משתמש:מלכת אסתר/ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי בתי ספר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה פתוח לדיונים ולהצעות

דף זה דן בשאלות שעולות לעתים באשר ליצירת ערך על מוסד חינוכי מסויים. אם ברצונכם לכתוב ערך על בית ספר שעליו יש לכם מידע, עיינו קודם בדף זה, ואז קבלו את ההחלטה. אם נוצרת סתירה כלשהי בין דף זה לדף ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים, האחרון הוא הקובע.

לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ואם לדעתכם יש מקום לערך על בית ספר מסוים שאיננו מתאים לאחד הקריטריונים שבהמשך או שאתם בספק, מומלץ מאוד להתייעץ בויקיפדיה:דלפק ייעוץ בטרם תיצרו את הערך.

כתיבת ערך אנציקלופדי על בית ספר מותנית בתוכנו, אורכו וחשיבותו, בהתאם למקובל בוויקיפדיה ובהנחיות הבאות. בהיעדר היכולת לכתוב ערך ראוי על מוסד חינוכי, מוטב שלא לכתוב כלל. אם כל המידע האנציקלופדי הקיים על בית הספר מתמצה ברשימה קטלוגית, כדוגמת: "נוסד בשנת 1975 על ידי פלוני, ניהלו אותו מנהלים אלו ואלו, מגמות הלימוד בו הן א, ב, ג. ולומדים בו כ-400 תלמידים ", עדיף להמתין להצטברות מידע מהותי יותר על המסגרת החינוכית. בנוסף, נדרשת חשיבות מינימלית לפועלו של בית הספר, הנמדדת בהשגת לפחות אחד מההישגים הבאים:

  • (בדומה ל-50 הופעות כדורגלן) הוציא לפחות 50 מחזורי בוגרים (כמעט תמיד זה יעיד על קיום ארוך יותר כי לא מוציאים מחזור בוגרים בשנה הראשונה)
  • בית הספר עצמו זכה בפרס חינוך מוסדי ארצי מטעם משרד החינוך (ניתן להחליט על פרסים נוספים)
  • היה הראשון מסוגו במדינתו, בתחום שיש בו עוד בתי ספר, למשל בית הספר הדמוקרטי הראשון בישראל, בית הספר הראשון לאומנויות ויש תיעוד חיצוני (לא מתוך מסמכי בית הספר) לטענה זו או היה פורץ דרך/חדשני (הראשון שבו למדו אנגלית מכיתה א) ויש תיעוד חיצוני לכך והחדשנות עברה למוסדות חינוך אחרים (ויש תיעוד על כך).
  • הופיע בחדשות הארציות בארוע בעל משמעות שאינו שערוריה או רכילות (ארוע בטחוני בעל משמעות למשל, צריך לנסח שלא יהיו חילוקי דעות)
  • בית ספר שהייתה לו השפעה מתועדת או חשיבות היסטורית משמעותית בעבר או בהווה על ההיסטוריה של מדינתו ולא רק בזכות רשימת בוגריו או מוריו.
  • מייצגי בית הספר (נבחרת או תלמידים שהשתתפו בתחרות מטעם בית הספר) זכו במקום ראשון בתחרות בינלאומית (ספורט, מדע, רובוטיקה, שחמט. גם כאן צריך ניסוח)
  • הגדול ביותר מסוגו במדינתו

מורים מפורסמים/חשובים או בוגרים מפורסמים/חשובים אמנם מעידים על בית הספר אולם הם לבד לא יכולים להוות צידוק לכתיבת ערך על בית הספר.

רצוי להמנע מלכתוב על בתי ספר שכלל תלמידיהם מונה פחות מ-150 תלמידים (6 כיתות, 25 תלמידים בכיתה). בתי ספר זעירים, גם אם יש בהם פרט זה או אחר בעלי חשיבות, לא יכולים להיות בעלי השפעה או חשיבות הפורצת את ד' אמותיהם.

אם יש ספק בלב הכותב, לגבי מידת האנציקלופדיות של הערך, מומלץ (אף כי אין זו חובה) לכתוב אותו תחילה בארגז חול ולקיים התייעצות בדף השיחה על מנת להימנע ככל האפשר מהצבעות מחיקה.