משתמש:וורד/דניאל עשור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של וורד.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של וורד.


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך כתוב בשפה בלתי ניטרלית בעליל וחסר אסכמכתאות לטענות המובאות בו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך כתוב בשפה בלתי ניטרלית בעליל וחסר אסכמכתאות לטענות המובאות בו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
הרב דניאל עשור

הרב דניאל עשור 1964 מרצה בכיר בעולם התשובה, מומחה בדתות ובהסברה יהודית. הוא ראש המרכז להסברה יהודית ומניעת התבוללות "שפה ברורה", תאולוג העוסק בתחום הסברה יהודית אל מול דתות העולם, אנטי מיסיונר, ובעל הוצאת ספרים "שפה ברורה" המאגדת נושאי דתות וכתות בעולם מול יהדות, כתב את הספר "על פתחה של רומי" הדן בהבדל בין יהדות לנצרות.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד באופקים למשפחת עשור. בגיל 9 התייתם מאביו. הוא התחנך בזרם הדתי-לאומי, סיים את לימודי התיכון בוולפסון באר-שבע, למד בישיבת מרכז הרב והתגייס לגולני שם שירת כחובש וקצין מצטיין. לאחר מכן שירת כמפקד כיתה, מפקד מחלקה, קצין הדרכה (מד'כ-ממ'ח- קה'ד) בבית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי (טייסת מכין). בתום השירות ירד לאמריקה שם סיים בהצטיינות לימודי טיסה (בעל 6 רישיונות טייס) והדרכת טיסה. הוא למד במקביל לימודי דת, למד נצרות, טבל לנצרות והתבולל. כיהודי שהתנצר למד את תכני הכנסייה בוויכוחיה עם היהדות על התנ"ך. לאחר 10 שנים באמריקה חזר בתשובה, עלה ארצה והקים בית יהודי חרדי בירושלים. למד בכולל יחווה דעת של הרב דוד יוסף (בנו של הרב עובדיה יוסף) והוסמך לרבנות. במשך שנים כתב את ספרו "על פתחה של רומי" תחת השם הספרותי "משה בן דויד" העוסק במסקנות התאולוגיות שהסיק מתוך מחקרו האישי בתחום. הקים את המרכז "שפה ברורה" להסברה יהודית ומניעת התבוללות ומסייע לכותבי תכנים פולמוסיים בנושאי אסלאם, כתות ואתאיזם לפרסם את ספריהם.

אנטי מיסיונר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרקע האישי של יהודי שטבל לנצרות והיה מיסיונר פעיל שחזר בתשובה ליהדותו עורר יהודים רבים שהיו רחוקים מיהדותם לבדוק מחדש את יחסם ליהדות. הרצאותיו בנויות על מערכים של הוכחות תאולוגיות ואחרות המפריכות את אמתות הדתות האחרות. במפגשים אישיים עם יהודים שטבלו לנצרות או שבחרו בן זוג לא יהודי הצליח לשכנע חלק מהם לשנות את בחירתם. שיטתו וגישתו היא הסברה. רבים שקראו את הספר "על פתחה של רומי" הודו למחבר ונטשו את הכנסייה [1].

מרצה בערכים, הידברות, לב לאחים, מכון י.נ.ר וארגונים רבים אחרים בנושאי יהדות שונים ומגוונים.


המרכז להסברה יהודית ומניעת התבוללות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב עשור פיתח קונספציה חדשנית הטוענת שאנטישמיות כלפי עם ישראל נובעת בעיקר מחוסר ידע ובורות. כמו כן ניסיונו הרב בעבודת "קירוב רחוקים" הביא אותו להקים את המרכז להסברה יהודית אוניברסלית, שמסביר את חשיבות הדת והמסורת היהודית ליהודים רחוקים, וגם ללא יהודים ברחבי העולם. מדבריו של הרב עשור: "אין כוונת ההסברה של היהדות לגרום ללא יהודים לרצות להמיר את דתם. היהדות איננה דת מיסיונרית, אולם הסברה נכונה מסוגלת למנוע אנטישמיות ושנאה הנובעים מחוסר ידע."[2] מטרת ההסברה היא קירוב יהודים שאיבדו את זהותם היהודית בחזרה לעם ישראל בדרכי הסברה ונועם (מתוך החשיבה שזהות יהודית אינה דבר שיש לוותר עליו) ומניעת אנטישמיות. ניסיונו מראה שהסברת התכנים התאולוגיים היהודים ליהודים ושאינם, גורמים דווקא לירידה ברמת האנטישמיות של המאזינים והדברים הוכחו גם כלפי דת האסלאם[3], הנצרות והכתות השונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "שיחות עם ניצולי כנסייה" באתר שפה ברורה
  2. ^ [1]ציטוט מתוך אתר שפה ברורה
  3. ^ ויכוח על יהדות מול אסלאם בכפר הערבי אתר שפה ברורה

[1]

  1. ^ ניצולי כנסייה מספרים אתר שפה ברורה