מקובלות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מקובלות
Mika’s Homecoming
ג'וי ריגר ועומר דרור
ג'וי ריגר ועומר דרור
ג'וי ריגר ועומר דרור
בימוי מרקו כרמל
הופק בידי יאיר אלעזר, טל אלעזר
תסריט יאיר אלעזר, טל אלעזר
עריכה יאיר אלעזר
שחקנים ראשיים ג'וי ריגר
שיר מורנו
אלה ארמוני
עומר דרור
אביב פנקס
מוזיקה שלמה קינן
צילום עמית יסעור
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה IsraeliFilms
הקרנת בכורה 2013
משך הקרנה 52 דקות
שפת הסרט עברית

מקובלות הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 2013 בבימויו של מרקו כרמל, עם ג'וי ריגר, שיר מורנו, אלה ארמוני, עומר דרור ואביב פנקס בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי יאיר וטל אלעזר ועוסק בנערה ששבה ארצה עם משפחתה לאחר כמה שנים בארצות הברית ונתקלת בבית הספר בבעיה של השתלבות בשכבה של האליטה החברתית בכיתה ("המקובלות") תוך אילוץ להתכחש לחברתה המנודה בכיתה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקה (ג'וי ריגר) היא נערה בת 15 ששבה עם משפחתה מארצות הברית לישראל לאחר שהות של מספר שנים לכתיבת הדוקטורט של אביה דן (יאיר אלעזר). הם דלי אמצעים וגרים בדירה קטנה שבה חולקת מיקה חדר עם אחותה הקטנה לילי (עמנואל אלעזר). בתקופת חופשת הקיץ עובדת מיקה במזנון קרפים ביחד עם חברתה הטובה רוני (אלה ארמוני).

דפנה זוזובסקי (שירלי פוטרמן) היא חברה טובה של האם אורית (רותי גולדברג). היא מבקרת בבית המשפחה עם בתה נטע (אביב פנקס) שתלמד יחד עם מיקה. נטע מכירה למיקה את דניאל (שיר מורנו). נטע ודניאל הן בנות למשפחות עשירות ומרכזות סביבן שכבה של בנות ממשפחות עשירות. כשמתגלה להן שמיקה היא חברה של רוני הבזויה בעיניהן, הן אומרות למיקה שהיא צריכה לנתק את קשריה עם רוני אם ברצונה להצטרף לשכבה שלהן ומיקה עושה זאת בצער.

ה"חתיך" של הכיתה הוא בועז (עומר דרור), הוא חבר של דניאל והיא משגיחה שאף אחת תתחיל איתו. מיקה מציעה לבנות לקיים מסיבת Homecoming כמו שנהוג בארצות הברית ובסופה תיבחר "מלכת הכיתה".

ויויאן (איילת קורץ) אימה של דניאל לוחצת על המנהלת גלית (טל אלעזר) לקיים את המסיבה הזאת ורומזת לה על תמיכתה הכספית בבית הספר. בועז שם עיניו על מיקה והם מתנשקים בהסתר אבל דבר זה מתגלה ודניאל הופכת לאויבת של מיקה.

רוני רואה שמיקה בבעיה והיא משלימה איתה. יחד עם ארנון (גלעד מן) הם מתכננים לעזור למיקה בקמפיין על ידי אפיית עוגיות ובתוכן פתקים של "חירות, שיוויון, אחווה", לחלק אותן לתלמידים ולבקש מהם לשים את הפתקים בקלפי. כך עושים כמעט כולם וכתוצאה מכך לא נבחר שום מלך או מלכה. דניאל ואימה עוזבות בכעס ובועז ומיקה מתחבקים ורוקדים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'וי ריגר מיקה
שיר מורנו דניאל קריאל
אלה ארמוני רוני
עומר דרור בועז
אביב פנקס נטע זוזובסקי
שירלי פוטרמן דפנה אמא של נטע
גלעד מן ארנון קפלנסקי
יאיר אלעזר דן אבא של מיקה
רותי גולדברג אורית אמא של מיקה
דגניה זילברשטיין המורה
טל אלעזר גילת מנהלת בית הספר
איילת קורץ ויויאן קריאל אמא של דניאל
גל הרבון עלמה תלמידה
עמנואל אלעזר לילי אחותה של מיקה
אלעד שועי די ג'יי
דניאל הייל רוזנר תלמיד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]