משתמש:AVIVANK1233/ג'וג'וטסו קאייזן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
AVIVANK1233/ג'וג'וטסו קאייזן
Jujutsu Kaisen
סוגה פעולה, הרפתקאות, פנטזיה
מאנגה
יוצר ג'ג אקוטאמי (אנ')
מאייר ג'ג אקוטאמי
הוצאה שאוישה
התפרסם לראשונה במגזין שונן ג'אמפ
תקופת הפרסום המקורית 5 במרץ 2018 – רץ
מספר הכרכים שהתפרסמו 15
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי פארק סונגגו
תסריטאי הירושי סאקו
אולפני אנימציה MAPPA
רשת שידור TBS MBS
תקופת שידור מקורית 3 באוקטובר 202027 במרץ 2021
מספר העונות 1
מספר הפרקים 24


ג'וג'וטסו קאייזן היא סדרת מנגה יפנית, שנכתבה ואיירה על ידי ג'ג אקוטאמי, שפורסמה בסדרה בשונן ג'אמפ השבועי מאז מרץ 2018. הכרכים הבודדים של ג'וג'וטסו קאייזן נאספים ומפורסמים על ידי שאוישה, עם חמישה עשר כרכים של טנקונבן שפורסמו החל ממרץ 2021. תלמיד התיכון יוג'י איטאדורי כשהוא מצטרף לארגון חשאי של מכשפי ג'וג'וטסו על מנת להרוג קללה חזקה בשם ריומן סוקונה, שיוג'י הופך לגופה. הסדרה היא סרט המשך לסדרה חודשית בת ארבעה פרקים בשם בית הספר הטכני לקללות, שהתפרסמה בג'אמפ גיגה של שאוישה מאפריל עד יולי 2017, ומאוחר יותר יצאה תחת הכותרת ג'וג'וטסו קאייזן 0 בדצמבר 2018.

ג'וג'וטסו קאייזן מורשה לשחרור בשפה האנגלית בצפון אמריקה על ידי חברת ויז מדיה ומפרסמת את המנגה בדפוס מאז דצמבר 2019. שאוישה מפרסמת את הסדרה באנגלית באפליקציית האתר Manga Plus.עיבוד סדרת אנימה בת 24 פרקים שהופקה על ידי MAPPA שודרה ב-מאוקטובר 2020 עד מרץ 2021. האנימה מורשית על ידי קראנצ'ירול לשידור מחוץ לאסיה, שהקרינה לראשונה דיבוב אנגלי בנובמבר 2020. פסקול האנימה המקורי פורסם באפריל 2021.

נכון למאי 2021, המנגה של ג'וג'וטסו קייזן מכרה למעלה מ־50 מיליון עותקים, כולל גרסאות דיגיטליות, מה שהפך אותה לאחת מסדרות המנגה הנמכרות.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בג'וג'וטסו קאייזן כל היצורים החיים בוקעים אנרגיה הנקראת אנרגיה מקוללת, אשר נובע מרגשות שליליים הזורמים באופן טבעי בכל הגוף. אנשים רגילים אינם יכולים לשלוט בזרימה זו בגופם. כתוצאה מכך הם מאבדים ללא הרף את האנרגיה המקוללת, וכתוצאה מכך הולדתם של קללות, גזע של יצורים רוחניים שרצונם העיקרי הוא להביא נזק לאנושות. קללות אלה מוצגות כמפלצות איומות.

מכשפי ג'וג'וטסו הם אנשים השולטים בזרימת האנרגיה המקוללת בגופם, ומאפשרים להם להשתמש בה כרצונם וגם להפחית את שחרורה. מכשפים וקללות בכירים יכולים לחדד את האנרגיה הזו ולהשתמש בה לביצוע טכניקות, הנוטים להיות ייחודיים למשתמש או למשפחתו. צורה מתקדמת של טכניקה מקוללת היא הרחבת תחום, באמצעותו המשתמש יכול להשתמש באנרגיה המקוללת שלהם לבניית מימד כיס המכסה את האזור שמסביבו כל ההתקפות יהיו חזקות יותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוג'י איטאורי הוא תלמיד תיכון רגיל המתגורר בסנדאי עם סבו. הוא נמנע באופן קבוע מקבוצת המסלול בשל מחויבות הזמן הנדרשת לכך, למרות כישרונו המולד לספורט. במקום זאת, הוא בוחר להצטרף למועדון המחקר הנסתר; בגלל החופש שהוא מאפשר לו להשתתף, הוא הולך לבקר את סבו הגוסס בבית החולים מדי יום. סבו מחדיר שתי הודעות עוצמתיות בתוך יוג'י: "תמיד לעזור לאנשים" ו" למות מוקף באנשים ". שני רעיונות אלה נובעים לכאורה מצערו של סבו עצמו. לאחר מות סבו, יוג'י מפרש את המסרים הללו כהצהרה אחת: לכולם מגיע "מוות ראוי". לאחר מכן הוא מתמודד מול מגומי פושיגורו, מכשף שמודיע לו על קמיע קסם מקולל בדרגה גבוהה בבית הספר שלו שיוג'י יצר איתו קשר לאחרונה. חבריו במועדון הנסתר ביטלו את אטום הקמע, אצבע מקוללת, שמשכה את הקללות לבית הספר, יצורים שמקורם ברגשות שליליים ומתחזקים על ידי צריכת כוחות קסם הנמצאים בקוסמים או קללות כאלה. לא יכול להביס את הקללות בגלל היעדר כוחות קסם, יוג'י בולע את האצבע כדי להגן על מגומי וחבריו והופך למארח של ריומן סוקונה, קללה חזקה. בשל אופיו המרושע של סוקונה, כל המכשפים נדרשים להגרות אותו באופן מיידי. עם זאת, למרות היותו דיבוק, יוג'י עדיין מסוגל לשמור על השליטה בגופו לרוב. כשראה זאת, סאטורו גוג'ו, המורה של מגומי, מחליט לקחת אותו לבית הספר התיכון פריפקטורלי ג'וג'וטסו בטוקיו כדי להציע תוכנית לממונים עליו: לדחות את עונש המוות של יוג'י עד שהוא יכלה את כל אצבעותיו של סוקונה, יאפשר להם להרוג את סוקונה אחת ולתמיד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוג'י איטאורי (虎杖 悠 仁, איתאורי יוג'י)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספורטאי מתבגר שמצטרף למועדון הנסתר בבית הספר שלו כדי להימנע מקבוצת המסלול. לאחר שמצא ופתח תיבה המכילה קסם מקולל הדומה לאצבע נרקבת, בית ספרו מותקף על ידי יצורים דומים לפנטום המכונים קללות. על מנת להגן על חבריו, הוא גוזל את האצבע המרקיבה ונמצא באחוזה בקללה המכונה רימון סוקונה. מאוחר יותר יוג'י מצטרף לתיכון ג'וג'וטסו פריפקטורה בטוקיו בהדרכתו של סאטורו גוג'ו, שם הוא נתון למעין עונש מוות, שהושעה עד שהוא צורך את כל אצבעותיו של סוקונה על מנת להרוג את עצמו ואת סוקונה בו זמנית.

מגומי פושיגורו (伏 黒 恵, פושיגורו מגומי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשף הלומד בשנה א 'בבית הספר התיכון ג'וג'וטסו במחוז טוקיו בהדרכתו של סאטורו. הוא פוגש את יוג'י כשניסה לאתר קמע קסם מקולל בדרגה גבוהה בבית הספר התיכון שלו. הוא זה שמשכנע את סאטורו לנסות להציל את יוג'י מהוצאתו להורג לאחר החזקתו על ידי סוקונה. מגומי משתמש בכוח הקללה שלו כדי ליצור רוחות (式 神, Shikigami) מהצללים שלו בכדי להפריש קללות. הוא צוין שיש לו פוטנציאל גבוה כמכשף על ידי כמה אנשים חזקים אחרים, כולל סוקונה עצמו.

נובארה קוגיסאקי (釘 崎 野薔薇, קוגיסאקי נובארה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשפת שלומדת בשנה א 'בבית הספר התיכון ג'וג'וטסו פריפקטורה בטוקיו בהדרכתו של גוג'ו. היא עברה למכללה כדי שתוכל לעבור מהכפר ללא הוצאות. היא פוגשת את יוג'י ומגומי במהלך משימתה הרשמית הראשונה כמכשפת. נובארה משתמשת בפטיש נשק קסם ובמסמרים המושרים בכוח הקללה שלה כדי לגרש קללות.

סאטורו גוג'ו (五条 悟, גוג'ו סאטורו)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשף העובד כמורה בבית הספר התיכון פריפקטורי ג'וג'וטסו בטוקיו. הוא משתמש בכוח הקללה שלו כדי לשלוט במרחב סביבו באינספור דרכים. אף על פי שתוארו 'החזק ביותר' מוכרז בעצמו, רוב בני ברית ואויבים כאחד מעולם לא חולקים על התואר ובדרך כלל רואים בו אחד האנשים המסוכנים ביותר בחיים. כתוצאה מכך, סאטורו זוכה לכבוד נרחב על ידי מכשפים ובעל השפעה רבה בעולם הכישוף. הוא משכנע את הממונים עליו במכללה להחזיק את יוג'י איטדורי בחיים עד שהוא יכלה את כל אצבעותיו של סוקונה. הוא מלמד את יוג'י, מגומי פושיגורו ונובארה קוגיסאקי.

מהיטו (真人, מהיטו)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קללה הומניואדית בדרגה גבוהה שנולדה משנאה אנושית, שמטרתה להשמיד את המין האנושי. הוא סדיסט ואוהב לשחק עם רגשות אנושיים, גם כשחייו בסכנה. הוא מאמין שלחיים אין שום ערך או משמעות, ולכן כל אחד צריך לעשות מה שהוא רוצה. נראה כי מנטליות זו נובעת מיכולתו של מהיטו לתפוס ולתפעל נפשות, מה שגורם לו לראות את הנשמה (ובהרחבה את הלב) לא יותר מאשר אובייקט. כוחו המקולל מאפשר לו לתפעל את נשמתו של עצמו ושל אחרים על ידי שינוי צורת הגוף, ובכך מאפשר לו לשנות את תצורת גופות קורבנותיו על ידי הפיכתם למפלצות העומדות לשרותו.