משתמש:אלמוג / הסרת הרשאות דרורק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אתמול העליתי הצעה להסרת הרשאותיו של משתמש: Drork. להצעה היו כמה וכמה תגובות, של כמה וכמה משתמשים. דרור מחק את דף שיחת המשתמש שלו מבלי לארכב, ובכך העלים את ההצעה ואת התגובות. אני משחזר כאן את ההצעה ואת התגובות, ובכך מתעד מה שדרור העלים. כך אנהג גם במקרים עתידים בהם ימחק דרור מדף שיחת המשתמש שלו דברים הקשורים להסרת הרשאותיו.

הדברים שלהלן מובאים מגירסה של דף השיחה של דרור, שהוחלפה מבלי שאורכבה. פיסקה שכתבתי, ופיסקה שכתב יחסיות האמת צונזרו על ידי דרור, אך על מנת שלא לסבך את הטקסט, לא אביא אותן. הפסקה שלי מופיעה בדף השיחה שלי. הפיסקה של יחסיות מופיעה בגירסאות הקודמות לשיחת המשתמש של דרור -

הסרת הרשאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרור, בעקבות חסימתו של גילגמש, והאיום שאיימת הן כאן והן בדף ההצבעה, שאם תתקבל עמדה הנוגדת את דעתך תשתמש בסמכויות המפעיל ותשחזר את העריכה, איבדתי את האמון בך כמפעיל מערכת, ובכוונתי לפעול לפי כל כללי ודקדוקי ויקיפדיה:ביטול הרשאה, על מנת להסירן. הריני להפנותך לסעיפים המופיעים שם שהפרת, לדעתי:


  • הפרה של מדיניות החסימה תוך ניצול לרעה של ההרשאה, בחסימתו של גילגמש.
  • הפרה עקבית של הכללים לשימוש זהיר בסמכויות המפעיל, באיומיך כי תשחזר ערך, אם תחליט הקהילה החלטה שאינה ראויה, לדעתך. הריני להדגיש כי הסיבה היחידה בגינה יכול מפעיל לשחזר ערך היא השחתה, ועריכה שהקהילה החליטה עליה ברוב אינה יכולה להיקרא השחתה.

ואלו פעולות המפעיל שלך בשנה האחרונה -

  • 22.7.08 - חסימת גילגמש ושחרורו.
  • 4 ביולי 2008 - מחיקת ההפנייה חינוך ממלכתי.
  • 2 במרץ 2008 - הגנה על הערך ליטל מייזל.
  • 2 במרץ 2008 - מחיקת שיחה:עין כמונים (בעקבות העברת הערך משם אחד לשני).
  • 9 באוגוסט 2007 - מחיקת תבנית: משתמש מגורש.
  • 9 באוגוסט 2007 - מחיקת תמונה 500nis.jpg.

לא רק שאינך ראוי להרשאותיך, גם אינך משתמש בהן.

אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:20, 22 ביולי 2008 (IDT)

אלמוג, גם אתה וגם כל המשתתפים האחרים בדיון הזה שהחמיץ והסריח כבר מזמן, קחו יום שקט ותחזרו מחר. באמת. לא יכול להיות שאתה באמת רוצה להסיר את ההרשאות של אחד המפעילים המשובחים ביותר שלנו, מכל בחינה, ועוד אחד עם אצבע זהירה יותר מכל האחרים על הדק החסימות וההגנות. תפעיל קצת שכל, כמו שאתה יודע. אביעד המקורישיחהבואו להצביע 21:24, 22 ביולי 2008 (IDT)
מצטרף, הבה נרגע כולנו. שנילישיחה 21:26, 22 ביולי 2008 (IDT)
ההנחיות למפעילי מערכת לא נמצאות לשם הקישוט. הן מחייבות גם את המשובחים שבמפעילים, וגם את הזהירים שבהם. אם האצבע הזהירה על ההדק לוחצת עליו כשהדם עולה לראש ופוגעת במשתמש תמים, עליה לתת את הדין, ביחד עם כל שאר הגוף. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:27, 22 ביולי 2008 (IDT)
אני בכלל לא נכנס לוויכוח הזה, שיכול להימשך עכשיו עוד שעתיים-שלוש. אני לא העורך-דין של דרור, והוא לא זקוק שאגן עליו, על כוונותיו ועל ההיסטוריה שלו. אני רק מבקש ממך: עזוב את זה עכשיו. תתחיל עם זה מחר או עוד יומיים, בראש צלול וקר. זה לא יברח. אביעד המקורישיחהבואו להצביע 21:30, 22 ביולי 2008 (IDT)
שנילי, בבקשתך להירגע ולא לנקוט בכל פעולה אתה בעצם נותן גיבוי לפעולות שבוצעו. אביעד: אני מאוד מצטער על כך שהמהומה שחולל דרור השיגה את מטרתה והצבעת על פי הנחייתו. כמו כן אני מבקש להדגיש כי בלי קשר להחלטתו של אלמוג אני הודעתי על פתיחת הליך לביטול הרשאות ואיני מתכוון לסגת מכך. ‏ PRRP שו"ת 21:31, 22 ביולי 2008 (IDT)
בהחלט ראוי להירגע, והראשון שצריך להירגע הוא DrorK. עם כל חיבתי והערכתי אליו, התבטאויותיו היום רחוקות מלשקף זהירות כלשהי. אני מצטרף לדבריו של אלמוג. דוד שי - שיחה 21:33, 22 ביולי 2008 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: מטרתה של המהומה שחולל דרור היתה, לעניות דעתי, לסגור את ההצבעה, לא לקרוא לאנשים להצביע בעד האפשרות השנייה. את דעתי בנושא קראת עוד לפני שדרור נכנס לעניין, ודבריו רק חיזקו את מה שהרגשתי ממילא. אני לא מצביע לפי הנחיות, ובפעם האחרונה שבדקתי לא הושתלו לי אלקטרודות במוח. יש לי שיקול דעת משלי, תודה ששאלת. אביעד המקורישיחהבואו להצביע 21:35, 22 ביולי 2008 (IDT)

אכן טעה דרור כשחסם את גילגמש היום, וכתבתי זאת למעלה. אבל גרועים ממנו הם שני המפעילים (Ori וסקרלט) שבזמן אמת, לא רק שלא עצרו את גילגמש בהשתוללותו (אנא קרא את חילופי הדברים איתו, כולל עיניין הבורר שהסכמנו עליו, ואז כשהתברר לו שהוא יאלץ לחכות כמה ימים, הוא זרק תא הכל ורץ לפצתוח הצבעה), אלא אף גיבו אותו, הגנו על הערך, ושיחזרו תא הצבעת המחיקה שמפעיל אחר מחק.
אם יש מי שראויים להדחה הם שני מפעילים אלה. emanשיחה 21:38, 22 ביולי 2008 (IDT)
אביעד, אני מתנצל על טעותי. עמנואל, בין אם אתה צודק ובין אם אתה טועה - אי אפשר לקיים פה פעילות כלשהי אם מפעיל שאינו מרוצה מפעולה של משתמש במרחב ויקיפדיה משחזר את כל עריכותיו, חוסם אותו, מצפצף על הקהילה ועל חוקיה, ונוהג כלפיה בפטרונות כיודע-כל. ‏ PRRP שו"ת 21:49, 22 ביולי 2008 (IDT)

לא צריך להדיח אף אחד. צריך להקפיא את ההצבעה הזו ולנסות להגיע להסכמה בדיון ענייני. כך דברים צריכים להנהל באנציקלופדיה וזה כנראה מה שדרור מנסה להגיד. אני מתנגד לחסימה שביצע, אך הוא תיקן את טעותו והודה שהוא עשה זאת בלהט הרגע. אני מציע שגם הצד השני יגלה הבנה ויעצור את ההצבעה המזיקה הזו. קרני שיחהמשנה 21:51, 22 ביולי 2008 (IDT)

קרני, זה לא קשור לדיון ולהצבעה כלל. אתה יודע שבמישור העקרוני אני מסכים איתך ועם עמנואל. אבל יש דברים שלמפעיל מערכת אסור לעשות, ואי אפשר להבליג עליהם. בשום אופן. אנחנו על מדרון חלקלק. ‏ PRRP שו"ת 21:55, 22 ביולי 2008 (IDT)

אלמוג שכח לספק גילוי נאות, שהוא עצמו ניהל איתי ויכוח סוער בעבר על הנושא של הגדרת חזבאללה כארגון טרור, ומן הסתם יש לו עניין בהצלחת גילגמש ב"סיבוב" הנוכחי. אני לא יודע מה המניעים שלו כעת, אבל חבל לי שהוא לא דורש מעצמו מה שהוא דורש מאחרים, ולא מספק את הגילוי הנאות הנדרש. כמו שכבר כתבתי בדף אחר, המצב הזה מזכיר לי אנשים הקודחים חור בקרקעית ספינה, ואחר כך מתלוננים על צוות האונייה על כך שהוא דחף אנשים בעת שנזעק לתקן את החור. נכון, לא יפה לדחוף אנשים, אבל מסוכן הרבה יותר להשלים עם קדיחת חור בקרקעית של ספינה. אני לא נמצא כאן בבית משפט ואני לא אמור להגן על עצמי. יש כאן אנשים שלא אוהבים את מה שאני עושה וחבל, כי בכל הצניעות, אני חושב שהוכחתי שאני פועל לטובת הפרויקט הזה ובמסירות רבה. אם יש אנשים שזה לא מוצא חן בעיניהם, אני יכול רק להצטער. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 22:30, 22 ביולי 2008 (IDT)

ודאי שזו לא הסיבה שהעליתי את העניין הזה בדף השיחה שלך, וודאי שיש לי עניין בהגדרה נכונה וראויה בערך ולא בהגדרה מכובסת. אם ציפיתי לראות כאן סוג של חזרה מהדברים, אמירה "פעלתי שלא כשורה מתוך סערת רגשות" התבדיתי. אתה ממשיך לחשוב שיש לך מונופול על הפרשנות הנכונה לכללי הנייטרליות של קרן ויקימדיה, וזו, לכשעצמה, סיבה להעביר אותך דרך המסכת המייגעת והמשפילה לא מעט של הסרת המלצה. מי ייתן והדרך אותה נעבור יחד, יד ביד, תוריד אותך מהאולימפוס של הפרשן היחידי לכללים, והמחליט האחרון בעניינים של נייטרליות, המסוגל לחסום מי שמתנגד לדעתו, בין אם תצלח הצבעת הסרת הרשאותיך ובין אם לאו. אני פועל רק למענך. הכרתי אותך כאשר היית סתם משתמש פעיל ויוזם, כותב ערכים מצויינים, ועמוד תווך במפעל. כאשר החלטת כי רק בידך נתונה הפרשנות לכללים, ואתה חייב לפעול ליישום פרשנותך, ואחת היא מהי דעת הקהילה בעניין, יהיה זה רק לטובתך אם מישהו יסביר לך שזה לא כך, ואין לי שום בעייה להיות המישהו הזה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 22:53, 22 ביולי 2008 (IDT)

אלמוג, יחסינו בתקופה האחרונה לא היו טובים, והדבר ניכר באופן שבו אתה פונה אליי. אתה יכול לבקש את הסרת ההרשאות שלי - את הזכות הזאת אני לא יכול ולא רוצה לקחת ממך, מה גם שהיא מסבה לך עונג, ועיני אינה צרה בכך. אני כן דורש ממך לגלות ברבים את העובדה שאינך מחבב אותי ושתשמח לראות אותי כותב פחות בוויקיפדיה. הדברים אינם זקוקים להוכחה מתוחכמת, הם בולטים מהאופן שבו אתה מנסח את פניותיך אליי. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 22:56, 22 ביולי 2008 (IDT)

דרור, אינני יודע מה יחסו של אלמוג אליך, אבל אני יודע שאני מוקיר מאוד את תרומתך לוויקיפדיה, ויחד עם זאת סבור שאתמול חרגת בצורה קיצונית מההתנהגות הראויה למפעיל. צר לי שאינך מתמקד בעיקר, שהוא הכרה שלך בטעותך. דוד שי - שיחה 09:05, 23 ביולי 2008 (IDT)