משתמש:הנעם אלימלך/להב הקיץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להב הקיץ (The Sword of Summer) הוא ספר פנטזיה מאת הסופר ריק ריירדן.

להב הקיץ
The Sword of Summer
מידע כללי
מאת ריק ריירדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
תאריך הוצאה

6 באוקטובר 2015

ספטמבר 2015 (בעברית)
סדרה
סדרת ספרים מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד
הספר הבא הפטיש של ת'ור


עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגנס צ'ייס הוא הומלס יתום שחי ברחובות בוסטון, כששני הומלסים אחרים, בליץ והארת', משגיחים עליו. שנתיים לאחר מות אימו, ביום הולדתו השש עשרה, סורט תוקף את הגשר אליו הוא מגיע בניסיון להשיג את להב הקיץ, זכות האבות שלו. בניסיון לשמור על הלהב, מגנס מת. לכאורה זה הסוף, אבל לא. מגנס נבחר להיות איינהאריי על ידי הולקיריה סאמירה (סאם) אל-עבאס. כשסרטוןהגבורה שלו הופך לסרטון פספוסים שלא באשמתו, (טוב... אולי דוקא כן באשמתו.) סאם מגורשת ממלון ואלהלה ונאלצת לחזור להיות בת תמותה רגילה. בניסיון להחזיר את להב הקיץ, שלא עבר גם כן לואלהלה, מגנס בורח מהמלון למתים-בכבוד-קרב ביחד עם הארת' ובליץ, שמתגלים כאלף וגמד, בהתאמה, ויוצא למידגארד, שם הוא פוגש את סאם שוב, וביחד איתה מוצא את הלהב אצל ראן, אלת הים. הוא סוחט אותה ומשיג את הלהב, ונודד בתשעת העולמות (כולל:פולקוואנג, נידווליר ויוטונהיים,) כדי להשיג כבל על מנת לכבול מחדש את פנריר כדי לעכב את ריינרק. הם מצליחים ופוגשים את אודין, המסביר את הנבואה, חונן אותם על הבריחה מואלהלה (מגנס) ועל הבאת מגנס לואלהלה (סאם), מסכים ללמד את הארת'סטון (הארת') קסם רונות ועוזר קצת לבליצן (בליץ) בהקמת חנות בגדים.

הנבואה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנבחר בטעות, שבטעות נקטל,

גיבור שלהכילו ואלהלה לא יוכל.

למזרח תצא השמש בעוד ימים תשעה,

בטרם להב הקיץ יתיר את החיה.

הסבר הנבואה:

הנבחר בטעות, שבטעות נקטל,

גיבור שלהכילו ואלהלה לא יוכל - לוקי בחר במגנס בטעות, כשחשב שהוא יעזור לו לזרז את ריינרק.

למזרח תצא השמש בעוד ימים תשעה,

בטרם להב הקיץ יתיר את החיה - מגנס גרם לשמש לצאת מזרחה ומנע מלהב הקיץ להתיר את פנריר.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגנס צ'ייס - גיבור הסיפור. ילד בן שש עשרה שמת וקם לתחייה בתור איינהריאר. בן פריי והבעלים של להב הקיץ. מנסה לדחות את ריינרק.

בליצן - סווארטאלף, בן פרייה. יש לו שיגעון לאופנה. חולם להקים חנות בגדים ועל מנת להגשים את החלום שותה מהבאר של מימיר ומתחיל לשרת אותו. לא טוב במיוחד ביצירת חפצים קסומים.

הארת'סטון - אלף חירש אילם. חולם להשתמש בקסם. בגלל חרשותו הוריו שונאים אותו. על מנת להגשים את חלומו, הוא שותה מהבאר של מימיר ומשרת אותו. פגש את בליצן בעקבות תקלה כשניסה להשתמש לראשונה בקסמי רונות.

סאמירה (סאם) אל-עבאס - ולקיריה. הביאה את מגנס ואת איקס חצי הטרול לואלהלה ובעקבות כך גורשה. הפכה לולקיריה לאחר שהצילה את בית ספרה מענק קרח. הביאה את מגנס לואלהלה בפקודת אודין. בת לוקי. בעלת יכולת שינוי צורה.

טי ג'יי - איינהריי מקומה 19. בן טיר. שירת בגדוד החמישים וארבעה של בוסטון במלחמת האזרחים. מת בהתקפה על פורט ואגנר בקרוליינה הדרומית.

חצי-נולד גונדרסון - איינהריי מקומה 19. לוחם ויקינג עתיק. ברסרקר. מת במהלך מתקפה על מזרח אנגליה תחת הנהגתו של איוואר חסר-העצמות, כאשר חטף עשרים חיצים בחזה בניסיון להגן על הברון שלו.

איקס - חצי טרול איינהאריי מקומה 19. מת בשיקגו כאשר שיחרר כלבים ממלחמות כלבים. נבחר על ידי סאם.

מלורי קין - איינהאריי מקומה 19. לא ידוע כיצד מתה או מאיפה באה.

גונילה - מפקדת הולקיריות זה חמש מאות שנה. בת ת'ור. מתעבת את סאם בגלל היותה בת לוקי.

ג'ק - להב הקיץ. הלהב החד ביותר בתשע העולמות והלהב של פריי. נועד להתיר את פנריר ולהרוג את פריי, אדונו לשעבר. אדונו הנוכחי הוא מגנס. נקרא בעבר סומרברנדר אך בחר לשנות את שמו.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלגי - איינהאריי. מנהל מלון ואלהלה. בחייו האויב המושבע של הונדינג בעקבות סכסוכי משפחות.

הונדינג - איינהאריי. משרת את מנהל המלון. בחייו האויב המושבע שלו בעקבות סכסוכי משפחות.

מימיר - ענק. נחשב לאל אסיר. לאחר מלחמת האסיר והואניר הועבר לואנהיים, שם ערפו לו את הראש. אודין הניח אותו בבאר ממנה יונקים שורשי הייגדראסיל והוא קם לתחייה. מנהל רשת קזינו בתשעת העולמות ומציע לעוברי אורח לשתות מהבאר שלו בתמורה למחיר מופרז.

סורט - שליט מוספלהיים ומלך ענקי האש. עתיד להרוג את פריי בלהב הקיץ ולשרוף את העולם.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]