משתמש:שוקיתשוקית/ארמון ברול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שוקיתשוקית.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שוקיתשוקית.
הארמון במפת ורשה

ארמון ברול (בפולנית:Pałac Brühla)היה ארמון בורשה.

הארמון נבנה בין 1639-1642 על ידי לורנצו דה שנשלח בסגנון מנייריסטי. הוא נבנה על התכנית של מלבן מוארך עם שני מגדלי משושה ןגינה צדדית ליד הבניין הארמון עוטר פסלים -. אלגוריה של פולין מעל בשער הראשי, ארבע דמויות של מלכי פולין בנישות ופסל של מינרווה מכתיר הגג. השראה אפשרית עבור הביתן העליון של הארמון הוא הבלוודר בפראג, שנבנה ב1557-1563.

לאחר מותו של הקנצלר הנכס עבר בירושה בתו הלנה טלקה , אשתו של אלכסנדר מיכאל לובומירסקי. מאוחר יותר, בין 1681-1696, הוא נבנה מחדש ועוצב מחדש על ידי תליין גרמרסקי וג'ובאני בלוטי עבור הנסיך יוזף קרול לובומירסקי - בנו של אלכסנדר מיכאל.

בשנת 1750, היינריך פון ברוהל קנה את הארמון כבית מגורים. בין 1754-1759 הוא נבנה מחדש על פי עיצובים ידי יוהן פרידריך קנובל ויואכים פון דניאל יאוך. הארמון היה משופר ומכוסה גג ועליית גג. שני מבנים חיצוניים נוספו למתחם הארמון סביב חצר משולשת שלפעמים שמשה מגרש מסדרים. מאותו זמן הארמון היה ידוע בתור ארמון ברול.

במהלך 1932-1937 הארמון הותאם לשימוש כמו משרד החוץ של הרפובליקה הפולנית החדשה. האדריכל הפעם היה בוהדן , שחידש את המבנה בסגנון מודרני.

הארמון הופצץ בכוונה על ידי הגרמנים יחד עם הארמון הסקסוני.

הארמון לפני מלחמת העולם השנייה
חזית הארמון

רשויות השלטון המוניציפלי של ורשה לאחרונה החליטו לבנות מחדש את הארמון ברול. הבניין החדש יהיה בעל חזית באותה צורה היסטורית, אבל משקיע פרטי חדש עשוי להתאים את הפנים לצרכי שטח או משרד או מלון. לאחרונה הבנק הלאומי של פולין הראה עניין רב בשימוש בארמון המשוחזר כמו בסיסו העיקרי של פעולות בבירה, ורשה.

קטגוריה:ורשה: מבנים