משתמש:תומר ט/דרקולה (סרט, 1931)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרקולהאנגלית: Dracula) הוא סרט אימה משנת 1931 בבימויו של טוד בראונינג ובכיכובו של בלה לוגוסי בתפקיד הראשי של הרוזן דרקולה. הסרט הופק באולפני יוניברסל והוא מבוסס על המחזה "דרקולה" מאת המילטון דין (Hamilton Deane) וג'ון ל. בלדרסטין (John L. Balderston) שבתורו מבוסס על הרומן "דרקולה" מאת ברם סטוקר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנפילד (דווייט פריי) הוא עורך דין שנמצא בדרכו לטירתו של הרוזן דרקולה (בלה לוגוסי) בטרנסילבניה, אליה הוא מגיע בעניין עסקי. בני הכפר הסמוך חוששים שערפדים משתכנים בטירה והם מזהירים את רנפילד שלא לנסוע אליה. רנפילד מסרב ללון באכסניית הכפר ומבקש מנהג הכרכרה שהביא אותו לכפר להסיע אותו למעבר טיהוצה. לפני שהוא עוזב, מביאה אשתו של בעל האכסניה לרנפילד צלב לשם הגנה. רנפילד נוסע אל הטירה בכרכרה של דרקולה, שבה דרקולה עצמו יושב במושב הנהג, מחופש. במהלך הנסיעה מוציא רנפילד את ראשו אל מחוץ לחלון כדי לבקש מהנהג להאט, אך הוא נדהם לגלות שהנהג נעלם, ושעטלף הוא שמוביל את הסוסים.

רנפילד נכנס לטירה, ואת פניו מקבל הרוזן דרקולה, הכריזמי אך אקסצנטרי. דרקולה הוא למעשה ערפד, עובדה שאותה רנפילד לא יודע. השניים דנים על כוונתו של דרקולה להחכיר את כנסיית קרפקס בלונדון, לשם הוא מתכנן לנסוע למחרת. לאחר מכן עוזב דרקולה את אולם המבואה, ואז הוא מהפנט את רנפילד וגורם לו לפתוח את החלון. לפתע צץ עטלף ורנפילד מתעלף. אז מגיעות שלוש נשותיו של דרקולה ומתחילות להתקרב אליו. אז מגיע דרקולה ומגרש אותן לפני שהוא תוקף את רנפילד בעצמו.

כעת נראה רנפילד על סיפונה של הספינה "וסטה", שנמצאת בדרכה לאנגליה, במצב של טירוף חושים ושעבוד לרוזן דרקולה, שמסתתר בתוך ארון מתים ויוצא ממנו רק כדי להיזון מאנשי הצוות. כשמגיעה הספינה לאנגליה רנפילד הוא האדם היחיד שמתגלה בה בחיים; גופתו של הרב-חובל שרועה על ההגה ואף אחד מחברי הצוות לא נמצא. רנפילד נשלח לסנטוריום (מוסד רפואי לאשפוז) של ד"ר סיוורד, שגובל בכנסיית קרפקס.