מיצקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיצקי
Mitski
לידה 27 בספטמבר 1990 (בת 33)
יפן
שם לידה Mitsuki Laycock Miyawaki עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2012
מקום לימודים Purchase College
עיסוק זמרת-יוצרת
סוגה אינדי רוק
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה שירה, גיטרה, גיטרה בס, פסנתר
חברת תקליטים Dead Oceans
mitski.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיצקי מיאוואקיאנגלית: Mitski Miyawaki; נולדה ב־27 בספטמבר 1990), נולדה בשם מיצוקי לייקוק (באנגלית: Mitsuki Laycock) ומופיעה בשם הבמה מיצקי, היא זמרת-יוצרת יפנית-אמריקאית.

מיצקי פרסמה את אלבומה הראשון, "Lush", בשנת 2012, ואחריו את אלבומה השני "Retired from Sad, New Career in Business" בשנת 2013. את שני האלבומים הוציאה בזמן לימודיה בPurchase College, שם למדה מוזיקה.

לאחר סיום לימודיה, פרסמה את אלבומה השלישי, "Bury Me at Makeout Creek", בשנת 2014. אחריו, פרסמה את האלבום "Puberty 2" ב-2016, ואלבומה החמישי, "Be the Cowboy", יצא ב־2018 דרך חברת התקליטים העצמאית Dead Oceans.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיצקי מיאוואקי נולדה בתור מיצוקי לייקוק ב־27 בספטמבר 1990, ביפן לאב אמריקאי ואם יפנית. בזמן שגדלה, עברה לגור בארצות שונות בתדירות גבוהה בשל עבודתו של אביה במחלקת המדינה של ארצות הברית, וחיה ב־13 מדינות – הכוללות את טורקיה, סין, מלזיה, צ'כיה, והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – ובסופו של דבר השתקעה בארצות הברית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנרשמה ל-Hunter College[דרוש תעתוק] כדי ללמוד קולנוע, מיצקי החליטה להתחיל קריירת מוזיקה ועברה לקונסרבטוריון המוזיקה ב־Purchase College,[דרוש תעתוק] שם למדה יצירות אולפן. בזמן לימודיה שם, היא הקליטה ופרסמה באופן עצמאי את שני האלבומים הראשונים שלה, "(Lush" (2012, ו- "(Retired from Sad, New Career in Business" (2013, בתור פרויקטים במסגרת לימודיה. לאחר סיום לימודיה, שימשה בתפקיד הסולנית בלהקה Voice Coils, והחלה לעבוד על אלבום הסטודיו השלישי שלה, "Bury Me at Makeout Creek", שיצא ב־11 בנובמבר 2014, דרך חברת התקליטים העצמאית Double Double Whammy. האלבום היווה הבדל משמעותי משימושה של מיצקי באלמנטים של מוזיקה קלאסית בשני אלבומיה הקודמים, אשר הוחלפו בצלילי גיטרה חשמלית נועזים ואימפולסיביים. האלבום זכה לביקורות חיוביות.

ב־22 בדצמבר 2015, מיצקי חתמה על חוזה עם חברת התקליטים העצמאית Dead Oceans, לפני שפרסמה מוזיקה חדשה בשנה לאחר מכן. היא הודיעה על פרסומו של אלבומה החדש, "Puberty 2", ב־1 במרץ 2016, ופרסמה את הסינגל הראשי באלבום, "Your Best American Girl". היא פרסמה שיר נוסף, "Happy", לפני פרסומו של האלבום ב־17 ביוני. האלבום זכה לביקורות חיוביות ממבקרי מוזיקה רבים. "Your Best American Girl" הוכרז בתור מספר 13 ברשימת השירים הטובים ביותר של שנות ה-2010 על פי מגזין הRolling Stone.

בפרק משנת 2016 של סדרת האנימציה של Cartoon Network "הרפתקאות פין וג'ייק", אוליביה אולסון ביצעה גרסת כיסוי לשירה של מיצקי "Francis Forever", בתור תפקידה כמדבבת הדמות מרסלין מלכת הערפדים.

מיצקי בהופעה

ב־21 בפברואר 2017, פיקסיז הכריזו על מועדי סיבוב הופעות בארצות הברית עם מיצקי בתור זמרת חימום. ב־1 במאי, אלבום אוסף הכולל 100 שירים מאמנים מוזיקליים שונים הנקרא "Our first 100 Days" פורסם. הוא כלל את גרסת הכיסוי שמיצקי ביצעה לשיר "Fireproof" של הלהקה וואן דיירקשן. מטרת האוסף הייתה לגייס כספים לארגונים אשר תומכים בגורמים אשר מאוימים מהמדיניות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

מיצקי ביצעה גרסת כיסוי לשיר של פרנק סינטרה מ-1951, "I'm a Fool to Want You", עבור אלבום אוסף של הארגון "Planned Parenthood".

ב־4 באוקטובר 2017, לורד הכריזה שמיצקי תהיה הופעת החימום שלה בתאריכים נבחרים כחלק מסיבוב ההופעות העולמי שלה Melodrama. ב־1 בנובמבר, פורסם סרט קצר הנקרא "Sitting", בו משחקת מיצקי בתפקיד הראשי.

ב־20 באפריל 2018, מיצקי חברה עם הלהקה האקספרימנטלית Xiu Xiu בשיר "Between the Breaths" בשביל הפסקול של הסרט "איך לדבר עם בחורות במסיבות", אשר מבוסס על הסיפור הקצר בעל אותו השם.

ב־14 במאי 2018, אלבום הסטודיו החמישי של מיצקי, "Be the Cowboy" נעשה זמין להזמנה מראש ללא כל הודעה מוקדמת על פרסום האלבום. הסינגל הראשי, "Geyser", פורסם באותו היום יחד עם הקליפ שלו. הסינגל השני מהאלבום, "Nobody", פורסם ב־26 ביוני יחד עם קליפ, והסינגל השלישי והאחרון שהקדים את צאת האלבום, "Two Slow Dancers", פורסם ב־9 באוגוסט, דרך Dead Oceans. האלבום קיבל ביקורות חיוביות והוכרז כאלבום השנה על ידי מספר גורמים, כגון מגזין פיצ'פורק, Vulture, ו-Consequence of sound.

בזמן סיבוב הופעות שלה ב־2019, מיצקי החלה לשלב בהופעותיה החיות כירואוגרפיה בהשראת בוטו, זרם מחול תיאטרלי אשר התפתח ביפן בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, שבו "המופיעים שואבים רגשות פנימיים כאוטיים, אך מתארים אותם בתנועות מדויקות אשר חוזרות על עצמן". הגישה שיקפה את הרצון של מיצקי "לתת לקהל משהו חדש" בסיבוב ההופעות השני שלה מאז פרסומו של האלבום "Be the Cowboy", ביחד עם רצון "לפתח דרכים אידיוסינקרטיות משלה כדי לשמור על אחיזה בקהל", מכיוון שהבינה ש"הקפיצה מסביב לבמה שמעלה לכולם את האנרגיה לא באה אליי באופן טבעי." מיצקי עבדה יחד עם אמנית המיצג מוניקה מיראביל כדי לתכנן את האלמנטים ה"מסוגננים מאוד, לעיתים מטרידים" של סיבוב ההופעות.

מיצקי פרסמה את שירה "Cop Car" בינואר 2020, כחלק מהפסקול של הסרט "טבעת החנק" (The Turning).

ב-29 באוקטובר 2020, מיצקי הודיעה שהיא עומדת לפרסם פסקול לרומן הגרפי This Is Where We Fall. הפסקול פורסם במרץ 2021.

ב-4 באוקטובר, הודיעה מיצקי על צאת סינגל חדש בשם Working For The Knife דרך הרשתות החברתיות, זאת לאחר הפסקה של 3 שנים. השיר פורסם יום למחרת, ב-5 באוקטובר, יחד עם קליפ ביוטיוב.

ב-8 בנובמבר הודיעה מיצקי על סינגל נוסף, The Only Heartbreaker, והוא יצא יום למחרת כקליפ ביוטיוב. לאחר פרסום הקליפ הודיעה מיצקי דרך הרשתות החברתיות על צאת אלבומה השישי, "Laurel Hell", הפורסם ב-4 בפברואר 2022.

ב24 ביולי, מיטסקי הכריזה על אלבום חדש "The Land Is Inhospitable And So Are We", ועל פרסום הסינגל הראשון ממנו, "Bug like an angel", ב-26 ביולי. ב-23 באוגוסט פורסמו שני סינגלים נוספים מן האלבום, "Heaven" ו-"Star". האלבום יצא ב-15 בספטמבר 2023 וזכה לביקורות חיוביות בקרב מבקרים. עם צאתו הוכרזו תאריכי סיבוב הופעות בצפון אמריקה, דרום אמריקה ואירופה. והודיעה על יציאתו של שיר חדש מן האלבום, שיצא בהמשך השבוע.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיצקי משקיפה על זהותה חוצת-התרבויות כ"חצי יפנית, חצי אמריקאית אבל אף אחד מהם באופן מלא", רגש שמוזכר בשיריה פעמים רבות, שדן על נושאים של שייכות. מיצקי הביעה את המתח של היותה אדם פרטי וחוסר הנוחות של תשומת הלב מהציבור, לכן מעדיפה לשמור את חייה האישיים פרטיים.

מיצקי היא טבעונית מטעמי מצפון.

ב־2019, מיצקי מחקה את כל חשבונותיה ברשתות החברתיות. לאחר שנתיים, ב-2 באוקטובר 2021, חזרה מיצקי לרשתות החברתיות אינסטגרם, טוויטר, ובהמשך גם טיקטוק. חשבונות אלה מנוהלים על ידי חברת התקליטים שלה, ולא על ידיה באופן ישיר.

מתגוררת בנאשוויל, טנסי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו
שם פרטים על האלבום
Lush
  • פורסם: 31 בינואר 2012
  • חברת תקליטים: פורסם באופן עצמאי
  • פורמט: הורדה דיגיטלית
Retired from Sad, New Career in Business
  • פורסם: 1 באוגוסט 2013
  • חברת תקליטים: פורסם באופן עצמאי
  • פורמט: הורדה דיגיטלית
Bury Me at Makeout Creek
  • פורסם: 11 בנובמבר 2014
  • חברת תקליטים: Double Double Whammy
  • פורמט: LP, CD, הורדה דיגיטלית
Puberty 2
  • פורסם: 17 ביוני 2016
  • חברת תקליטים: Dead Oceans
  • פורמט: LP, CD, קלטת שמע, הורדה דיגיטלית
Be the Cowboy
  • פורסם: 17 באוגוסט 2018
  • חברת תקליטים: Dead Oceans
  • LP, CD, הורדה דיגיטלית, סטרימינג
Laurel Hell
  • פורסם: 4 בפבואר 2022
  • חברת תקליטים: Dead Oceans
The Land Is Inhospitable And So Are We
  • פורסם: 15 בסמפטמבר 2023
  • חברת תקליטים: Dead Oceans
הופעות מוקלטות
שם פרטים
Audiotree Live
  • פורסם: 1 ביולי 2015
  • חברת תקליטים: Audiotree
  • פורמט: הורדה דיגיטלית
סינגלים
שם שנה אלבום
"First Love / Late Spring" 2014 Bury Me at Makeout Creek
"Townie"
"I Don't Smoke"
"I Will"
"Your Best American Girl" 2016 Puberty 2
"Happy"
"Between the Breaths"

(עם Xiu Xiu)

2018 איך לדבר עם בחורות במסיבות (פסקול)
"Geyser" Be the Cowboy
"Nobody"
"Two Slow Dancers"
"Cop Car" 2020 טבעת החנק (פסקול)
"Working For The Knife" 2021 Laurel hell
"The Only Heartbreaker"
"Heat Lightning"
"Bug Like an Angel" 2023 The Land Is Inhospitable And So Are We
"heaven"
"star"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיצקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]