משתמש:ניראל יוסף/נמל החלל וויט סאנדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נמל החלל וויט סאנדס היה מסלול המראה של מעבורות חלל, אתר בדיקה למחקר טילים ואזור אימוני ראשוני בשימוש נאס"א לאסטרונאוטים המאמן אותם בפניות ונחיתות במטוסי ההדרכה של המעבורת ובכלי טיס מסוג T-38. בנמל זה יש מסלולי תעופה, עזרי ניווט, תאורת מסלול ומתקני בקרה, והוא שימש גם כאתר הנחיתה האמיתי של מעבורות הגיבוי. הנמל נמצא כ -50 ק"מ מערבית לאלמוגורדו, ניו מקסיקו, בגבולות טווח הטילים שלו.

היסטוריית אירועים ומתקני מסלול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1976 בחרה נאס"א בנמל החלל וויט סאנדס שברצועת נורת'רופ כאתר להכשרה של טייסי מעבורת. נוסף לנמל מסלול המראה שני שחצה את רצועת הנחיתה המקורית מצפון-דרום, ובשנת 1979 התארכו שתי מסלולי ההמראה ל 10,668 מטרים מסלול זה כולל מסלול דק של 4572 מטרים המורחב משתי קצוותי עם 3048 מטרים, בכדי לאפשר לנמל החלל לשמש מתקן נחיתה לגיבוי הסעות. ב־30 במרץ 1982, בשל תנאי מזג האוויר הגרועים בנמלי החלל העיקריים (נמל החלל אדוארדס ונמל החלל קנדי) נמל זה שימש כמקום לנחיתת גיבוי של החללית קולומביה. בשנת 1964 נורה המנוע הראשון של הרקטות. מאז, יש למתקן הבדיקה תמיכה מאפולו, ויקינג לנדר, קאסיני, מעבורות חלל, תחנת החלל הבינלאומית ועוד תוכניות נאס"א.

מטווח הטילים וויט סאנדס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא שטח בן כ-8,300 קילומטרים רבועים המשמש את צבא ארצות הברית לניסויי טילים ומערכות נשק, השוכן בשטחו של נמל החלל וויט סאנדס, נוסף להיותו המתקן המרכזי בנמל חלל זה הוא המתקן הצבאי הגדול ביותר בארצות הברית.

במטווח זה מתבצעות אף בדיקות של מערכות ישראליות, בין היתר של כיפת ברזל וסדרת טילי החץ.

בשטחי המטווח נמצאים גם מתקנים של נאס"א המשמשים לשיגורי לוויינים ורקטות) המופעלים על ידי מרכז החלל ג'ונסון.

הפניות וקישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמל החלל וויט סאנדס בויקיפדיה אנגלית

מטווח הטילים וויט סאנדס בוויקיפדיה

מידע נוסף אודות נמל החלל באתר נאס"א

מידע אודות מבנה המתקנים

מידע נוסף אודות מתקני המסלול