מנפאואר (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מנפאואר
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי נעם קפלן
הופק בידי אורית זמיר, יואב רועה (גם סרטים)
תסריט נעם קפלן
עריכה אפי כהן ורטש
שחקנים ראשיים יוסי מרשק
שמואל קלדרון
סמנתה אגר
מוזיקה גל תורן, דודוש קלמנס
צילום עידו סוסקולני
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2014
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט עברית, אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מנפאואר הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2014 בכתיבה ובימויו של נעם קפלן, עם יוסי מרשק, שמואל קלדרון, פמפס שמעון אודי וסאן אינטוסאפ בתפקידים הראשיים.

הסרט צולם בדרום תל אביב, בשכונת שפירא, רחב נווה שאנן והתחנה המרכזית החדשה של תל אביב ומביא ארבעה סיפורים הקשורים בעובדים זרים, בפליטים/מהגרי עבודה הנתקלים בתופעות של גזענות בגלל מוצאם - שוטר מצטיין המופקד על מבצע לגירוש המהגרים, נער ישראלי-פיליפיני שנאבק על הכרה רשמית ורגשית, נהג מונית שירות שבנו הנשוי לפיליפינית מעדיף לעזוב את ישראל בורחים לארץ רחוקה ומהגר עבודה ותיק מניגריה הנדרש להכריע האם לעזוב "מרצונו", או להסתתר עד יעבור זעם.

יוסי מרשק היה מועמד לפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר לשנת 2014.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאיר כהן (יוסי מרשק) הוא שוטר מצטיין במשטרת תל אביב שזה עתה חזר ממשלחת של שוטרים מצטיינים לאושוויץ. הוא טרוד בבעיות פרנסה המעיבות עליו ועל הזוגיות עם אשתו (נטע שפיגלמן). בקשתו לקבלת הלוואה בבנק נדחית על ידי הפקידה (הילה סעדה). כעת משימתו היא להתחיל את מבצע "עזיבה מרצון" של מהגרי עבודה מאפריקה.
  • במבה (פמפס שמעון אודי) הוא מהגר עבודה שעובד לפרנסתו בדירתה של מיכל (כרמית מסילתי קפלן) ועושה שם את כל העבודות בהכנעה לדרישותיה המתנשאות של בעלת הבית. הוא "על הכוונת" של מאיר שמוסר לו טפסים של "עזיבה מרצון" כדי שאנשי הקהילה יחתמו עליהם. במבה לוקח אותם וזורק אותם לפח. לבסוף הוא נאלץ לעזוב עם משפחתו
  • ארז (סאן אינטוסאפ) הוא נער פיליפיני-ישראלי שמדבר עברית שוטפת ועובד לפרנסתו ב"ארומה". הוא רוצה להתגייס לצה"ל ולהיות "קרבי". לשם כך הוא מתאמן בריצה ברחובות תל אביב. הוא מתקבל בהתנשאות בוועדה בבקו"ם. ראש הוועדה (הרצל טובי) מבקש שישיר "שיר ישראלי" כדי להוכיח את זיקתו לישראל והוא שר את "אני אש" של עילי בוטנר. לבסוף הוא מתקבל למג"ב.
  • חיים (שמוליק קלדרון) הוא נהג מונית בתל אביב. בנו נועם (גל פרידמן (שחקן)) נשוי לפיליפינית ולהם בן, נווה. נועם נתקל בקשיי פרנסה וגזענות והם מחליטים להגר לקנדה ולהשאיר בישראל את חיים עם חברתו רוזי (ליאת גורן).

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
יוסי מרשק מאיר כהן שוטר
נטע שפיגלמן תמר אשתו של מאיר
שמוליק קלדרון חיים נהג מונית
גל פרידמן נועם בנו של חיים
פמפס שמעון אודי במבה עובד זר
סאן אינטוסאפ ארז נער פיליפיני
הילה סעדה קרן פקידה בבנק
כרמית מסילתי קפלן מיכל בעלת דירה
הרצל טובי מפקד בבקו"ם
ליאת גורן רוזי בעלת מסעדה
ניב זילברברג חייל בארומה
אביגיל הררי חגית עובדת בארומה
סופי אוסטריצקי נטליה שוטרת
אנטון אוסטרובסקי אנטון שוטר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]