משתמש:איתי בן ברק/שעת החזיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית



שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ אולפן ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

איתי בן ברק/שעת החזיר
קובץ:Theadvocateposter.jpg
מוזיקה Alexandre Desplat
סרטים בסדרה תבנית:Plain list

שעת החזיר (באנגלית: The Hour of the Pig) הוא סרט משנת 1993 של הסופרת והבמאית לסלי מגהיי, בהפקת ה- BBC. בסרט מככבים קולין פירת', איאן הולם, דונלד פלזנס, ניקול וויליאמסון, ג'ים קרטר ואמינה אנאבי. הוא יצא לאקרנים בארצות הברית בשם The Advocate. הסרט מסווג בדרך כלל כדרמה, אם כי ניתן לסווג אותו גם כמסתורין או קומדיה שחורה.

לקראת יציאתו לאקרנים בבריטניה, הסרט סווג על ידי המועצה הבריטית לסרטים בסיווג 15, דהיינו כמתאים לגילאי 15 ומעלה, בעוד שהסיווג שלו בארצות הברית היה R, דהיינו דורש ליווי הורי לילדים מתחת לגיל 17, בעיקר בשל עירום ותכנים מיניים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שעת החזיר מתרחש בצרפת של המאה ה-15 ומבוסס על הקריירה ועל התיקים המשפטיים של ברתולומיאו צ'סני, עורך דין אשר חי ופעל אותה תקופה, ושימש סנגור של בעלי חיים שהואשמו בפשעים.[1] באותה עת, היו נהוגים משפטים נגד בעלי חיים כדי לקבוע אם בעלי חיים מסויימים הם האשמים בביצוע מהומות בדרך על טבעית.[2] בעלי חיים היו כפופים לאותם חוקים אזרחיים ולאותה ענישה כמו בני אדם על פי החוק הצרפתי, 1403–1596.

ריצ'רד קורטואה (פירת') והפקיד שלו מתייה (קרטר) עוזבים את חיי הנהנתנות של פריז כדי לעסוק בעריכת דין במקום שהוא - כך הם מאמינים - כפר שקט, בשם אבוויל, הנמצא במחוז פונטייה, אז חלק מחבל בורגון אשר היה נפרד מצרפת באותה עת. קורטואה משתלב במהירות בכמה תיקים משפטיים שהטיפול בהם התמהמה בשל מחסור בכוח אדם.


במקרה הראשון בו הוא מטפל, הוא מגן על איכר המואשם בהריגת המאהב של אשתו. קורטואה מזכה אותו, בעוד שהאיכר ממלמל: "הייתי צריך לעשות זאת לפני שנים", וכן מציע לסייע לקורטואה בכל עת. במקרה הבא שלו, קורטואה נכשל בנסיונו להציל את ז'נין, אישה שהואשמה בכישוף. בנסיונו להגן עליה, מבקש קורטואה לקרוא לעדות קבוצת חולדות, על מנת שיעידו כי היא לא שיחדה אותן כדי שידביקו את שכנתה במחלה; כאשר החולדות לא מתייצבות למחרת כפי שזומנו, האישום הזה נמחק. עם זאת, קורטואה לא בקי בהבדלים בין המשפט הרומי שהיה נהוג בצרפת לבין המשפט של פונטיו שהיה נהוג בבורגון, ובסופו של דבר הנאשמת נידונה לתלייה. בזמן שהיא מובלת אל הגרדום, היא אומרת לקורטואה: "אתה מוקף בחשכה, אבל אתה יכול להביא את האור. תסתכל על הילד, אדוני. תסתכל על הילד". בזמן הוצאתה להורג, ג'נין אומרת שהיא לא תקלל את העיירה אלא תברך אותה, ומוסיפה ואומרת שיום יבוא ויגיע אביר אשר יציל את תושבי העיירה משקריהם ומרשעתם.


קורטואה שוקל לקחת על עצמו תיק שבו הוא יגן על חזיר שהואשם בהריגת נער יהודי צעיר. החזיר שייך ללהקה של מוסלמים מורים שעברה באותה עת בעיר. שניים מהמורים, מחמוד (סמי בואג'ילה) ואחותו סמירה (אמינה אנאבי), פונים לקורטואה בבקשה שינסה להציל את החזיר, שכן הוא מקור המזון היחיד שלהם לחורף הקרוב. בתחילה קורטואה מסרב לבקשתם. באותו לילה מתגנבת סמירה לחדרו של קורטואה, היא מתפשטת ומציעה את גופה בתמורה לשירותיו, אך הוא מסרב לה. למחרת הוא מציע לה כסף שיכול להספיק לרכישת שני חזירים, אבל היא מסרבת לכך.

כאשר קורטואה מעמיק בתיק ומתקרב יותר אל סמירה, הוא מגלה שהמקרה סבוך ומפותל בהרבה ממקרה רצח פשוט.

שיש יותר בעבודה מאשר רצח פשוט. עבודתו מובאת לידיעתו של הסמל ג'האן ד'אופר (ויליאמסון), שיש לו עיצובים משלו על קורטואה. עד מהרה, קורטואה מגלה שהוא משמש כפיון במשחק מסובך של תככים סוציו-פוליטיים שמתפרשים מעבר לגזענות ושחיתות בלבד. הסנייר מציע בעדינות לשחד את קורטואה, גם רומז שבתו פילט זמינה לנישואין. בנו ובתו של הסנייר אקסצנטריים עד כדי אי שפיות. נראה שהתחביב העיקרי של הבן הוא עינוי ציפורים.

מערכת היחסים של קורטואה עם סמירה הופכת להיות גלויה. הסניור מתחיל לשבת בבית המשפט באופן קבוע, ומשתמש בידע הזה כדי לאיים על קורטואה שבכוונתו לאפשר להוציא להורג את החזיר. בדיוק כשנדמה שהתיק הסתיים, פסטיבל האדוונט מתחיל והתיק נדחה.

התובע Pincheon (Pleasence) אומר לקורטואה שהוא עבר מפריז לפונטייה כפי שעשה קורטואה, כדי לזרוח בכפר בצורה שלא יכל בפריז. הוא מפציר בקורטואה לחזור לפריז ולא לבזבז את חייו בין איכרים בורים ואמונות תפלות.

שלד של ילד יהודי אחר שנעלם לפני יותר משנה נמצא בזמן בניית ביתו של קורטואה. קורטואה חושדת כעת שרוצח סדרתי אנושי נמצא חופשי והחזיר הופלל.

במהלך פסטיבל האדונט, סמירה מופיעה לכינוס של ידועים בטירת ה-Seigneur. היא כמעט נעצרת על שלפת סכין על בנו של הסנייר לאחר שהוא מוזג יין על חולצתה. קורטואה מוביל אותה באומץ. באותו לילה, הוא מציל נער מפרש רעול פנים המניף גרזן.

קורטואה מתעמת עם הסנייר ואומר לו שהבן שלו הוא הרוצח. הסנייר אינו מכחיש זאת ומגלה כי בנו עזב לאנגליה לטיפול. במשפט, החזיר זוכה כאשר ואלייר, האיכר קורטואה שהציל בתיק הראשון שלו באבוויל, מביא עותק של חזיר שלטענתו נמלט בזמן ההרג.

כשקורטואה עוזב, הוא רואה אביר מגיע בדיוק כפי שז'נין ניבאה. לאחר שהוא עזב, האביר מוריד את השריון שלו כדי לגלות שהוא נושא את הבובים האופייניים של המוות השחור .

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:סרטים ביוגרפיים בריטיים]] [[קטגוריה:סרטי 1993]]

  1. ^ Marston, David W.; "Entertaining stories fill docket in court lore" Baltimore Sun, 4 September 2005
  2. ^ Kadri, Sadakat; "The Trial: A History from Socrates to O.J. Simpson" (אורכב 18.07.2009 בארכיון Wayback Machine) HarperCollins, 3 July 2006 (מסת"ב 978-0-00-711122-0)