משתמש:Ap2296/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

מזור רובוטיקה בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
מייסדים משה שוהם, אלי זהבי
תקופת הפעילות 2001–הווה (כ־23 שנים)
משרד ראשי קיסריה, ישראל
מוצרים עיקריים מחקר ופיתוח של רובוט רפואי לסיוע בניתוחי גב
הכנסות 21 מיליון שקל (2011)
אנשי מפתח

אורי הדומי, מנכ"ל;

יונתן אדרת, יו"ר דירקטוריון
עובדים 80
 
www.mazorrobotics.com

מזור רובוטיקהאנגלית: Mazor Roboitcs) היא חברת מיכשור רפואי ישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מערכת רובוטית המסייעת בניתוחי עמוד שדרה. מוצר הדגל של החברה, הרנסס, מותקן בכארבעים בתי חולים בעולם.

מזור הוקמה ב-2001 על ידי פרופסור משה שהם, מנהל היחידה לרובוטיקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. החברה שינתה את שמה פעמיים. בתחילה נקראה מסור, לאחר מכן מזור טכנולוגיות, ומאז שנת 2009 בשמה הנוכחי, מזור רובוטיקה. משרדי החברה בישראל נמצאים באזור התעשייה בקיסרייה. חברת הבת האמריקנית, Mazor Robotics Inc., פועלת ממשרדיה שבאורלנדו, פלורידה. הטכנולוגיה שהחברה פיתחה מהווה פלטפורמה להנחיה מדויקת של כלי ניתוח באמצעים שונים, ובכללם אמצעי תכנה ורובוט זעיר. הטכנולוגיה שפותחה על-ידי החברה מהווה בסיס למגוון אפשרי של מערכות ומכשירים המיועדים להנחות את המנתח אל המיקום המדויק ולאפשר ביצוע מדויק של הניתוח.

למועד התשקיף הקבוצה מפתחת ומשווקת את מערכת ה-Renaissance (הדור החדש והמתקדם של רובוט ה-SpineAssist): מערכת המבוססת על טכנולוגיית רובוטיקה זעירה ומיועדת לסייע בניתוחים לעמוד השדרה בהיותה מאפשרת ביצוע ניתוחים מסוג זה בפולשנות מזערית (Minimal Invasive) תוך הפחתת שיעור הקרינה למנותח ולצוות חדר הניתוח וכן מאפשרת להפוך ניתוחים מורכבים לפשוטים יותר ("ה-SpineAssist" ו- "ה- Renaissance", בהתאמה). במקביל, החברה שוקדת על הרחבת סל מוצריה והיא עוסקת בפיתוח אפליקציות נוספות למערכת ה-Renaissance.

החברה עוסקת בהמשך פיתוח פלטפורמת ה-Renaissance לניתוחי מוח, לאפליקציות כירורגיות נוספות בתחום עמוד השידרה וכן שילוב טכנולוגית ה-C-Insight שהיא טכנולוגית הדמית תלת מימד שפותחה בחברה ("ה-C-Insight") שתקרא C-OnSite.


הגירוי העמוק מיועד לעורר פעילות עצבית או לדכא אותה, ובכך לטפל במחלות פסיכיאטריות ונוירולוגיות. בנוסף, במקום להפעיל את השדה המגנטי בנקודה אחת בלבד, השדה מופעל בכיוון זהה בכמה נקודות בהיקף הראש. כך נוצרת התאבכות בונה - הצטברות קבוצה של גלים קטנים המתאחדים יחד לגל אחד גדול. הוגה הרעיון הוא פרופ' אברהם צנגן שפיתח את האבטיפוס עם גיסו, הפיזיקאי ד"ר יפתח רוט. הפטנט נרשם על ידי החברה וה-NIH. לחברה יש בלעדיות על השימוש בפטנט ובטכנולוגיית ה-DTMS, לפחות עד מועד פקיעת הפטנט ב-2023.

הטכנולוגיה שמפתחת החברה מיועדת לטפל בדיכאון ובהתמכרויות שונות: לסמים, להימורים, לעישון ולאוכל. באפריל 2012, הסתיים בהצלחה ניסוי רב מרכזי בטיפול בדיכאון עמיד לתרופות, והחברה מתכננת להגיש עד סוף יוני 2012 בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקאי לאשר את שיווקו. ב-9 בינואר 2013 הודיעה החברה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לטפל במכשיר ה-Deep Transcranial Magnetic Stimluation בחולי דיכאון שתרופות נוגדות דיכאון לא הביאו לשיפור במצבם[1].

לחברה יש אישור לשווק באירופה את המכשיר לצורך טיפול בלוקים בדיכאון, בהפרעה דו-קוטבית, בפרקינסון, בסכיזופרניה ובהפרעת דחק פוסט-טראומטית. בנוסף, החברה בודקת את יעילותו המכשיר בטיפול באלצהיימר, בפרקינסון, בהפרעות שמיעה, בטרשת נפוצה, באפילפסיה, בשיקום משבץ, באוטיזם, בטיפול בהתמכרויות שונות ובפתיחת מחסום דם-מוח.

תוכנית הטיפול הראשונית שמציעה החברה כוללת חמישה מפגשים בשבוע במשך ארבעה שבועות רצופים, עשרים דקות לכל טיפול. ממחקרים עלה שמי שקיבל המשך טיפול של פעמיים בשבוע במשך חצי שנה לאחר תוכנית הטיפול הראשונית, הצליח לשמור על התוצאות שהושגו ולשמר את איכות חייו. תופעות הלוואי הן כאבי ראש קלים שחולפים אחרי הטיפול הראשון או השני. לעתים נדירות יכול להיווצר פרכוס אפילפטי רגעי שעובר עצמאית אחרי מספר שניות.

מנכ"ל החברה הוא עוזי סופר, הנשיא הוא אבנר חגי ויו"ר הדירקטוריון הוא דוד זכות. השלושה השקיעו בחברה סכום המוערך בכ-10 מיליון ש"ח. כסמנכ"ל טכנולוגיות משמש רונן סגל. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב מאז 2007. כיום (דצמבר 2011) מועסקים בחברה 40 עובדים ושוויה כ-230 מיליון ש"ח. ההון העצמי שלה עומד על כ-30 מיליון ש"ח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:חברות רפואיות תבנית:מדד ת"א בלוטק 50