משתמש:מקף/ביכורים

דפי משנה
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לראש הדף
לתחתית הדף

היי, אני מקף. שלום

הצטרפתי לוויקיפדיה לפני כחצי שנה, ובחרתי את סימן הפיסוק מקף כשמי בהשראת שמו של סימן ניקוד שאתם וודאי מכירים...
בשלב הזה כבר הייתה לי טיפה היכרות עם ויקיפדיה: כמה שנים קודם לכן היה לי משתמש שכמעט ולא עשיתי בו כלום ודי שכחתי ממנו, ובהמשך גם הייתי עורך מדי פעם כאנונימי.

כולם תמיד אומרים שהשלב הראשון בהצטרפות לוויקיפדיה הוא הכי קשה, אבל התייחסתי לזה כאל אתגר – להכיר את האופן שבו דברים פועלים, את עקרונות העריכה, ואת הקהילה הוויקיפדית שהתפתחה מאחורי הערכים שקראתי על בסיס יום־יומי, בלי שהיה לי מושג. התחלתי לערוך ונתקלתי במושגים ובנורמות, שכל מי שפגשתי עזר לי להבין בידידותיות – תודה לכולכם! הביקורת הבונה והמשוב החיובי משפיעים מאוד על המוטיבציה להמשיך ולתרום לוויקיפדיה. 🙂

לאחר ההיכרות הראשונית, היה הרבה יותר קל להצטרף למיזם. בין העריכות קראתי הרבה דפי עזרה וייעוץ, הנחיות וקווים מנחים, דיוני עבר, ואף למדתי יותר על המבנה הטכני של מדיה ויקי וההרחבות השונות. בנוסף, השתתפתי יותר בניטור ובדיונים הקהילתיים, עד שמצאתי את התחומים שיותר מעניינים אותי במיזם, בעיקר עריכה וניטור כלליים.

ערב אחד, החלטתי לקפוץ למים וליצור ערך חדש, מסמכי פנדורה. מכיוון שהערך היה אקטואלי למדי, מספר אנונימיים ומשתמשים הצטרפו לעבודה במהירות, עד שהערך צמח ובבוקר למחרת כבר הכיל מידע לא מועט.
מאז, הערכים האהובים עלי ביותר – הם אלו שצומחים בשיתוף ובעבודת צוות אמיתית.

עם הזמן, התחלתי לגבש מעין "אידיאולוגיית ויקי" שכללה מתן דגש על אמינות ומקורות, הגבלות העריכה בתשלום, חיזוק הקשר עם הקוראים שלנו, ו... אממ... שימוש רחב היקף באימוג׳ים בדפי שיחה. 😅 מאז תמכתי במספר יוזמות מדיניות עיקריות, של אחרים ושלי, שאני שמח שעברו – למשל, בנושאים של כתיבה אנציקלופדית ולא יח"צנית, גילוי נאות לעריכה בתשלום, והיחס למידע שדרוש לו מקור. בנוסף, השתדלתי לשפר דפי עזרה, את קבלת הפנים לעורכים חדשים, ואת נוחות המענה בדפי הייעוץ והדיווח. לאחרונה, התחלתי להשקיע זמן בחניכה רגילה ומייעצת, בליווי של משתמשים וערכים חדשים, ובטיפול בהפרות זכויות יוצרים שנמצאות בהם.

עד כה הספקתי לכתוב מספר ערכים, ומקווה שבעתיד אמשיך לתרום יותר בהבט הזה. מוזמנים גם לדף המשתמש שלי, שם יש מספר דברים שאולי תתעניינו גם בהם.

כיוון שרבים עזרו לי במהלך התקופה הזו, תקצר היריעה מלפרט את כולכם, אז פשוט אומר תודה לקהילה הנפלאה הזו, שאני שמח שנפגשתי בה והכרתי אותה – תודה!