משתמש:ABHB260576

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זמישות באנגלית: (Agile)  

הגדרה: יכולת מחשבתית ופיזית להסתגל ולהתאים לסיטואציה במהירות ותוך גמישות. מורכב מהמילים זריזות וגמישות. מושג הלקוח מעולם התוכנה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיצד נולדה שיטת הזמישות (Agile) ?

בתחילת שנות ה90, כאשר שימוש במחשבים אישיים לעובדים תפס תאוצה, ענף פיתוח התוכנה היה במשבר שכונה המשבר בפיתוח יישומים - "The application development crisis” או ההשהיה במסירת אפליקציות

"Application delivery lag

מומחים בתעשייה העריכו כי הזמן בין הצורך העסקי בהווה לבין פיתוח התוכנה ויישומה בפועל היה בממוצע כ 3 שנים, שהינו זמן רב מדי.

הבעיה הייתה שעסקים היו דינמיים והדרישות השתנו במהירות, בהשוואה לעשורים הקודמים, כך שבמהלך 3 שנים, דרישות מערכות התוכנה ואף עסקים היו צפויים להשתנות. משמעות הדבר היא כי פרויקטים תוכנה רבים בסופו של דבר בוטלו טרם השלמתם, ורבים מאלה שכן פותחו והושלמו – לא ענו על כל הצרכים הנוכחיים של העסק, גם אם פיתחו את התוכנה בהתאם לתוכנית ולמטרות המקוריות של הפרויקט.

תעשיית התוכנה העתיקה את יסודות ניהול המוצר מהתעשיות הקלאסיות של המפעלים היצרניים, שם נהוג היה לעבוד לפי מודל מפל המים – ( Waterfall )  התהליך קיבל את שמו כיוון ששלבי העבודה בו היו טוריים ודמו לדרך בה מפל מים זרום מבריכה גבוהה לנמוכה. מתודולוגיה ותיקה זו הפכה רווחת בפיתוח מערכות תוכנה. יחד עם זאת שיטה זו הייתה מסורבלת וגררה זמני פיתוח ארוכים ומקובעים, ולא ניתן היה לשנות החלטות שהתקבלו מוקדם בפרויקט בשלב מאוחר יותר- למשל: כאשר דרישות התוכנה השתנו.


ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצונים[עריכת קוד מקור | עריכה]