבעית. זו דוגמה קלאסית להרחבה של הערך. אם אתה רוצה, אפשר גם להוסיף לערך ציטוט של פסקה מהפרק שמדגימה את דעתו של דארווין. Avibliz 12:44, 18 פברואר 2006 (UTC)
אני לא חושב שזה רעיון טוב. אני לא רוצה לחזור על טענותי, ומבקש לספור אותי במתנגדים לקישור. גילגמש שיחה 12:46, 18 פברואר 2006 (UTC)
נחכה עוד כמה ימים, לא בוער לי, חבל רק על התלמידים שעושים עבודות על הברירה הטבעית. ולא יודעים שאפשר לדעת למה התכוון דארווין במקור.Avibliz 12:47, 18 פברואר 2006 (UTC)
שילכו לספריה. קטע קטן (אם זה עומד בסטנדרטים של השימוש ההוגן, זה משהו נורא קצר) לא יכול לתת תמונה טובה בלאו הכי. גילגמש שיחה 12:49, 18 פברואר 2006 (UTC)
דוקא לי הקישור נראה מתאים.
מה שמוזר לי - הדבר הזה זה פרק שלם?! emanשיחה 12:51, 18 פברואר 2006 (UTC)
זה לא פרק שלם, אלו שתי הפסקאות הראשונות שלו בלבד עמודים 52-53. הפרק עצמו הוא מעמ' 52 עד 89 Avibliz 12:55, 18 פברואר 2006 (UTC)
כפי שהבטחתי אני לא מציף בבקשות קישורים אבל אלו שאני מבקש - כאלו שבטוח חייבים להכנס.Avibliz 12:57, 18 פברואר 2006 (UTC)

אני תומך בהכנסת הקישור, הדבר נראה רלוונטי ונראה בתור הקדמה/סיכום לא רע בכלל של רעיון הברירה הטבעית (איך לא, הרי דרווין כתב אותו). זה דווקא יותר מתאים כקישור חיצוני מאשר ראיון עם איזה מישהו... מארק ברלין 14:08, 19 פברואר 2006 (UTC)

תודה לשניכם. אני מעלה את הקישור.Avibliz 21:05, 21 פברואר 2006 (UTC)

בסדר. גילגמש שיחה 07:23, 22 פברואר 2006 (UTC)