משתמש:יוסי/אימפקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יוסיזם :יוסי מועדף
"אני יוסי" דוגמא :יוסי תפס בחבל... יוסי הראשון כמה יוסי יוסי אחר
יוסי מקור יוסי רגיל
יוסיזם הוא ערך מתפתח בחברה הישראלית מאז סוף שנות ה70.חשיבותו בכך שהוא בבחינת תופעה נפוצה שאין לה שם והגדרה או התייחסות אקדמית .איפיון זה מתאר את מהותו של ה'יוסיזם'.
זהו ערך לא ברור המצוי בהקשרים של שם לדוגמא,שם בדוי,עמימות והסתרת המקור. מקור תשומת הלב בתפוצה הרחבה של השם יוסי בישראל, לעומת נדירות השמוש בשם המלא'יוסף' .אפשר שהשוני בתפוצת שני השמות קשור באבחנה בין 'יוסי יליד הארץ' לעומת 'יוסף הוא גלותי'.שנות השישים בישראל.
"אני יוסי" הוזכר לראשונה בתקשורת במשפט הבגידה והחנינה של קצין דרוזי ובמשפטו של יוסי גינוסר כשם בדוי של 'מפעיל'מטעם כוחות הבטחון.שלהי מלחמת לבנון.
יוסי דוגמא :יוסי תפס בחבל... ר' הסבר על החוק השלישי של ניוטון: חוק הפעולה והתגובה.(וויקיפדיה)
יוסי הראשון כמה יוסי :שם משתמש בוויקיפדיה.
יוסי מקור : יוסף התנכי :"הנה קמה אלומתי וגם נצבה " סיפר יוסף לאחיו את חלום השיבולים המשתחוות. מה עשו אלה? קמו וזרקו אותו לבור. שמות פס'ז פ. ל"ז. סיפור יוסף בתנ"ך מפריד לראשונה את בני ישראל(יעקב) לשנים עשר שבטים ןאחד נוסף שהוא "ספק מישלנו".
יוסי אחר : הופיע לראשונה כשם כתוב על קיר פנימי ונכתב בפחם על ידי אלמוני. בא פלמוני והורה לצבעו בזהב. בא יוסי אחר באישון ליל, ןרשם אותו על הקיר החיצוני, ברשות הרבים.
יוסי אחר הנו ביטוי לשוני וחברתי עכשווי של חוק הפעולה התגובה. הימצאות 'יוסי אחר' במקום כלשהוא מעידה על הימצאות 'יוסי מועדף'. יוסי מועדף-(יוסיזם) כשם של ערך לעומת 'יוסי רגיל',שם קיצור פרטי של אדם כלשהוא.(תמים).יוסי תמים: יוסי חלש. ר' יוסי : "הנה אני מוטל לפניכם כאבן שאין לה הופכין..."יהודה בן בבא.
הערה :המקור העברי למילה יציבה הנו פ'ז פר' לז שמות :חלום יוסף.
המילה יציבה נדירה בשימושה היום יומי לעומת המלה יציבות. (ראה השוואה ליוסי מול יוסף). מיעוט השימוש במילה המגדירה מושג תפקודי כמו 'יציבה' מצביע על העדר מודעות לקיומו של המושג.ראה השוואה למושג "יציבות" כערך נפוץבשימוש המגדיר מושג שנמצא לרוב במודעות.
השערה :העדר המודעות ל..עירפול מסיבות של... הענקת שם כינוי במקום האמיתי כהגדרת "אחד משלנו",הנם ממטרותיו האפשריות של היוסיזם.

הקרדיט שמור למשתמש:אהל יציבה


  • אימפקט2
  • רגע מיוחד - פציינט שהפגין ידע בפתולוגיה שלו הודות לערכי ויקיפדיה
    • נקודה למחשבה - הפציינט התקשה במציאת החיבור בין המושגים הרפואיים בלעז לערכים העבריים
  • אימפקט 3 ושליש - החברה מרמב"ם מעתיקים איור ואת התרגום שלו (עם שגיעות כתיב:)
  • נחמד - מחקר רב שנתי ומקיף של חיל הרפואה על הבדלים מגדריים בשברי מאמץ בלוחמים ולוחמות מעתיק כלשונו את בדיקת צפיפות עצם