משתמש:נינצ'ה/חידה 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בַּחֲלוֹמוֹתֵיכֶם אֶתְכֶם הוּא מְעַנֶּה,

הַיָּם אֵלָיו זוֹרְמִים הַנְהָרוֹת הַשְּחוֹרִים,

הַמָּקוֹם הַמֻּשְלָם לִשְאֹל שְאֵלָה לְלֹא מַעֲנֶה,

הָעֵמֶק שֶל הַגֵּנוֹם לְלֹא שָמַיִם צְחוֹרִים.


על הפתרון להכיל הסבר לכל שורה ושורה, פתרונות נכונים ללא נימוק הולם לא יתקבלו! פתרונות - במייל, אבל תגידו ששלחתם בדף השיחה.

הפרס: מדליה מכובדת לשים בדף המשתמש!


פותרים: פררפ


פתרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

התשובה היא גהנום או שאול. אין לי זמן לנמק היום סלחו לי. נינצ'ה - שיחה - פתרו את החידה, אם תוכלו. 13:35, 6 בינואר 2008 (IST)

האמת תאמר, עבר זמן מה מאז כתבתי את החידה, אכתוב את הנימוק על סמך זכרוני, יתכן ואני מחסיר חלק מהדברים, אבל גם ככה אני חושב שהוא יהיה ברור למדי (וכמובן, לפחות נימוק אחד פר שורה):
על פי דתות רבות הדרך להישמר מחטאים היא סיוטים - בסיוט האדם בעצם מוכה על ידי השאול, דבר זה אמור להזכיר לו את גיהנום ולגרום לו לחזור בתשובה.
הים אליו זורמים הנהרות השחורים. אוקיי, אני מודה פרחה מזכרוני המיתולוגיה בה מתואר הגיהנום עם נהרות שחורים, אבל המוטיב הזה מופיע בהרבה מיתולוגיות (יוונית לדוגמא) כמו כן אפשר להסתכל על "נהרות שחורים" כמטאפורה לאנשים רעים (שחור - צבע של רוע), שסופם הוא להגיע לגיהנום, זהו גורלם כפי שכל הנהרות זורמים לים.
מי יענה לכם בגיהנום? חוץ מזה יש כאן משחק מצלולי, הבולט המילה שאול שמופיעה במשמעות אחרת, גם "מענה" הוא משחק, פחות מוצלח. היה כאן עוד משהו, לא זוכר.
צורת ההגיה של המילה "גנום" היא "נום" (בעיקר באנגלית, גם בעברית מי שמקפיד) עמק זו מילא נרדפת לגיא. גיא הנום זה גהינום. חוץ מזה, האם זה לא ברומח הדרקון שהגנומים הצליחו לחפור מנהרה לגיהנום?