מרסי קפטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרסי קפטר
Marcy Kaptur
קפטר, 2023
קפטר, 2023
קפטר, 2023
לידה 17 ביוני 1946 (בת 77)
טולידו, אוהיו, ארצות הברית
שם מלא מרסיה קרוליין קפטר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת מישיגן, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת נצרות קתולית[1]
kaptur.house.gov
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס התשיעי של אוהיו
3 בינואר 1983 – מכהנת
(41 שנים)
→ אד ובר
פרסים והוקרה
  • היכל התהילה של נשות אוהיו (1984)
  • מסדר הנסיכה אולגה, דרגה 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרסיה קרוליין קפטראנגלית: Marcia Carolyn Kaptur; נולדה ב-17 ביוני 1946) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס התשיעי של מדינת אוהיו, ברציפות מאז 1983. קפטר היא חברת המפלגה הדמוקרטית.

בהווה היא ממלאת תקופת כהונתה ה-21 בבית הנבחרים, והיא האישה הוותיקה ביותר בבית הנבחרים והוותיקה ביותר מבין משלחת מדינת אוהיו לשני בתי הקונגרס. בכלל, היא הוותיקה מבין נשות הקונגרס ובעלת הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית אי פעם. מבין 435 חברי בית הנבחרים, קפטר היא הרביעית הכי ותיקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטר נולדה ביוני 1946 בטולידו שבאוהיו, בתם של אנסטסיה דלורס (לבית רוגובסקי) וסטיבן ג'ייקוב קפטר, זוג אמריקאים ממוצא פולני. אמה הייתה פעילת זכויות עובדים בענף הרכב ובבעלות משפחתה הייתה מכולת. קפטר החלה להתנדב במפלגה הדמוקרטית של אוהיו כבר בגיל 13. ב-1964 סיימה את לימודיה באקדמיית סנט אורסולה, והייתה לראשונה מבני משפחתה ללמוד בקולג'. היא קיבלה תואר ראשון מאוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון ב-1968 ותואר שני בתכנון ערים ואזורים מאוניברסיטת מישיגן ב-1974. ב-1981 השלימה לימודי דוקטורט במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.

בשנים 1969–1974 הייתה חברה בוועדת התכנון של טולידו-מחוז לוקאס, ובשנים 1975–1977 הייתה מנהלת תכנון במרכז הלאומי לעניינים אתניים עירוניים שנוסד בידי הכומר הקתולי והפעיל החברתי ג'ינו בארוני. בהמשך שימשה כיועצת למדיניות פנים במשרד הרשות המבצעת של נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר[2]. בעודה לומדת במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, החליטה קפטר להתמודד נגד חבר הקונגרס הרפובליקני אד ובר לקראת בחירות 1982 לקונגרס של ארצות הברית. היא גברה עליו בבחירות הכלליות עם קרוב ל-60% מקולות הבוחרים והושבעה לקונגרס לראשונה בראשית ינואר 1983. ב-1984 ניצבה בפני יריב רפובליקני חזק יותר, המטאורולוג והמנחה בערוץ WTVG פרנק ונר, אשר בסופו של דבר ניצחה גם אותו ברוב של 55%. היא נבחרה לקונגרס כל שנתיים מאז 1982.

ב-10 בדצמבר 1987 הציגה קפטר בפני בית הנבחרים את חוק זִיכְרוֹן מלחמת העולם השנייה. החקיקה התירה לוועדה האמריקאית למצבות קרב להקים את אנדרטת מלחמת העולם השנייה בוושינגטון הבירה, אולם מכיוון שלא הוחלט על הצעת החוק בטרם סיום מושב הקונגרס, החוק לא נכנס לתוקפו. קפטר הציגה חקיקה דומה ב-1989 וב-1991, אך הצעות חוק אלה לא עברו את תהליך החקיקה המלא. לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית 1996, המועמד העצמאי רוס פרו הציע לקפטר להיות עמיתתו למירוץ ולמעשה מועמדת לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית, אך קפטר לבסוף מיאנה[3].

קפטר התנגדה לחוק החירום לייצוב כלכלת ארצות הברית לשנת 2008, ובאופן עקבי היא תומכת בהצעות חוק להרחבת ההוצאות הכספיות של הכוחות המזוינים של ארצות הברית. היא הייתה מהתומכים הראשונים של האביב הערבי, ונתנה את חסותה להחלטה של בית הנבחרים שבירכה ושיבחה את אזרחי מצרים על המהפכה שלהם נגד נשיא מצרים חוסני מובארכ[4]. היא הייתה תומכת בחירויות אזרחיות בתקופתה בבית, והצביעה נגד מספר הרחבות של חוק הפטריוט. קפטר הוקיעה את האלימות של ארגון הטרור חמאס בעת מבצע עמוד ענן ועמדה על זכותה של מדינת ישראל להגנה עצמית[5]. במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 תמכה ראשית במתמודד ברני סנדרס, ואף הציגה אותו במהלך עצרת בחירות בטולידו[6]. עם זאת, אחרי שמזכירת המדינה של ארצות הברית לשעבר הילרי קלינטון זכתה במועמדות המפלגה הדמוקרטית, הביעה בה קפטר את תמיכתה.

ב-10 במרץ 2020 הודיעה קפטר על תמיכתה במועמדותו של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרסי קפטר בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מרסי קפטר בבית הנבחרים (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ KAPTUR, Marcia Carolyn, באתר ההיסטוריה, האמנות והארכיונים של בית הנבחרים של ארצות הברית (באנגלית)
  3. ^ ג'יימס ברוק, Perot to Pick a Running Mate Any Day Now, באתר הניו יורק טיימס, 30 באוגוסט 1996 (באנגלית)
  4. ^ Candidate Profiles - Rep. Marcy Kaptur, באתר www.aaleadershipcouncil.org (באנגלית)
  5. ^ Congresswoman Kaptur Denounces Rocket Attacks, Affirms Israel's Right to Self-Defense, באתר הרשמי של מרסי קפטר (באנגלית)
  6. ^ יאמיץ' אלקינדור, Bernie Sanders Praises Ruling Allowing 17-Year-Olds to Vote in Ohio, באתר הניו יורק טיימס, 11 במרץ 2016 (באנגלית)
  7. ^ ליז סקאלה, Kaptur endorses Biden for president, באתר טולידו בלייד, 10 במרץ 2020 (באנגלית)