מיליארד סיבות לשוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיליארד סיבות לשוד
Tower Heist
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ברט ראטנר
הופק בידי בריאן גרייזר, אדי מרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טד גריפין וג'ף נתנזון
עריכה מארק הלפריך עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בן סטילר
קייסי אפלק
מייקל פנייה
אלן אלדה
אדי מרפי
מתיו ברודריק
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דנטה ספינוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל, Imagine Entertainment, רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 בנובמבר 2011
משך הקרנה 104 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט שוד, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $85,000,000
הכנסות $152,930,623
הכנסות באתר מוג'ו towerheist
www.towerheist.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיליארד סיבות לשוד הוא סרט קולנוע משנת 2011 מז'אנר הקומדיית פשע. הסרט בוים על ידי ברט ראטנר ונכתב על ידי טד גריפין וג'ף נתנזון, והוא מבוסס על סיפור מאת ביל קולאז', אדם קופר, וגריפין.

בארץ הוקרן הסרט ב-3 בנובמבר 2011.

מיליארד סיבות לשוד מספר על ג'וש (בן סטילר), צ'ארלי (קייסי אפלק), ודבראו (מייקל פנייה), עובדי בניין דירות יוקרתי שמאבדים את הפנסיות שלהם בהונאת פונזי של איש עסקים בוול סטריט, ארתור שו (אלן אלדה). הקבוצה מגייסת את עזרתו של פושע גנב (אדי מרפי), איש עסקים פושט רגל, מר פיציו (מתיו ברודריק), ועובדת אחרת של בניין הדירות, אודסה (גבורי סידיבי), לפרוץ לדירתו של שו ולגנוב בחזרה את כספם, תוך הימנעות מסוכנת FBI האחראית על המקרה שלהם, קלייר דנהאם (טיאה ליאוני).

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וש קובאקס (בן סטילר) הוא מנהל "המגדל" (The tower), קומפלקס יוקרתי של דירות הממוקם ליד הסנטרל פארק בניו יורק. הוא מפקח על צוות העובדים שכוללים את צ'ארלי (קייסי אפלק) שוער המצפה לילד מאחותו של ג'וש, אודסה (גבורי סידיבי) מנקה ועוזרת במגדל, דבראו (מייקל פניה) מפעיל המעלית החדש, לסטר (סטפן הנדרסון) המשמש כפותח דלתות הקרוב לפרישה, וגברת לובנקו (נינה אריאנדה) פקידת קבלה ממוצא רוסי שלומדת בחשאי עריכת דין.

בוקר אחד ג'וש רואה מה שנראה כחטיפתו של דייר עשיר הגר בפנטהאוז במגדל, ארתור שואו (אלן אלדה). ג'וש רודף אחרי משאית החוטפים, אך מגלה כי זהו ניסיון בריחה של שואו שנעצר על ידי סוכנת ה-FBI קלייר דנהאם (טיאה ליאוני). דנהאם מסבירה לג'וש כי זוהי לא הייתה חטיפה, אלא ניסיון בריחה של שואו לאחר שהואשם בהונאת פונזי, בה ביקשו עובדי המגדל שהוא ישקיע את כספם בפנסיה שלהם, ולאחר מכן כספם נעלם. ג'וש מגלה כי לסטר ניסה להתאבד לאחר שאיבד כל מה שהיה לו, והולך עם צ'ארלי ודבראו להתעמת עם שואו בדירתו, בעת שהוא נמצא במעצר בית. שואו מביע צער על ניסיון התאבדותו של לסטר, אך לאחר שלא מביע עניין אם הוא חי או מת, ג'וש נכנס להתקף זעם בו הוא הורס את מכונית הפרארי הנדירה של שואו בעזרת מחבט גולף. ג'וש מפוטר מעבודתו כמנהל המגדל וכך גם צ'ארלי ודבראו שהתלוו אליו. שואו מכריח את ג'וש להתנצל בפניו כדי שלא ייעצר.

ג'וש פוגש את קלייר בבר והיא מזמינה אותו להשתכר. כשהם שיכורים, היא אומרת לו בצחוק שלשואו חייב להיות סכום כסף לביטחון במזומן, ושצריך לגנוב אותו. ג'וש מחליט לקחת את דבריה ברצינות ומזמין את צ'ארלי, דבארו ומר פיציו (מתיו ברודריק) דייר לשעבר במגדל, לרקום תוכנית על מנת לגנוב את סכום הכסף הנותר של שואו, אותו הוא סבור ששואו מחביא בכספת סודית בתוך קיר בדירה שלו. כאשר צ'ארלי מעלה את החיסרון הברור שלפיו הם לא גנבים, ג'וש מזמין את סלייד (אדי מרפי), פושע חלקלק ושכן שלו, שהיה גם חבר שלו בילדותו. סלייד מתחיל לאמן את הקבוצה בגנבות, אך מגלה כי הם לא יוכלו לבצע את הגנבה מכיוון שאף אחד מהם לא יודע איך לפרוץ כספות. לפיכך ג'וש מצרף אליהם את אודסה, שבאה ממשפחה שניהלו עסק למכירת כספות. מאוחר יותר, צ'ארלי מודיע לג'וש כי הוא חזר לתפקיד בתור מנהל הבניין, והוא לא מרשה להם להיכנס אל תוך הבניין אחרת יזעיק את האבטחה. למרות כך, החבורה ממשיכה לגבש את תוכניותיהם והם מחליטים לפרוץ לדירתו של שואו במהלך המצעד של חג ההודיה על מנת שלא למשוך תשומת לב.

ג'וש וצוותו מארגנים הסחת דעת לשואו וסוכני ה-FBI בכך שהם מארגנים לו דיון עם שופט שלא הולך להתקיים, ובכך מוציאים אותו מדירתו. סלייד מנסה לרמות את הצוות ולפרוץ לדירה לפניהם, אבל אודסה מערימה עליו ובכך הצוות מצליח להיכנס לדירה של שואו. לאחר פריצת הכספת שמתגלה כריקה, במאבק של פיציו וסלייד על האקדח נפלט כדור על מכוניתו של שואו, והצוות מגלה שהמכונית עשויה מזהב השווה 45 מיליון דולר לפחות, ושהיא הנכס האמיתי של שואו. הצוות מוריד את המכונית 6 קומות למטה, אל דירתו של פיציו בעזרת מנוף, לא לפני שג'וש מוצא בתוך המכונית פנקס בו רשומות כל עסקאותיו המפוקפקות של שואו, דבר העשוי להוביל למעצרו. לאחר מכן, הצוות מנסה להוריד את המכונית במעלית על מנת לברוח איתה במצעד.

שואו ודנהאם שגילו שהדיון לא אמיתי, מגלים בדרך לדירה שכנראה מתבצע בה שוד. דנהאם מתחילה במרדף אחרי משאית בה נוהג לסטר, ומגלה כי תא המטען לא מכיל את המכונית כפי שחשבה, ושזוהי רק הסחת דעת. היא עוצרת כל אחד מחברי הצוות. גברת לובנקו, שסיימה את לימודיה וכעת היא עורכת דין, מבצעת עסקה עם ה-FBI באמצעות פנקסו המפוקפק של שואו. לפי העסקה, הפנקס ישמש למעצרו של שואו רק אם כל חברי הצוות ישוחררו. כל חברי הצוות משוחררים מלבד ג'וש, שנכנס לכלא לשנתיים בעקבות גנבת מכונית.

הסרט מסתיים בכך שהצוות מוציא את המכונית מהבריכה של שואו ששימשה כמקום מחבואה, מפרק את חלקיה העשויים מזהב ושולח אותם לכל עובדי המגדל במטרה לפצות על הפנסיה האבודה שלהם. שואו נכנס לכלא וכך גם ג'וש, אך הסרט מסתיים בכך שחיוך מלא שביעות רצון עולה על פניו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיליארד סיבות לשוד בוויקישיתוף