משתמש:שריה/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברטולומה ברמז'יו (1440-1501) היה צייר ספרדי שאימץ את טכניקות הציור הפלמי.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמו האמיתי של ברמז'יו היה ברטולומה דה קרדנס, והוא נולד בקורדובה, הוא נודע לראשונה כאשר אנטוניו חואן הזמין אותו לצייר בולנסיה את המזבח של כנסיית סן מיגל בטיוס. (הלוח המרכזי ממוקם כיום בגלריה הלאומית של לונדון). ברמז'יו פעל בארבע ערים של כתר אראגון: ולנסיה, דרוקה (1474), סראגוסה (1477-1484) וברצלונה (1486-1501).

מזבח הבתולה הקדושה של ברטולומה ברמז'יו

הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ברור איפה קיבל ברמז'יו את הכשרתו אך שליטתו המוחלטת בטכניקת זיגוג השמן מרמזת על מגע ישיר בציורים פלמיים מהמאה ה-15 שהוא היה יכול להתאים בצורה מושלמת לקישוטי המזבח הספרדי של אותה התקופה. הוא מעולם לא נשאר באותו מקום יותר מעשור, הוא צייר את המזבח של סנטו דומינגו דה סילוס לכנסייה בדרוקה והוא לא השלימו כשעבר לסראגוסה ושם התחיל לעבוד בשיתוף עם הצייר המקומי מרטין ברנט.

סנט דומיניק של ברטולומה ברמז'יו

בדרוקה נשא ברמז'יו אלמנה לאישה בשם גרייס פלאסינאו, שם הוא יצר שתי יצירות נוספות:ישו עולה לשמיים עם מלאכים שאותה מכר לסוחר בשם יוהאן דה לאפורלו והמזבח הקדוש של אנג'ריקייה(מוזיאונים בארה"ב וספרד) בשבע שנות מגוריו בסראגוסה הוא צייר מזבח נוסף בשיתוף עם מרטין ברנט, והוא היה שותף לצוות ציירים של מזבח הבהט הגבוה של קתדרלת סארגוסה. פריחה אומנתית בולנסיה בסביבות שנת 1485 גרמה לייצור של טריפטיך פלמי בסגנון של הבתולה ממונסראט, שהוכנה בעבור פרנצ'סקו הדל קייזה, סוחר איטלקי, לקפלה המשפחתית בקתדרלת אקואי. ציור זה נעשה בשיתוף פעולה, את הלוח המרכזי צייר ברמז'יו ואת השוליים צייר צייר מולנסיה בשם רודריגו דה אוסאנה. בשנותיו האחרונות חי ברמז'יו בברצלונה שם הוא עבד על מזבח נוסף לכנסיית המנזר סנט אנה (נהרס בשנת 1936)