מלחמת המקלונים (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלחמת המקלונים
Stick War
כללי
סוגה אסטרטגיה בזמן אמת
פיתוח Max Games Studios
הוצאה לאור Max Games Studios
הפצה Max Games Studios
דרישות תוכנה
מנוע משחק Flash
מצבי משחק משחק וידאו לשחקן יחיד ולמרובה משתתפים
פלטפורמות דפדפן
אנדרואיד
iOS
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר, מסך מגע
stickwar.com

מלחמת המקלוניםאנגלית: Stick War) היא סדרת משחקי מחשב המכילה שני משחקים והרחבות שלהם (השלישי בשלבי בטא). המשחק הראשון יצא ב-2009, השני ב-2012 והשלישי באמצע 2022. המשחקים פותחו על ידי חברת Max Games Studios למכשירי אנדרואיד, ולמערכת ההפעלה Windows.

עלילת המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחקים מתחילה בסיפור הראשון. הסיפור עוסק בממלכה אחת בשם Inamorta. הממלכה קרסה והתפצלה למספר שבטים, כאשר כל שבט הוקדש כולו לכלי נשק מסוים, החל מהקשת (שהוא הראשון שמקבלים) ועד הענקים (האחרון שמקבלים). השחקן במשחק מייצג את השבט שמשתמש בכל סוגי כלי הנשק, ורוצה להחזיר את Inamorta למעצמה שהיא הייתה פעם. מטרת השחקן במשחק היא לכבוש שבט אחר שבט בשביל ללמוד את דרכיהם ובסוף לשלוט בכל כלי הנשק. בסוף המשחק כל השבטים מחליטים שהם מתאחדים נגד השחקן, ולאחר תבוסתם כל מנהיגיהם מתאחדים נגדו.[1]

עלילת המשחק השני היא המשך ישיר לראשון. אחרי שהשחקן איחד את כל השבטים ברחבי המפה של המשחק הראשון, מתברר שיש המשך למפה מהחלק העליון שלה. החלק העליון נמצא בשליטת ממלכת הכאוס (Chaos), כשמלכתם היא מדוזה. מטרת השחקן במשחק השני היא להביס אותם, כאשר ממלכת הכאוס מכילה מפלצות ושאר דברים לא אנושיים, בניגוד למשחק הראשון.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל המשחקים השלבים מתחלקים לפי אזורים במפה, כאשר המטרה היא להגיע מחלק אחד לחלק השני, ולעבור בכל השטחים שבדרך על מנת לכבוש את כל האזורים ולהבטיח שליטה מלאה.

המשחק עצמו מתחיל בפסל האומה של השחקן, שמייצג את אומת השחקן, ובצידו השני של המפה ניצב הפסל של האומה שמשחקת נגד השחקן, שמייצג אותם. מטרת המשחק היא להרוס את הפסל של האויבים. אם הפסל של האויבים נהרס - האומה של השחקן ניצחה, והשלב הבא נפתח, אם הם ניצחו, אז השחקן צריך לחזור על השלב פעם נוספת.

בשביל להרוס את הפסל על השחקן לקנות יחידות. את היחידות ניתן לקנות באמצעות זהב (ובמשחקים האחרים גם מנה או קריסטלים). זהב מפוזר במכרות זהב שניתן להשיג מהם זהב על ידי עבד. ברגע שצבא השחקן מספיק גדול - ביכולתו לתקוף את האומה השנייה. אם האומה השנייה הספיקה לארגן צבא - הם ילחמו זה בזה.

במשחק יש שלושה מצבים:

  • מצב לוחמה - כל היחידות (מלבד העבדים האחראים על הזהב) הולכים לתקוף.
  • מצב הגנה - כל היחידות נשארים ליד הפסל של השחקן.
  • מצב נסיגה - כל היחידות כולל העבדים הולכים לצדו האחורי של הפסל.

ברוב המשחקים בסדרה קיימת האפשרות לקחת פיקוד על חייל ספציפי, ובכך לבצע גם פונקציות מיוחדות אותם אין החייל הרגיל שמתפקד על ידי המחשב עושה. החייל נשלט על ידי המקלדת, הג'ויסטק או מסך המגע, בהתאם למכשיר.

משחקי הווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]