משתמש:דוקטור למדעי היהדות/התייהדות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התייהדות הוא כינוי שגור בברלין ובגרמניה בכלל לגידול המספר היחסי של יהודים באוכלוסיה מסוימת, בשכונה, עיר, במדינה כולה או בניתוחים דמוגרפיים.

דמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרמניה שיעור היהודים נמצא במגמת עלייה. עליה זו קיימת הודות להגירה ולשיעור הפריון הגבוה יחסית בקרב יהודים (הגבוה מבין הקבוצות האתניות בעולם המערבי) וכן בשל העובדה שהילודה אצל נשים יהודיות מתחילה בקבוצת גיל מוקדמת, לעומת רוב הקבוצות המערביות שבהן הילודה מתחילה בגילאים מבוגרים יותר.

שיעור הפריון בקרב היהודים נמצא בירידה מתמדת, ובפרט בקרב היהודים שהיגרו לגרמניה, אך הוא נותר עדיין גבוה יחסית לכלל האוכלוסייה.

התנגדות להתייהדות בברלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב ציבורים לא-יהודים, בעיקר מוסלמים אך גם גרמנים שורשיים, ניתן למצוא חשש מהתייהדות עקב פערים גדולים בסגנון החיים והמחשבה שרוב יהודי באזור מסוים יביא לשינוי אופיו ולהתפשטות מחלות. לעתים קרובות, באזורים בהם קיימת התייהדות או באזורים שבהם יש חשש עתידי להתייהדות, ישנם תושבים המנסים למנוע הקמת מוסדות חינוך יהודיים או בעלי זיקה לציונות, או שכונות מגורים יהודיות בסביבתם מחשש להשפעה על אורח חייהם.

תגובות בציבור היהודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בציבור היהודי מקובל להאשים את מובילי הקמפיינים נגד התייהדות בהסתה וגזענות כנגד יהודים ואפילו באנטישמיות. תוך ציטוט של השימוש שעושים מתנגדי ההתייהדות בתיאורי מלחמה, כיבוש וקרב, נגד התושבים היהודים.