מייק קוויגלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק קוויגלי
Mike Quigley
דיוקנו הרשמי של קוויגלי בקונגרס, 2015
דיוקנו הרשמי של קוויגלי בקונגרס, 2015
דיוקנו הרשמי של קוויגלי בקונגרס, 2015
לידה 17 באוקטובר 1958 (בן 65)
אינדיאנפוליס, אינדיאנה, ארצות הברית
שם מלא מייקל ברוס קוויגלי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת שיקגו, אוניברסיטת רוזוולט
אוניברסיטת שיקגו לויולה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת נצרות פרוטסטנטית[1]
quigley.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של אילינוי
7 באפריל 2009 – מכהן
(15 שנים)
פרסים והוקרה
היכל התהילה הגאה של שיקגו (2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל ברוס קוויגליאנגלית: Michael Bruce Quigley; נולד ב-17 באוקטובר 1958) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של מדינת אילינוי, ברציפות מאז שנבחר בבחירות מיוחדות באפריל 2009. קוויגלי, חבר המפלגה הדמוקרטית, מייצג מחוז קונגרס בו שוכן רוב החלק הצפוני של שיקגו כמו גם פרוורים מערביים של העיר. טרם היבחרו לקונגרס היה קווייגלי חבר במועצת הנציבים של מחוז קוק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוויגלי נולד באינדיאנפוליס בירת אינדיאנה, וגדל בכפר קרול סטרים (Carol Stream) שבאילינוי. ביישוב זה סיים בשנת 1977 את לימודיו התיכוניים בבית הספר התיכון גלנברד נורת'. לאחר מכן למד באוניברסיטת רוזוולט, שם השלים לימודי תואר ראשון. קוויגלי עבר לאזור לייקוויו שבשיקגו ב-1982, והיה מעורב בפעילות קהילתית. הוא למד בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת שיקגו לויולה, שם קיבל תואר שני במשפטים, ובאוניברסיטת שיקגו קיבל תואר שני נוסף במדיניות ציבורית.

קוויגלי נבחר לראשונה למועצת המפקחים של מחוז קוק בשנת 1998, במקומה של מריה פאפאס שנבחרה לגזברית המחוז[2]. במהלך כהונתו יצא לו מוניטין של רפורמטור, משום שהתנגד להעלאות מסים אותן יזם נשיא מועצת מחוז קוק, ג'ון סטרוגר, ובהמשך נתמכו בידי בנו ויורשו טוד סטרוגר. לטענת קוויגלי, המחוז יכול היה לפעול בצורה יעילה יותר, והוא הציג דו"חות התומכים בעמדתו. קוויגלי גם ערער על המנהג למצוא מקומות עבודה לפקידי ציבור דמוקרטיים בשמורת היערות של המחוז.

בראשית 2009 התפטר רם עמנואל, חבר בית הנבחרים האמריקאי ממחוז הקונגרס החמישי של אילינוי, לשם מינויו לראש סגל הבית הלבן בממשלו החדש של נשיא ארצות הברית ברק אובמה[3]. המושב הריק שנותר אחרי עמנואל גרר קיום בחירות מיוחדות. קוויגלי היה אחד מתריסר מועמדים שהגישו מועמדותם בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, מה שהיה התחרות האמיתית במעוז דמוקרטי זה. קוויגלי זכה לתמיכת העיתון "שיקגו סאן-טיימס", שכינה אותו "תומך מתמיד באחריות פיסקלית וכלב שמירה נגד בזבוזים ושחיתות". בנוסף, גם העיתון "שיקגו טריביון" יצא לתמיכתו של קוויגלי. תמיכות משמעותיות אלה סייעו למסע הבחירות של קוויגלי, והוא ניצח בבחירות המקדימות עם 22% מהקולות[4]. ביום הבחירות מיוחדות גבר בקלות על רוזאנה פולידו, מועמדת המפלגה הרפובליקנית, וגרף 69% מקולות הבוחרים[5].

ב-7 באפריל 2009 קוויגלי הושבע לתפקידו בקונגרס. בבחירות אמצע הכהונה ב-2010 נבחר לתקופת כהונה מלאה בת שנתיים. במאי 2011 העניק קוויגלי את חסותו לתיקון חוק הפטריוט, האוסר על מכירת כלי נשק לאנשים ברשימת מעקב הטרור של ה-FBI. קוויגלי האמין שההגבלות הרפובליקניות על זכויות אזרח מכוח חוק הפטריוט סותרות את חוסר נכונות הרפובליקנים להגביל את הזכות לשאת נשק. הצעת חוק זו ספגה ביקורת נוקבת מחברי בית הנבחרים ג'ים סנסנברנר ולואי גומהרט, שגרסו כי ההצעה מהווה פגיעה בזכויות התיקון השני לחוקת ארצות הברית בקרב אנשים שנכנסו בשוגג לרשימת המעקב של ה-FBI. בסופו של דבר הצעת החוק לא עברה את אישור ועדת המשפט בבית הנבחרים[6].

קוויגלי תומך בהפלות ובהרחבת זכויות להט"ב בארצות הברית. מאז היותו תלמיד תיכון הוא חבר במועדון סיירה, ותמיכתו בסביבתנות אף דרבנה אותו להיות מעורב בפוליטיקה. ב-12 ביולי 2017 הציג קוויגלי את חוק COVFEFE, הצעת חוק שתחייב את הארכיון הלאומי של ארצות הברית לשמר ולאחסן פוסטים ברשתות החברתיות של נשיא ארצות הברית. הצעת החוק הועברה אל ועדת הפיקוח והרפורמה של בית הנבחרים באותו היום, אולם לא ננקטו צעדי חקיקה נוספים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק קוויגלי בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מייק קוויגלי בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ ג'ודי הרבדיס, FOR ELVIS' FANS, IT WILL BE A JELLY DOUGHNUT KIND OF DAY, באתר שיקגו טריביון, 8 בינואר 1998 (באנגלית)
  3. ^ סוכנויות הידיעות, רם עמנואל, ראש הסגל המיועד של אובמה: הנשיא הנבחר יעמוד בהבטחותיו, באתר TheMarker‏, 9 בנובמבר 2008
  4. ^ Mike Quigley Wins Democratic Primary To Replace Rahm Emanuel In Congress, באתר הפינגטון פוסט, 4 במרץ 2009 (באנגלית)
  5. ^ דינה בלנדי, Democrat wins Rahm Emanuel’s Ill. Congress seat, באתר סן דייגו יוניון-טריביון, 7 באפריל 2009 (באנגלית)
  6. ^ מייק ליליס, Judiciary Republicans kill bill blocking gun sales to suspected terrorists, באתר The Hill‏, 13 במאי 2011 (באנגלית)