מעבר אלק (קנדה)

מעבר אלק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע כללי
גובה 1,905 מ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום אלברטה, קנדהקנדהקנדה
רכס הרים הרי הרוקי הקנדיים עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 50°34′57″N 115°03′50″W / 50.5825°N 115.064°W / 50.5825; -115.064
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מעבר אלקאנגליתElk Pass; בתרגום מילולי: מעבר אייל קנדי) הוא מעבר הרים גבוה בהרי הרוקי הקנדיים, שגובהו 1,905 מטרים מעל פני הים. המעבר חוצה את קו פרשת המים של אמריקה, בגבול בין פרובינציית אלברטה ופרובינציית קולומביה הבריטית שבקנדה. המעבר נמצא בין הר פוקס להר טיירוויט[1].

המעבר מקשר בין עמק אלק שבקולומביה הבריטית, לבין עמק קאנאנאסקיס שבאלברטה.

המעבר יוצא דופן ברוחבו - 4 קילומטרים, ובחלקו הוא מתחלק למעשה לשני מעברים מקבילים - אשר כונו על ידי אנשי סקר הגבולות הבין-פרובינציאלי שנערך בשנת 1916 בשמות "המעבר המערבי" (West Passage) ו"המעבר המזרחי" (East Passage), אשר לימים הופיעו במפות כ-"מעבר אלק המערבי" (West Elk Pass) ו"מעבר אלק המזרחי" (East Elk Pass). שמו של המעבר ניתן לו רשמית ב-14 בספטמבר 1966[2].

את מעבר ההרים לא חוצים כבישים. המעבר מגיע על שטח הפארק הפרובינציאלי פיטר לוהיד באלברטה, ואל שטח הפארק הפרובינציאלי אגמי אלק בקולומביה הבריטית. 

השביל הטרנס קנדי היה אמור לעבור במעבר אלק, אולם בשל מחלוקות בדבר מעבר השביל בשטחי מכרות במעבר אלק העליון הועבר השביל למקום אחר. כמו כן הוצע על ידי תושבי העיירה אלקפורד שבקולומביה הבריטית, כי הכביש המהיר 43 של קולומביה יוארך ויתחבר לכביש באלברטה, לכיוון קלגרי, ואולם משיקולים של איכות הסביבה פרויקט זה לא יצא אל הפועל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]