משתמש:העיתונאי המנטר/מדיניות חדשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התייחסות לבקשת מחיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר מתווספת לאחת הרשימות בקשת מחיקה, מתקיימת הצבעה. נהוג לקיים את ההצבעה תחת הסעיפים הבאים:

  • למחוק
  • להשאיר

כאשר כל אחד ואחת מהמשתתפים חותמים את שמם מתחת לאפשרות בה הם תומכים באמצעות #~~~~ (סולמית וארבע טילדות רצופות). במידת הצורך, אפשר להוסיף הערות לסעיף הדיון.

להלן כללי ההצבעה לדיוני מחיקה (ראו ויקיפדיה:פרלמנט לפרטים המלאים):

  • זכות ההצבעה - ניתנת רק למשתמש רשום בעל ותק של 30 ימי פעילות בוויקיפדיה שערך 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות של דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות). ניתן לבדוק את פילוח העריכות לפי מרחבים במונה מגנוס. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר בבובת קש או טרול. משתמש שהשתתף בהצבעה בעוד אינו בעל זכות הצבעה, הצבעתו לא תיחשב.

לבדיקת זכות ההצבעה, משמש סקריפט בהעדפות. תחת הלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה". לאחר השמירה, יש לרענן את הדף באמצעות CTRL + F5. לאחר מכן יש להגיע לדף המשתמש האישי, ושם ללחוץ על הקישור "בדוק זכות הצבעה" שבתיבת הכלים. לאחר הזנת התאריך המתאים (תאריך תחילת ההצבעה), יש ללחוץ על הקישור "בצע בדיקה" ולחכות להצגת התוצאה. למידע טכני נוסף ראו כאן. משתמש שמקבל תשלום עבור כתיבתו מאבד את זכות הצבעתו. ראו פרטים בוויקיפדיה:עריכה בתשלום.

  • הצבעה תארך בדיוק שבוע ובמהלכו אין למחוק את הדף ואין להסיר את תבנית הצבעת המחיקה (אלא אם כן ברור שהדף מכיל "הבל" או, לחלופין, שהצעת המחיקה הייתה קנטרנית או מיותרת לגמרי). קולות שיתווספו לאחר תום השבוע, גם אם ההצבעה עדיין לא אורכבה, לא ייחשבו במניין הקולות. קולות שיתווספו בדקה המדויקת, שבוע לאחר פתיחת ההצבעה, לא ייספרו. לדוגמה, אם ההצבעה נפתחה בשעה 15:35, רק הקולות שיישלחו עד 15:34 שבעה ימים לאחר מכן - כולל הצבעות שיישלחו בשעה 15:34 עצמה - ייחשבו. הבדיקה תיערך לפי שעון מדינת ישראל כפי שמוצג במערכת ויקיפדיה.
  • פרק זמן מינימלי בין הצבעות חוזרות - פרק הזמן המינימלי להצבעה חוזרת הוא שלושה חודשים (ביצירת דיון מחיקה חוזר יש לקשר לדיון המחיקה הישן).
  • הצבעות מחיקה דורשות רוב מיוחס של 60% ומעלה (הנמנעים אינם נלקחים בחשבון), למעט תבניות וקטגוריות שלמחיקתן די ברוב רגיל. (ראו דיון בנושא קטגוריות ותבניות)

שימו לב כי אין למחוק ערך שתוכנו הועבר לערך קיים אחר כיוון שבמחיקת הערך יש משום הסתרת תורמי המידע. במקום מחיקה יש להסתפק ביצירת דף הפניה.

הצבעת שחזור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך שנמחק בהצבעת מחיקה, לא ניתן לשחזרו אף לא באמצעות הצבעת שחזור, אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות שהובילו למחיקתו. גם כאשר לא חל שינוי זה, על פי החלטת הפרלמנט כאן, עדיין ניתן לשחזרו באמצעות הצבעת שחזור, אך בכפוף לתנאים הבאים:

  1. חלפו לפחות שלושה חודשים מההצבעה האחרונה בעניין הערך.
  2. לפחות 5 ויקיפדים בעלי זכות הצבעה תמכו בפתיחת ההצבעה.
  3. שחזור הערך זכה לרוב מיוחס של לפחות 60% מהמצביעים בעלי זכות ההצבעה (נמנעים אינם נספרים).

במהלך הצבעת השחזור ישוחזר הערך באופן זמני לדף במרחב "טיוטה", על מנת לאפשר קיום דיון.