לדלג לתוכן

משתמש:תומר ט/גולד קואסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גולד קואסטאנגלית: Gold Coast; כלומר החוף הזהוב) היא עיר באוסטרליה, השוכנת לחוף הים בדרום-מזרח מדינת קווינסלנד, 94 ק"מ דרומה מבירת קווינסלנד, בריזביין. בעיר שוכנים כ-530,000 תושבים (לפי ספירה שנערכה ב-2010[1]), ובכך היא מהווה את העיר השנייה המאוכלסת ביותר בקווינסלנד, השישית בגודל האוכלוסייה באוסטרליה והעיר האוסטרלית בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר שאינה עיר בירה של אחת ממדינותיה.

העיר מהווה מוקד תיירותי, ומושכת אליה תיירים בשל האקלים הסובטרופי הקיצי המאפיין אותה, חופיה המשמשים לגלישה, תעלותיה המשמשות כלי שיט, קו הנוף המאופיין בבניינים רבי-קומות, חיי הלילה שבה ויערות הגשם שבסביבתה המרוחקים מהאזור העירוני.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס קוק היה האירופאי הראשון שגילה את המקום, בעת שהפליג לחופה של גולד קואסט באונייה ברק אנדבר (HM Bark Endeavour) ב-16 במאי 1770. מתיו פלינדרס עבר בחופיה בשנת 1802. באזור כמעט שלא התיישבו אירופאים עד שמגלה הארצות האנגלי ג'ון אוקסלי ירד לחופיה, באזור בגולד קואסט הקרוי כיום "מרמייד ביץ'" (Mermaid Beach), על שם סירת המפרש שבה הפליג, "מרמייד" (Mermaid; בתולת ים).

המצבור הנרחב של עצי הארז האדום, שנמצא באזור הפרברי של העיר, היווה מקור למשיכה של אירופאים באמצע המאה ה-19, והסחר בעץ זה הביא לתמורה בתולדות העיר ולהפיכתה למוקד התעניינות[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]