מריו קארט (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
מריו קארט
Mario Kart
כללי
סוגה משחקי מרוצי קארטינג
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קוספליי של מריו קארט במחוז הרג'וקו שבטוקיו

מריו קארט (באנגלית: Mario Kart) היא סדרת משחקי מרוצי קארטינג שהינה זיכיון ספין-אוף של זיכיון מריו אותה פיתחה והוציאה לאור חברת נינטנדו. במשחק השחקנים מתחרים זה בזה במרוצי קארטינג. המשחקים בסדרה כוללים בעיקר דמויות ומסלולים בהזיכיון של מריו וכמו גם מזיכיונות אחרים של נינטנדו, כמו The Legend of Zelda, Animal Crossing, F-Zero, Excitebike ו-Splatoon.

המשחק הראשון בסדרה המשחק הראשון בסדרה יצא לשווקים בשנת 1992 לקונסולת המשחקים סופר נינטנדו וזכה להצלחה מסחרית עצומה. סדרת משחקי מריו קארט כוללת ארבעה עשר משחקים שיצאו לאורך השנים לשישה קונסולות משחקים שונות, שלושה קונסולות ניידות, ארבעה מכונות ארקייד שונות (אשר פותחו בשיתוף פעולה עם חברת Namco) ומשחק מובייל אחד.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי מאריו קארט השחקנים מתחרים זה בזה במרוצי קארטינג כאשר כל שחקן יכול לשלוט במשחק באחת ממבחר דמויות, כאשר רוב הדמויות הם מהזיכיון של מריו. בכל מרוץ יכולות להתחרות זה בזה עד 12 דמויות שונות. המשחקים בסדרה מכילים מגוון מסלולים צבעוניים בהשראת מיקומים שונים בזיכיון מריו, כאשר כל אחד מהם מכיל מכשולים ייחודיים.

בכל משחק השחקן יכול לבחור אחת ממגוון מכוניות קארטינג אשר מגיעות במגוון צורות, גדלים ועיצובים. לכל מכונית קארטינג יש מאפיינים ייחודיים המשפיעים על המהירות ויכולת התאוצה של כלי הרכב. ניתן גם לבצע התאמות אישיות לכלי הרכב השונים - להחליף את גודל וסוג הגלגלים, להוסיף לכלי הרכב דאון, ולהוסיף אביזרים שונים.

כל מסלול במשחק מכיל Power Ups רבים הפזורים ברבים המסלול אשר מספקים לשחקן יתרונות זמניים על היריבים כמו מהירות מואצת זמנית, זריקת בננות שגורמת ליריב לאבד שליטה על הרכב, וכדומה.

המשחקים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם המשחק פלטפורמות קונסולה וירטואלית/מהדורה מחודשת לנינטנדו סוויץ'
Wii Wii U 3DS New 3DS Switch Android /iOS
1992 Super Mario Kart SNES
1996 Mario Kart 64 Nintendo 64
2001 Mario Kart: Super Circuit Game Boy Advance
2003 Mario Kart: Double Dash!! Nintendo GameCube
2005 Mario Kart DS Nintendo DS
2008 Mario Kart Wii Wii
2011 Mario Kart 7 Nintendo 3DS
2014 Mario Kart 8 Wii U
2017 Mario Kart 8 Deluxe Nintendo Switch
2019 Mario Kart Tour (אנ') Android/iOS
2020 Mario Kart Live: Home Circuit (אנ') Nintendo Switch

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מריו קארט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]