מירב שמיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מירב שמיר
מידע אישי
לידה 1 בינואר 1988 (בת 36)
נְתַנְיָה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עמדה שוערת
מועדונים מקצועיים כשחקנית*
שנים מועדונים הופעות (ש)
2009-2012 אס"א ת"א
55 (3)
נבחרת לאומית כשחקנית
2009-2016 נבחרת ישראל בכדורגל נשים
36 (0)
* הנתונים מתייחסים למשחקי הליגה בלבד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מירב שמיר (נולדה ב-18 בינואר 1988) היא שוערת כדורגל ישראלית-אמריקאית, המשחקת כיום במועדון הבונדסליגה 2 הגרמני MSV Duisburg והיא השוערת הפותחת של נבחרת ישראל בכדורגל נשים.

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמיר נולדה בישראל, למשפחה יהודית. היא גדלה בעיר נתניה, עד שמשפחתה עברה איתה לארצות הברית, כשהייתה בת שנתיים.

שמיר החלה לשחק כדורגל כשהייתה רק בת ארבע וכילדה צעירה החלום שלה היה "לשחק כדורגל במכללה ובסופו של דבר לשחק בנבחרת הלאומית".

כדורגל מקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירת מועדונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ששיחקה בנבחרת ארצות הברית במשחקי המכביה השמונה-עשרה, פנה צוות הנבחרת הלאומית לשמיר בדבר הצטרפותה לקמפיין שלהם להעפיל לגביע העולם בכדורגל נשים 2011. לאחר מכן שמיר עזבה את בבוסטון קולג' כדי להצטרף לנבחרת הלאומית ולהשלים את התואר באוניברסיטת תל אביב בזמן ששיחקה באס"א תל אביב. לאחר שלוש שנים ב- אס"א תל אביב, לאחר שלקחה שלוש אליפויות ליגה עליונה וגביע ישראל, הצטרפה מירב לטלסטאר של ארדיוויזי (הליגה הראשונה) בהולנד. לאחר שתי עונות מוצלחות עם טלסטאר, עשתה שמיר את המעבר לגרמניה וחתמה במועדון הבונדסליגה השני, 1. FC Lübars, הידוע גם כמועדון הרטה BSC.

במועדון FC Lübars, הייתה לשמיר עונה מוצלחת. שמיר שמרה על הרשת נקייה בעשרת המשחקים הראשונים שלה, ושברה את שיאו של מנואל נוייר במספר המשחקים הרב ביותר, מבלי לספוג שער. היא סיימה את העונה עם 15 שערים נקיים ב-20 משחקים, ועזרה ללובארס לסיים במקום הראשון ולזכות בליגה. בשל בעיות כלכליות, מועדון FC Lübars לא הצליח לעלות לליגה הראשונה.

שמיר חתמה ב-דיסבורג לקראת 2015–16. MSV מתחרה גם בבונדסליגה השנייה לאחר שהודחה מהבונדסליגה הראשונה לאחר עונת 15–2014.

קריירה בינלאומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמיר הופיעה לראשונה בנבחרת הלאומית ב־24 באוקטובר 2009 במשחק מוקדמות גביע העולם לנשים פיפ"א 2011 נגד קזחסטן בנס ציונה, שהסתיים בניצחון ישראל בתוצאה 1–0.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מירב שמיר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Shamir Mairv". The Israel Football Association. אורכב מ-המקור ב-31 בדצמבר 2014. נבדק ב-10 בספטמבר 2010. {{cite web}}: (עזרה)