מקצב כחול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקצב כחול
Blue Rhythm
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר
מוזיקה ויליאם כריסטופר הנדי
אנימטור אד בנדיקט (עוזר), צ'רלי בירן, ג'וני קאנון, לס קלארק, ג'ק קאטינג, ג'ו ד'יגאלו, נורם פרגוסון, הארדי גרמטקי, ג'ק קינג,דיק לנדי, טום פאלמר, הארי ריבס, ססיל סורי, פרנק טיפר, פרנצ'י דה טרמודן, רודי סמורה[2]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 7 באוגוסט 1931[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

מקצב כחולאנגלית: Blue Rhythm) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1931 בבימויו של ברט גילט, אשר הופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי סרטי קולומביה. זהו הסרט הקצר ה-31 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" וה-7 באותה השנה.[3] העלילה מתמקדת בביצוע רבגוני של "סנט לואיס בלוז" של ויליאם כריסטופר הנדי. הסרט מציג את הקולות של וולט דיסני בתפקיד מיקי מאוס ומרסלייט גארנר בתפקיד מיני מאוס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקונצרט נפתח עם מיקי על הפסנתר. הצל שלו מוטל בצורה דרמטית על המסך כשהוא מנגן קטע ביניים קלאסי. עד מהרה הוא עובר לגרסת רגטיים של "סנט לואיס בלוז". מיני עולה על הבמה בהליכה יהירה ושרה את השורה "אני שונאת לראות את שמש הערב שוקעת..." בליוויו של מיקי. עד מהרה משתלטת להקה בלתי נראית על הנגינה בעוד מיקי מצטרף למיני ויחד הם רוקדים ושרים סקאט עוד שני שורות נוספות.

כשמיקי ומיני יוצאים מהבמה, המסך עולה כדי לחשוף את הלהקה - פלוטו על טרומבון, שתי עיזים על כינורות, סקוטיש טרייר על סוזאפון, חזיר על הקורנית, קלרבל הפרה על קונטרבס, שני כלבי תחש על סקסופונים והוראס הורסקולר על מערכת תופים וקסילופון; מיקי מופיע שוב, הפעם דרך מעלית, ומתחיל לנצח. לאחר מספר הפרעות, מיקי מנגן בקלרינט ועושה פרודיה על ראש להקת הג'אז טד ליואיס;[4] ההופעה מבוססת בחלקה על הקלטה של להקת טד ליואיס של "סנט לואיס בלוז" משנת 1926.

כשהלהקה מנגנת את התווים האחרונים של הפינלה, הם קופצים ביחד על בימת התזמורת וגורמים לה להתמוטט. הם מגיחים מחדש מההריסות כדי לספק קריאת "כן!" לקהל.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 במרץ 1932 מגזין וראייטי פרסם: "אין סיפור ב[סרט] זה, אבל הוא לא צריך אחד כדי להשלים את עצמו. נפתח עם מיקי ליד הפסנתר והולם בו ביצוע, כשמיני דווקא מקלקל אותו בשירת הפלסטו שנחשבת הכרחית לדמויות מצוירות. ריקוד קצר ואז הפסקה ללהקת ג'אז בימתית בשביל הטריקים הרגילים, אבל באופן מעולה ובסנכרון מצוין. עבודת ציור המכסה על תוכנית מוזיקלית גדולה".[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "מקצב כחול", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "מקצב כחול", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ "The Encyclopedia of Disney Animated Shorts". Blue Rhythm. אורכב מ-המקור ב-24 בנובמבר 2012. נבדק ב-27 באפריל 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ Smith, Dave (2006). "Blue Rhythm". Disney A to Z: The Official Encyclopedia (3rd ed.). New York: Disney Editions. pp. 80–81. ISBN 0-7868-4919-3.
  5. ^ "Talking Shorts". Variety: 14. 8 במרץ 1932. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)