מים מים (סרט משנת 1985)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מים מים
Water
בימוי דיק קלמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי איאן לה פרנאי
ג'ורג' האריסון
תסריט דיק קלמנט
איאן לה פרנאי
ביל פרסקי
עריכה ג'ון ויקטור סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מייקל קיין
ולרי פרין
ברנדה ואקרו
לאונרד רוסיטר
בילי קונולי
אריק קלפטון
ג'ורג' האריסון
רינגו סטאר
דניס דוגאן
מוזיקה מייק מורן
אריק קלפטון
אדי גראנט
צילום דאגלס סלוקומב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה HandMade Films
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 ינואר 1985
משך הקרנה 115 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 1,256,862 $
הכנסות באתר מוג'ו water
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מים מים הוא סרט קומדיה/פארסה פוליטית בריטי משנת 1985, בבימויו של דיק קלמנט (אנ') ובכיכובו של מייקל קיין. התסריט נכתב על ידי קלמנט ואיאן לה פרנאי (אנ').

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש במושבה הבריטית קסקרה הנמצאת באי בדיוני בקריביים. המושל המקומי בקסטר ת'וויטס זוכה להתעלמות נרחבת מצד ממשלת בריטניה, התקשורת והציבור הרחב, ומנהל חיים נוחים במושבה הקטנה והשלווה. השלווה הזו מופרעת כאשר נמצאים מים במתקן קידוח נפט נטוש – והם באיכות של מיטב חברות המים (וגם של חברות המייצרות חומרים משלשלים, מכיוון שהם מכילים חומר שגורם לך "לחרבן בדיוק של שעון"). צדדים שונים, כולל הממשל הבריטי, החזית לשחרור קסקרה, הבית הלבן, יצרני מים בבקבוקים צרפתיים וארגוני גרילה קובנים מתעניינים בעתיד האי ומאיימים להרוס את אורח החיים ממנו נהנים תושבי האי.

בסרט מככבים מייקל קיין בתפקיד המושל הבריטי בקסטר ת'אוויטס, ש"הפך למקומי" ובילי קונולי כפעיל המחאה המקומי דלגדו, ועמם לאונרד רוסיטר (אנ'), בתפקיד סר מלקולם לברידג'.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודות קסקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת ברובה על האי הבדיוני קסקרה. בפועל הצילומים נערכו באי הקריבי סנט לוסיה. שמו של האי הוא מחווה לקסקרה שהוא שמו של צמח (שם מדעי Rhamnus purshiana) בעל תכונות משלשלות.

הפקת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה אחד משלושה סרטים שחברת HandMade Films (אנ') התכוונו לצלם בשנת 1984. החברה נוסדה על ידי ג'ורג' האריסון ועמיתו העסקי דניס אובריאן (אנ') בשנת 1978 כדי לממן את הסרט בריאן כוכב עליון של חבורת מונטי פייתון.

לה פרנאי וקלמנט יצרו פיילוט לטלוויזיה בארצות הברית עם ביל פרסקי (אנ') שהעלה את הרעיון של מושבה בריטית בדיונית באיים הקריביים שמבקשת עצמאות. שלושתם כתבו תסריט שפרסקי רצה לביים אך לא הצליחו לגייס כספים.

טיוטה של התסריט נשלחה למייקל קיין, שאהב את התסריט ורצה ליצור את הסרט.

דניס אובראיין, מנהל האולפן, הציע לג'ון קליז את התפקיד של סר מלקולם לברידג' אך זה סירב; לאונרד רוסיטר, גילם את הדמות בסרט זה, שהיה האחרון בו השתתף שכן הוא מת טרם ראה הסרט אור.

את הסרט התחילו לצלם במאי 1984. הצילומים בוצעו בעיקר בסנט לוסיה. בשל מיעוט תשתיות קולנועיות מתאימות שם, היה צריך להעביר פריטים לאי בדרך הים. עבודות האולפן נעשו באולפני שפרטון בלונדון וסצנות באר הנפט צולמו בדבון.

באותה תקופה בילי קונולי היה קומיקאי בתחילת דרכו, שזכה להערכה רבה מצדו של דניס אובראיין שהיה משוכנע שבילי קונולי הוא האיש הכי מצחיק בבריטניה.

ג'ורג' הריסון שבדרך כלל לא התערב בהפקת סרטי HandMade תרם באמצעות הופעה בקונצרט בסופו של הסרט יחד עם אריק קלפטון ורינגו סטאר. סצנת הקונצרט צולמה ביום אחד באולפני שפרטון (אנ'). קלפטון, סטאר והריסון קיבלו תשלום מינימלי של מוזיקאים המנגנים פלייבק על סט הצילומים.

שיר הנושא, Water, בוצע על ידי אדי גראנט (אנ').

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן בינואר 1985 בלונדון והיה זמן קצר בלבד ברשימת עשרת הסרטים המכניסים ביותר שם. בשל העדר מפיץ בארצות הברית, הסרט לא הצליח לכסות את עלות הפקתו. באפריל 1986 נמצא מפיץ לסרט בארצות הברית אך גם שם הסרט לא זכה להצלחה.

הסרט הופץ על גבי קלטת וידאו ב-1 פברואר 1987 על ידי חברת סרטי פרמאונט ומהדורת ה-DVD יצאה לאור בצפון אמריקה בשנת 2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]