משתמש:שמזן/הילולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכולם!

התחלתי להתעניין בוויקיפדיה מעט לפני שנרשמתי, ב-17 בנובמבר 2013. בהתחלה קראתי ערכים, ואט אט התחלתי לקרוא מעט מ"אחורי הקלעים" – דפי שיחה, דיונים במזנון, ושאר דפי דיון שהקהילה אוהבת לייצר. לאחר כמה ניסיונות כושלים ליצירת ערכים פניתי ליונה בנדלאק, כדי שיחנוך אותי ויסייע לי לשפר את הדפים שיצרתי. רק כך משתפרים! באותו זמן פנה אליי בורה בורה, והתחלתי לסייע לפעילויות התחזוקה של "לוחמי "צוות לעניין" לשיפור ויקיפדיה", כוויקיגמד. שם המשתמש שלי מעטר עד היום את דף המשתמש של בורה.

בהמלצת יונה החליטו המפעילים שאני מספיק אחראי כדי "להסתובב לבד", והפכתי ל"בדוק עריכות אוטומטית", ובהמשך, כאשר התחלתי לעקוב אחרי ההשחתות בדף השינויים האחרונים, מוניתי גם למנטר.

מאז המשכתי לכתוב ערכים, לנטר ולקרוא בשקיקה. בין לבין ביקש ממני גארפילד לסייע לו בהקמת מיזם לעריכת ערכיו של משתמש "בראבו", שבמסגרתו טופלו כמה וכמה ערכים.

הציעו לי כמה פעמים להתמנות למפעיל מערכת, אך סירבתי לאחר התייעצות עם כמה משתמשים אחרים, שהעירו שגילי הצעיר יכול להוות מגבלה. בשלב מסוים החלטתי להופיע במפגש ויקיפדי, ואלדד הצליח לשכנע אותי שאהיה מפעיל טוב. לאחר סבב התייעצויות קצר – הסכמתי. אלדד הציע לשאר המשתמשים לשקול למנותי למפעיל, ובסופו של שבוע, לאחר הסכמה רחבה, העניקו לי הבירוקרטים את ההרשאות החדשות. אני משתדל, מאז, לחסום, להגן, למחוק וכו', וכמובן כותב וקורא ערכים. אני מתעניין בהרבה מאוד תחומים, בין השאר בהיסטוריה, בפילוסופיה ובבלשנות, אבל כותב ערכים על כל מה שצד את עיניי. אני משתדל מאוד לא להיכנס לעימותים מול עורכים אחרים, וחושב שהצלחתי בכך עד עכשיו.

תודה ליונה בנדלאק, בורה בורה, גארפילד, אלדד (שמוצא זמן לסייע לי למרות העומס הרב שבו הוא נתון…) וגילגמש, על המילה הטובה ועל הסיוע בתחילת הדרך ולאורך השנים, ולכל הקהילה – על האנציקלופדיה המצוינת בתהליכי בנייה שנוצרת כאן. יש כאן משתמשים עם כישורי כתיבה מצוינים, ערכים טובים נכתבים כאן כל העת, ויש מי שעומד על המשמר ומונע כתיבה של שטויות, ושל מידע מוטעה או לא נייטרלי. חשוב לפרגן מדי פעם.

תודה לכולם!