משתמש:Amimqj/אד, אדד ואדי - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובץ:Ed, Edd n Eddy characters.png
דמויות הסדרה, מלמעלה בצד ימין לכיוון השעון: ג'ימי, נאז, קווין, מאי, לי, מריה, רולף, ג'וני וקרש, אד, אדד, אדי, שרה.

אד, אדד ואדי היא סדרת אנימציה אמריקאית שנוצרה על ידי דני אנטונוקי ומשודרת בערוץ Cartoon Network.

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדברי יוצר הסדרה הדמויות מבוססות על אנשים אמיתיים בחייו, אישיותם של אד, אדד ואדי מבוססת על תכונותיו, ופעילות של שתי בנותיו. קולך מבוסס על עצמו ובני דודיו אשר הוא היה ממשפחה עולה. ג'מי מבוסס על בן דודו שבילה את רוב זמנו. ג'וני ולפאק הם בהשראת אחד מחברי הילדות שלו. בנוסף יוצר הסדרה האמין שהדמות פלאק חשובה למופע.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:אד, אדד ואדי - אד.png
אד

אד (מאט היל) - משועמם, טיפש, תמים, אדיב, בעל שמחת חיים, חזק ובעל היגיינה אישית ירודה. בניגוד לשאר חבריו, הוא נוהג לצחוק הרבה ולהיות שמח. יש לו כוח פיזי מדהים[1]. למרות שידוע כטיפש גמור פולט לעתים משפטים חכמים וציטוטים פילוסופיים, מה שתמיד משאיר את חבריו בהלם. לאד אחות קטנה בשם שרה, הוא פוחד ממנה מכיוון שהיא צועקת עליו ומרביצה לו. אד הוא ילד מנודה מהחברה, אך בסיום הסרט מתחיל לקבל כבוד מחבריו וילי השכונה ואף מאחותו.

לאד גישה חיובית כלפי כמעט כל דבר ואדם, גם לאנשים שמציקים לו. הוא דואג לרווחת שני הצדדים ולא רק לעצמו. הוא נחמד וטוב גם לאחותו שרה, למרות שצועקת עליו ומרביצה לו. הוא תמים מאד, דבר שעוזר לאדי עם הונאותיו (אד אינו יודע מה מטרת ההונאות).

הוא מעריץ מושבע של קומיקסים וסרטי מפלצות[1], דברים אלו גורמים לו להתבלבל בין העולם הבדיוני למציאותי.

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצר הסדרה, דני אנטונוקי, אמר כי "אד הוא... הולך בדרך שלו כמעט ולא מתפקד, חולם בהקיץ בזמן שאחרים עושים דברים והוא תמיד בעולם משלו"[2]. הוא תיאר את אד גם כ"איטי, חי בעולם משלו ולא מסתדר עם שאר האנשים"[3]. אנטונוקי אמר כי גם היה קשה לבחור את המדבב של אד[4], בסופו של דבר נבחר לדיבוב מאט היל[4].

אדד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:אד, אדד ואדי - אדד.png
אדד

אדד (סמואל וינסנט; מכונה "דאבל-די") - חכם, עדין, מתחשב, ידידותי, בעל רוח טובה וחלשלוש. הוא בעל מנת משכל גבוהה במיוחד, הגבוהה ביותר בשכונתו ובבית ספרו ובעיקר גבוהה יותר משל חבריו. תמיד מטיף מוסר לאדי כאשר הוא מעלה רעיונות להונאות ילדי השכונה. יצירתי, מסוגל לבנות דברים רבים בעזרת אשפה שמוצא ברחוב. לובש כובע שחור שאותו לא הוריד מעולם מלבד הסרט, וגם אז ראשו נשראה לשניות בודדות.

כמו שאר חבריו אישיותו מבוססת על יוצר הסדרה דני אנטונוקי, הוא אמר כי "כמו אדד אני נירוטי, אנליטי ומאורגן"[5].

אדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:אד, אדד ואדי - אדי.jpeg
אדי

אדי (טוני סמפסון) - מנהיג החבורה, סחטן, תחמן, חמדן, אנוכי, עצלן ומתוסכל. אוהב כסף. מצד אחד, הוא יעשה הכל כדי לזכות בכסף ולא אכפת לו מי יפסיד בגלל זה: מצד שני הוא ילד חכם שיודע לנצל דברים באופן הנכון. תמיד נופל ומפסיד בסוף כל פרק ופרק. בכסף שאותו גונב הוא קונה את הממתק המפורסם בעיירה שלהם, הנקרא Jawbreakers ("שוברת שיניים"), סוכרייה עגולה וענקית שכל הילדים בשכונה אוהבים. למרות שאדי מרושע וסרקסטי, את כל מעשיו הרעים הוא עושה רק כדי למצוא חן בעיניו חבריו.אדי הוא מעריץ מושבע של טום ג'ונס.

אדי מתגאה תמיד באחיו הגדול, ומשתמש בסיפורים על אחיו כדי לזכות בכבוד.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וני[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:202px-Jonny2x4.png
ג'וני עם "קרש"

ג'וני (דוד פול גרוב; מכונה "ג'וני 2x4") - ילט טבע, בודד, תמים ומעט מטריד[1]. הוא מדבר המון ובכך גורם לחבריו להתעצבן עליו מאד, נתפס כילד מציק. ג'וני תמים מאד, הוא לא שם לב כמעט לקורה סביבו וסולח לכולם גם על מעשיהם הנוראיים ביותר.

הוא נוהג להסתובב עם חבריו הטוב ביותר, קרש שצייר לו פנים, העונה לשם קרש[1]. לדבריו של ג'וני "קרש" רואה דברים ושומע את הכל, לכן יעשה הכל בשבילו.

ג'ימי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולף[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאז[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחיות קנקרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:אד, אדד ואדי - האחיות קנקרס.png
האחיות קנקרס, מימין לכיוון השעון: מאי, לי ומריה

לי קנקרס (ג'אניס ג'אד), מריה קנקרס (קת'לין בר) ומאי קנקרס (ארין פיצג'רלד; ג'ן פורג'י) - שלושה אחיות למחצה. האחיות מאוהבות באד, אדד ואדי (מאי מאוהבות באד, מריה מאוהבת באדד ולי מאוהבת באדי) וחולמות להתחתן עימם, חיזוריהן מתבטאים בהצקות ומבוכות. הם מתגוררות בפארק קרוונים הצמוד לרחוב בו מתגוררים אד, אדד ואדי. הבנות מתנהלות כחבורה, שאותה מנהיגה לי.

מאי היא בעלת שיער צהוב והיא לובשת מכנסיים אדומים, נעליים צהובות-שחורות וחולצה אפורה; לי בעלת שיער כתום והיא לובשת נעליים שחורות, ג'ינס כחול וחולצה לבנה עם נקודות אדומות; מריה היא בעלת שיער כחול והיא לובשת חולצה שחורה, מכנסיים ירוקים ונעליים כחולות.

אחיו של אדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:185px-Eddys-Brother.jpg
אחיו של אדי

אחיו של אדי (טרי קלסן) - אחיו האבוד של אדי המוזכר לאורך כמעט כל הסדרה ונראה בסרט. אחיו של אדי מוזכר על ידי אדי ברב הסדרה כמי שלימד אותו כיצד להנאות ולגנוב. אדי משתמש באזכורו של אחיו על מנת לקבל כבוד מילדי השכונה.

בסרט נראה אחיו לראשונה, תחילה הילדים רואים בדיוק את מה שמדיינו אך בהמשך הוא מתגלה כבריון בוטה ואלים במיוחד. בסרט נודע כי הוא עובד בפרק השעשועים "Mondo-Go Go". בנוסף, שמו לא הוזכר מעולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 "אד, אדד ואדי - דמויות", באתר Cartoon Network
  2. ^ Topp, Kit R R (October 2002). "Animation By Mistake: Chatting with Danny Antonucci". Archived from the original on March 2, 2008.
  3. ^ "The Best Day Edder". Ed, Edd n Eddy. April 27–28, 2007. Cartoon Network.
  4. ^ 1 2 Danny Antonucci (October 10, 2006). Ed, Edd n Eddy: The Complete First Season—Interview with the Creator (DVD). Warner Home Video. Event occurs at 0:22–2:34.
  5. ^ Topp, Kit R R (October 2002). "Animation By Mistake: Chatting with Danny Antonucci". Archived from the original on March 2, 2008.