מייק סימפסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק סימפסון
Mike Simpson
דיוקנו של סימפסון בקונגרס, 2022
דיוקנו של סימפסון בקונגרס, 2022
דיוקנו של סימפסון בקונגרס, 2022
לידה 8 בספטמבר 1950 (בן 73)
בורלי, איידהו, ארצות הברית
שם מלא מייקל קית' סימפסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס
אוניברסיטת המדינה של יוטה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
simpson.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של איידהו
3 בינואר 1999 – מכהן
(25 שנים)

מייקל קית' סימפסוןאנגלית: Michael Keith Simpson; נולד ב-8 בספטמבר 1950) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של מדינת איידהו, ברציפות מאז 1999. סימפסון, חבר המפלגה הרפובליקנית, נבחר לראשונה בבחירות 1998 כמחליפו של מייק קראפו. טרם היבחרו לקונגרס היה חבר בית הנבחרים המדינתי של איידהו בשנים 1984–1998, ובשש השנים האחרונות לכהונתו שם היה יו"ר בית הנבחרים (1998-1992).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סימפסון, יליד בורלי (Burley), גדל בבלקפוט שבאיידהו שם אביו אביו היה רופא שיניים. הוא סיים את לימודיו בבית הספר התיכון בלקפוט בשנת 1968, וב-1972 היה לבוגר אוניברסיטת המדינה של יוטה. בשנת 1977 השלים את לימודיו הגבוהים בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס. סימפסון עסק ברפואת שיניים בבלקפוט עד להיבחרו אל הקונגרס בבחירות 1998. הוא נבחר למועצת עיריית בלקפוט ב-1980, וכעבור ארבע שנים ב-1984 נבחר אל בית המחוקקים המדינתי באיידהו. בשנים 1992–1998 היה יושב ראש בית הנבחרים של איידהו.

בבחירות אמצע הכהונה ב-1998 סימפסון נכנס לבחירות אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השני של איידהו, אחרי שנציג המחוז המכהן מייק קראפו עזב את בית הנבחרים כדי להתמודד במסע הבחירות שלו לסנאט האמריקאי. ביום הבחירות הכלליות גבר סימפסון על ריצ'רד ה. סטולינגס (אנ'). מאז נבחר אל בית הנבחרים כתריסר פעמים נוספות, כשהאחרונה בהן היא בבחירות 2020.

בשעה שהמפלגה הרפובליקנית הייתה סיעת הרוב בבית הנבחרים, שימש סימפסון פעמים תכופות כיו"ר הזמני של בית הנבחרים האמריקאי, במיוחד במהלך דיונים הנוגעים לחקיקה מעוררת במחלוקת, בשל שליטתו ברזי הכללים הפרלמנטריים. ידוע כי סימפסון שבר לוחות תהודה (אנ') אחדות בשעה שהכה בפטיש יושב הראש בזמן שתבע לסדר במליאת בית הנבחרים. בובדה זו נתנה השראה לסימפסון להשתמש בספר לוחות קהודה תוצרת באיידהו, אותם הציג בפני כבדיחה ב. פני דניס הסטרט, שכיהן אז כיושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית.

סימפסון הוא תומך נלהב של יצרני סלק סוכר ומגדלי תפוחי אדמה מקומיים באיידהו. בשנת 2010 חבר סימפסון לעמיתו הדמוקרטי באותם ימים וולט מיניק (אנ'), שהיה נותן החסות הראשי להצעת החוק, בתמיכה לחקיקה שתבטיח תקן שלישי לשופט פדרלי באיידהו. סימפסון מתנגד לחוק הגנת החולה וטיפול בר השגה, והצביע בעבר לבטלו. באוגוסט 2010 חתם על מכתב ידיד בית המשפט בתיק "District of Columbia v. Heller" של בית המשפט העליון של ארצות הברית, בו הביע תמכיה בהכרת התיקון השני לחוקה כזכות פרטית. באוקטובר 2013 הצביע בעד סיום השבתת הממשל בארצות הברית[1]. הוא היה ועודנו בן ברית קרוב ונאמן של יו"ר בית הנבחרים לשעבר ג'ון ביינר[2].

האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות העניק לסימפסון דירוג בן 13 נקודות על דפוס הצבעותיו בנושא זכויות אזרח. הקמפיין לזכויות אדם לעומת זאת העניק לו דירוג בן 0% על עמדותיו בנושא זכויות להט"ב בארצות הברית. סימפסון מתנגד לנישואים של בני-זוג מאותו המין ותומך באיסור על הומוסקסואלים לאמץ ילדים בוושינגטון הבירה[3]. הוא גם תומך בתנועות נגד הפלות ובאי-לגליזם של חילול דגל ארצות הברית. במאי 2021 נמנה סימפסון בין 35 רפובליקנים בבית הנבחרים שתמכו בהקמת ועדת חקירה לאירועי ההסתערות על הקפיטול[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק סימפסון בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מייק סימפסון בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ניל קינג ג'וניור, Idaho Race Shows Split in Republican Donor Base, באתר וול סטריט ג'ורנל, 28 בנובמבר 2013 (באנגלית)
  2. ^ Behind the scenes of a GOP meltdown, באתר פוליטיקו, 20 בדצמבר 2012 (באנגלית)
  3. ^ Mike Simpson on Civil Rights, באתר On The Issues (באנגלית)
  4. ^ פול לה בלאנק, Here are the 35 House Republicans who voted for the January 6 commission, באתר CNN‏, 20 במאי 2021 (באנגלית)