משתמש:נוי/ארגז חול/רצח קנדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:רצח קנדי רצח נשיא ארצות הברית, ג'ון פ. קנדי, אירע בדאלאס, טקסס, ב-22 בנובמבר 1963. הרצח אירע כאשר הנשיא קנדי נסע במכונית פתוחה ברחובות דאלאס לאחר ביקור בעיר פורט וורת', והיה לקראת פגישה במרכז המסחרי של דאלאס. במכונית נסעו גם ג'ון קונלי, מושל טקסס, שגם נפגע בהתנקשות, והגברת הראשונה, ז'קלין קנדי.

לאחר הרצח עלו תאוריות שונות באשר לזהות המתנקשים. הגרסה הרשמית, לפיה את הרצח ביצע לי הארווי אוסוואלד לבדו, אינה מקובלת על אנשים רבים. הרצח הוא אירוע מכונן בתודעה ובתרבות האמריקנית, ועד היום הוא בבחינת פצע פתוח ונושא בלתי פתור, שיוצרים וחוקרים שבים ודשים בו שוב ושוב. במהלך עשרות השנים שחלפו מאז הרצח, לא אותר כל אדם שהשתתף ברצח או ב"מזימת החיפוי" פרט לאוסוואלד.

מידע מפורט נמצא בערכים המלאים, אליהם ניתן למצוא קישור בתיבה שבצד שמאל.


העובדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רצח קנדי: העובדות

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

נלאחר תקופת כהונה סוערת כנשיא ארצות הברית, החליט ג'ון פ. קנדי לרוץ שוב לתפקיד, בבחירות שעתידות היו להיערך בחודש נובמבר 1964. כשנה לפני הבחירות הוא החל להתארגן לקראתן.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעטים הם המקורות הנוגעים לרצח בעברית. שני ספרים טובים המקיפים את הנושא הם:

  • Gerald Posner "Case Closed", Warner Books 1993
  • Michael L. Kurtz) "Crime of the Century" University of Tennessee Press, 1982.

שני הספרים, האחד, של ג'רלד פוזנר, התומך בתיאורית היורה הבודד, והשני של מייקל ל. קורץ מנקודת ראות פרו-קוספרטיבית, הינם שני ספרים בלבד, מתוך מאות רבות שיצאו לאור בשפה האנגלית. רשימת ספרים מקיפה יותר (הכוללת גם ספרים בשפות אחרות) ניתן לראות בערך המקביל באנגלית.

הספר "רציחות פוליטיות במאה העשרים", מאת אמיל פויירשטיין, שיצא בהוצאת כתר בשנת 1986, מקדיש מספר עמודים לתיאור הרצח, והבעיות העיקריות בחקירתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רצח קנדי באתר יו טיוב

* קנדי קטגוריה: תעלומות היסטוריות קנדי