מיקה אלמוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקה אלמוג
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 22 באוגוסט 1975 (בת 48)
אלול ה'תשל"ה
כפר אז"ר
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק בעלת טור, עורכת ותסריטאית
תחום סיקור טור אישי
קישורים חיצוניים
פייסבוק mika.almog
טוויטר AlmogMika
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיקה אלמוג (נולדה ב-22 באוגוסט 1975, אלול ה'תשל"ה) היא בעלת טור, עורכת, שחקנית ותסריטאית ישראלית. נכדתו של שמעון פרס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בכפר אז"ר לבתו של שמעון פרס, הבלשנית פרופסור צביה ולדן ופרופסור רפי ולדן, סגן מנהל בית החולים שיבא. למדה במגמת תיאטרון בתיכון תלמה ילין. התגייסה לצה"ל, אך שוחררה לאחר הטירונות. עברה לניו יורק ולמדה משחק באוניברסיטת ניו יורק ובבית הספר למשחק של לי סטרסברג. לאחר סיום לימודיה עברה ללוס אנג'לס ושיחקה שם בתיאטרון.

עם שובה לישראל החלה לעבוד בכתיבה ועריכה בערוץ הילדים ולאחר מכן כתבה לתוכניות "ארץ נהדרת", "משחק מכור" ו"קצרים". לאחר מכן הייתה מנהלת התוכן של חברת ארמוזה פורמטס, המתמחה בפיתוח ובהפצה של פורמטים ישראליים בשוק הבינלאומי.

במקביל עבדה כעורכת במוסף "הארץ" וכשותפה לצוות הסאטירי "באנה באנה" (יחד עם ליאת שביט, שחר סגל, לילך ברנע-לשם ועוד), שפרסמו כפולת עמודים במוסף "הארץ" בשנים 20122015 תחת הכותרת "נשים מתפרעות על עמוד". בהמשך כתבה טור אישי (שכלל גם סיפורים קצרים שחלקם התפרסמו בספרה "ציפייה") וטור סאטירי שהתפתח לטור המתאר כביכול שיחות בקבוצת ווטסאפ (התחיל בקבוצה של הורים בגן ילדים והמשיך לתיאור של קבוצות נוספות). טור זה עבר ב-2015 ממוסף "הארץ" למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות". באוקטובר 2019 פוטרה מ"ידיעות אחרונות".[1]

ב-2014 החלה גם לעבוד כשחקנית והופיעה כאסנת, סוכנת השחקנים של יהודה לוי בסדרה "איש חשוב מאוד".

בשנת 2019 מתחה ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת הבחירות לכנסת ה-21,[2] ולקראת הבחירות לכנסת ה-22.[3] ואף קראה לנשיא ארה"ב שלא להפגש איתו[4].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלמוג נשואה לדרור ואם לשלושה ילדים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]