משה נחומוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משה נחומוביץ
לידה 18 ביוני 1985 (בן 38)
פרדס חנה-כרכור, ישראלישראל ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009
תחום יצירה צילום
www.mozesart.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משה נחומוביץ (נולד ב-18 ביוני 1985) הוא צלם ואמן דיגיטלי ישראלי, המתמחה בצילום פורטרטים, עיבודים ממוחשבים לתמונות וצילום קונספטואלי. במרוצת השנים צילם מספר רב של אמנים ישראליים, ביניהם נועה קירל, עומר אדם, עידן רייכל ונטע ברזילי, וצילם וערך עשרות פוסטרים לתוכניות טלוויזיה כמו "ארץ נהדרת", "קופה ראשית" ו"המפקדת". בדצמבר 2022 זכה עם במקום הראשון בטקס פרסי פרומקס (Promax Awards) בקטגוריית "הפוסטר הטוב ביותר לשנת 2022 בעולם לסדרת טלוויזיה" עבור התמונה שצילם וערך לעונה השלישית של "קופה ראשית".[1]

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נחומוביץ נולד בפרדס חנה-כרכור לאבא שעלה לארץ מאוקראינה לאמא צברית. הוא למד בבית הספר היסודי "אלונים" ובתיכון חקלאי בעיר מגוריו. כבר מילדותו רכש ידע וחיבה לעולם האומנות: כשהיה צעיר, היה נוהג להביט באביו מצייר בצבעי שמן במחסן הצמוד לביתם. הוא הושפע מאביו ופיתח את הכישרון לצייר. בתקופה זו הושפע בעיקר מעולם הקומיקס והפנטזיה. בשנת 2003, במהלך שירותו הצבאי ביחידת חרוב, קנה מצלמה והתחיל לתעד את חייהם של החיילים לצדו בבסיס. כשחזר הביתה היה נחומוביץ עורך את התמונות ומפתח אותן. בשנת 2009 החל ללמוד במכינה לתקשורת חזותית בסטודיו 6B. באחד מהימים שוטט בספרייה והבחין בספרו של הצלם דייוויד לה-שאפל. קריאתו השפיעה רבות על תשוקתו של נחומוביץ לצילום, ועודדה אותו לרכוש את המצלמה המקצועית הראשונה שלו. זוהי נקודת מפנה בחייו, שכן בעת הזו בחר להתעסק בצילום בלבד.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 החל לפנות לזמרים ולאמנים ישראליים דרך עמוד הפייסבוק שלהם במטרה לצלמם, ולפתח את עבודת הצילום המקצועית הראשונה שלו. לאחר כמה ניסיונות סרק, נענה אברהם טל להצעתו של נחומוביץ. השניים נפגשו ליום צילומים בצורה ספונטנית. בשנת 2012 פיתח את הפרויקט הראשון שלו, "The World In Our Hand" ("העולם בידיים שלנו"). הרעיון לפרויקט שאוב מספר שנהג לקרוא על צלליות ידיים שנעשו על גבי קיר לבן. נחומביץ' צילם את ידיו, ובעזרת תוכנות דיגיטליות הלביש עליהן דמויות של בעלי חיים כמו כלב, פיל, ג'ירפה ותנין.[2] התמונות פורסמו בגיליוני המגזין "Fsroppers", המתמחה בסיקור אירועי צילום ואמנות דיגיטלית, ובמספר אתרי צילום כמו 1X ו-One Eyeland, שם הם אף זכו בתואר "תמונות החודש".[3][4]

באוקטובר 2013 מנהלי מועדון הפורום בבאר שבע פנו לנחומוביץ בבקשה לצלם את אנשי המפתח בהיסטוריית הקמת המועדון לאורך השנים לרגל פתיחתו מחדש. כל אדם בחר סט ייחודי, שהוכן במיוחד לתמונה שלו. בין האנשים שצולמו נמנים סקאזי, אלון דה לוקו.

במרץ 2014 העלה יחד עם הצלם גלעד גיא בביתו את התערוכה הראשונה שלו. במשך שלושה חודשים צילמו השניים תמונות פרוטרט קונספטאליות שונות, פיתחו אותן, ותרו אחר מקום בו יוכלו להדביקן על זכוכית אקרילית. בית דפוס ברמת השרון הסכים להם להגיע בימי שישי בחינם. תחילה נהרסו להם כמה תמונות, כיוון שלא היו מיומנים בתהליך ההדפסה על הזכוכית, ולכן נאלצו לפתחן פעם נוספת ולשוב לבית הדפוס. המסגרות לתמונות הוכנו על ידם, והן נתלו על קירות ביתו של נחומוביץ. באותה שנה ייסד פרויקט אישי נוסף, שנוצר מכיוון תאורת הצילום על חתולו אוסקר. שם הפרויקט היה "ראש גדול", וחזונו היה לשלב בין צילום פרוטרט של בעלי חיים, בעיקר כלבים וחתולים, לבין עבודת עריכה שהפכה אותם לאנושיים.[5] בחודש אוקטובר העלה יחד עם סוכנות טיה טים תערוכה במועדון המגדלנה שבתל אביב-יפו למשך כמה ימים. מיכה סמו, בעל סוכנות הייצוג, התקשר לנחומוביץ בבקשה לקחת דמויות שונות בחברה הישראלית (שחקנים, דוגמנים וזמרים) ולהפיק עבורם תצלום בהשראת הסרט הקולנועי האהוב עליהם. בין המצולמים נמנים מיטל דה רזון, דנה רון וישראל אהרוני.

בתחילת 2015 פנה אל נחומוביץ הצלם רונן אקרמן בנוגע לתערוכה שאוצר לחברת החשמל. נחומוביץ נבחר להסתובב באופן חופשי במתקני חברת החשמל ברחבי המדינה ולצלמם. התמונות נאגדו לבסוף לתערוכה בשם "זרמים בזמן", שהוצגה בהיכל התרבות תל אביב.[6] באוקטובר 2016 צילם את סטטיק ובן-אל תבורי לשער של "ידיעות אחרונות". הוא עבד עם הצמד גם בצילום העטיפות של "טודו בום", "כביש החוף", "גומיגם", "חביב אלבי", "סלסולים" ו"יאסו". בעקבות העבודה עם הצמד המוזיקלי, התחיל לעבוד עם העיתון. במרוצת הזמן צילם מספר אמנים לשערי מגזינים שונים, כמו אביתר בנאי, אברי גלעד, צביקה הדר, נטע ברזילי, עידן רייכל, חנן בן ארי, אהוד ברק ועוד.

בשנת 2017 פרץ לראשונה בתעשיית הטלוויזיה כשהכין את הפוסטר לעונה השנייה של "להיות איתה", ששודרה בקשת. מאז ממשיך נחומוביץ לעבוד עם רשת, קשת וכאן 11 בעריכת ובצילום פוסטרים לסדרות שונות, דוגמת "נינג'ה ישראל", "הישרדות", "ארץ נהדרת", "קופה ראשית", "המפקדת", "מנאייכ" ו"היהודים באים". באותה שנה צילם את עומר אדם לעטיפת אלבומו החמישי אחרי כל השנים. בשנת 2019 צילם את עטיפת השיר "אלוף העולם" של חנן בן ארי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2017 התחתן עם בת-זוגו אביב. ב-2020 נולדו להם זוג תאומות, אורי ואלמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משה נחומוביץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]