משתמש:אורידניאל/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מהנדסים ללא גבולות ישראל

הוא ארגון ללא מטרות רווח השואף לקדם את איכות החיים בישראל ובעולם באמצעות פרויקטים הנדסיים הומניים הבאים לתת מענה לצרכיהם האנושיים של קהילות בעולם.

הארגון מבוסס על פעולה התנדבותית של מהנדסים ומדענים ישראלים והוא חלק מרשת גלובלית של מתנדבים פעילים תחת הארגון העולמי מהנדסים ללא גבולות, המחויבים לחזון משותף של פיתוח קהילתי באמצעות פתרונות הנדסיים. המטה הישראלי מעניק תיאום והדרכה לצוותי שטח הפעילים בישראל, טנזניה, קניה, אתיופיה, נפאל והודו, משלבי הקמתו ועד לסיום הפרויקט. הארגון הישראלי משמש כמאיץ עבור פרויקטים המוקמים על ידי סטודנטים הפעילים במסגרתו. [1]

ראשי הארגון בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנכל"ית ישראל EWB - מיכל דולב השמשוני

בוגרת המכון הטכנולוגי HIT בחולון ולימודי הנדסאות באוניברסיטת ת"א. במשך שנים כמתכננת, הובילה פרויקטים אדריכליים במגזר הציבורי והפרטי בדגש על תכנון בר קיימא. במסגרת עיסוקיה בתחומי הקיימות נחשפה לפעילות הסיוע של ישראל במדינות מתפתחות ואף לקחה חלק בפרויקט ההערכה לפעילות של פיתוח בר קיימא ישראלי בקניה. מחקרה, במסגרת התואר השני בבי"ס למדעי כדור הארץ שבאוניברסיטת ת"א, משלב את תפיסת העולם שלה כמתכננת סביבת אדם, קהילה וטכנולוגיה ובוחן את הקשר בין יכולות קהילתיות והטמעת טכנולוגיות נאותות במדינות מתפתחות. במסגרת מחקרה באפריקה נחשפה לפעילות עמותת 'מהנדסים ללא גבולות' אל שורותיה הצטרפה מתוך אמונה ביכולות שלנו כחברה לתרום לעולם צודק וטוב יותר.

יו"ר הוועד המנהל - ורד בלאס

ורד בלס היא חברת סגל בבית הספר פורטר לאיכות הסביבה ומדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל אביב. מחקריה מתמקדים בקבלת החלטות ובמדידה של הביצועים הכלכליים והסביבתיים של חברות, מוצרים וטכנולוגיות תוך שימוש במגוון כלים ושיטות. יש לה ניסיון רב בעבודת פיתוח בר קיימא עם קהילות קטנות ברחבי העולם. מאז 2004 היא מעורבת בהובלת קבוצות מהנדסים ללא גבולות בארה"ב ובישראל. היא כיהנה בדירקטוריון EWB-International והיא ראש מועצת המנהלים של EWB-ישראל מאז 2010.

מרכזי פעילות בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרוייקטים של  EWB ישראל:[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט טנזניה - מי שתייה ראויים ואנרגיה סולארית לתושבי הכפר מינג'ינגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט טנזניה החל בשנת 2007 בסניף אונ׳ תל אביב. משלחת ארגון "ברית עולם", בראשות איתי פרי ולירון יוחאי, ובשיתוף עם סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב נסעה אל הכפר מינג'ינגו שבמחוז בבטי בצפון טנזניה. מטרת המשלחת הייתה סיוע לילדי הכפר באמצעים חינוכיים והומניטריים שונים.

פרויקט AT - תכנון ויצירת עזרים, אביזרים ומערכות על מנת לשפר איכות חיים לאוכלוסיות שונות עם צרכים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט AT של סניף אונ׳ תל אביב החל בשיתוף פעולה עם עמותת GoBabyGo ישראל. פרויקט GoBabyGo עוסק בהתאמת מכוניות משחק ממונעות לילדים עם צרכים מיוחדים. הפרויקט התמקד בהתאמת של המכוניות הדורשות תהליך ארוך יותר של תכנון וביצוע, ובמשך הזמן הצטרף לסדנאות העמותה השוטפות.

צוות חקלאות אורבנית - תהליך ההטמעה של מערכות חקלאות אורבניות בשילוב חינוך נוער ליתרונות שבסביבה עירונית ירוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות חקלאות אורבנית של סניף אונ׳ בן גוריון מוביל פרוייקטים חינוכיים בשיתוף פעולה עם מספר גורמים, בהם מרכז "חוסידמן" לנוער שוחר מדע באוניברסיטת בן גוריון, עמותת "עושים רחוב" ועמותת Start-Up Roots. במסגרת הפרוייקטים, צוות החקלאות משתמש במגוון מערכות הידרופוניות – אשר מאפשרות לנצל את השטחים העירוניים הלא מנוצלים על מנת לגדל צמחי נוי, תבלין וירק על בסיס מים במערכות סגורות.

צוות נווה פז - שיפור תחושת השייכות והקהילה לתושבי שכונת נווה פז כדרך לשפר את איכות חייהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה בשנת 2018 בסניף טכניון. הפרויקט יוצר מרחבים ציבוריים נקיים, נגישים ונעימים אשר יספקו מתקנים המתאימים לצרכי הקהילה המגוונים. מקום בו כולם יכולים להיפגש ולהכיר. זה יעודד את תחושת השייכות ויאפשר לקהילה להתקרב ולהתחזק. זה יכול להשפיע באופן ישיר על בטיחות האישית, על הנראות וכו 'ובעקיפין, זה יכול ליצור קבוצת אנשים שתעבוד עם העירייה לקראת עתיד טוב יותר לשכונה. זו השותפות העירונית הראשונה של EWB שהביאה הזדמנויות ואתגרים חדשים בעבודה עם מגוון שותפים ובעלי עניין. למרבה המזל פעילים בפרוייקט חברי הקהילה והעבודה נתמכת על ידי עיריית חיפה.

צוות טכניון, לליבלה - שיפור בריאות הקהילה המקומית במסקלה קריסטוס, לליבלה, אתיופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה עובדת היום עם הקהילה בשני נושאים עיקריים; מחסור במים נקיים לשתייה ותברואה בבית הספר המקומי ונושא זיהום האוויר הפנימי שנגרם על ידי בישול. פרויקט הכיריים המשופר מנסה לטפל בפרויקט השני. דרך הבישול המסורתית ברוב הבתים היא על אש פתוחה מוקפת לבנים על ידי שימוש בעץ או בזבל של בעלי חיים כדלק. זה נעשה בתוך בית המשפחה או במבנה קטן ומופרד לידו. בתוך אותו בית, הבישול גורם לזיהום אוויר פנימי ולפיכך רבים מחברי הקהילה (בעיקר אישה) סובלים ממחלות נשימה, עור, עיניים ומחלות אחרות. המטרה העיקרית של פרויקט זה היא לשפר את בריאות הקהילה, במיוחד בקרב נשים.

צוות בית ספר אפאק - עבודה עם בית הספר אפאק שבמזרח ירושלים, על עידוד והעלאת המודעות לקיימות באמצעות חינוך סביבתי טכנולוגי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השותפות עם בית הספר היסודי אפאק מיוחדת. בית הספר כולל מגוון רחב של ילדים וצוותים שרוצים ללמד וללמוד הכל על קיימות בצורה כיפית ומעשית. זה איפשר לקבוצה לעבוד איתם על פרויקטים שונים כמו הקמת טורבינה על גג בית הספר, ואינספור שיעורים הקשורים לסביבה וטכנולוגיה. מטרת הקבוצה שחשיפה זו תשפיע על ראיית הילדים על העולם, הקהילה, הסביבה ובעיקר כיצד הם תופסים את יכולותיהם ואפשרויותיהם. לדעת שהילדים האלה יהיו המנהיגים של המחר. הקבוצה שואפת לעודד פיתוח של מנהיגים, אזרחים ואנשי מקצוע יותר קשורים-סביבתיים-טכנולוגיים.

צוות אבו עשיבה - יצירת תנאים טובים יותר בגן הילדים אבו עאשיבה למען חינוך איכותי יותר לילדי הגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה ב-2014, ומאז עובדת בשיתוף עם ילדי הישוב ונציגים מהקהילת אבו עשייבה שבנגב, לשיפור תנאי האקלים הפנימי שבמבנה גן הילדים במקום למען ייצירת תנאי למידה טובים יותר לידי גן הילדים שבישוב. כיום מפתחת הקבוצה לוחות בידוד תוספים לגן מחומרים שונים. בתקווה ששילוב שניהם ישפר את התנאים בגן, ויאפשר לילדים ולמורה להיות סביבה מתאימה ללמוד, ליהנות ולהרגיש בנוח.

צוות טכניון, אמדי וויין - שיפור בריאות הקהילה המקומית באמדי וויין, מקלה, אתיופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה עובדת היום עם הקהילה בשני נושאים עיקריים; מחסור במים נקיים לשתייה ותברואה בבית הספר המקומי ונושא זיהום האוויר הפנימי שנגרם על ידי בישול. פרויקט הכיריים המשופר מנסה לטפל בפרויקט השני. דרך הבישול המסורתית ברוב הבתים היא על אש פתוחה מוקפת לבנים על ידי שימוש בעץ או בזבל של בעלי חיים כדלק. זה נעשה בתוך בית המשפחה או במבנה קטן ומופרד לידו. בתוך אותו בית, הבישול גורם לזיהום אוויר פנימי ולפיכך רבים מחברי הקהילה (בעיקר אישה) סובלים ממחלות נשימה, עור, עיניים ומחלות אחרות. המטרה העיקרית של פרויקט זה היא לשפר את בריאות הקהילה, במיוחד בקרב נשים.


דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אורידניאל.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אורידניאל.