ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אלימות מינית בחברה החרדית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הפעיל הגנה על הדף "ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אלימות מינית בחברה החרדית": טיפול מונע: לא ברור מי הסיר את הקטגוריות, אבל נראה שיש כאן ני...
אלימות מינית זה לא מיניות כשם שאלימות מילולית אינה מגיעה מתחום הלשון
שורה 241: שורה 241:
{{הועבר|ל=שיחת ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אלימות מינית בחברה החרדית}}
{{הועבר|ל=שיחת ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אלימות מינית בחברה החרדית}}



[[קטגוריה:הצבעות מחיקה - מיניות]]
[[קטגוריה:הצבעות מחיקה - חרדים]]
[[קטגוריה:הצבעות מחיקה - חרדים]]

גרסה מ־18:18, 28 בנובמבר 2017

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:אלימות מינית בחברה החרדית

  • תאריך תחילת ההצבעה: 13:42, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 13:41, 27 בנובמבר 2017 (IDT)

דיון

דיונים קודמים על הערך

דיון נוכחי

החברה החרדית מתאפיינת בהרבה תחומים ייחודיים לה. השאלה היא האם תופעה ייחודית צריכה להיות בעלת ערך בוויקיפדיה, או שדי באזכור של התופעה הן בערך על יהדות חרדית והן בערך על התופעה, במקרה הספציפי הזה אלימות מינית. ובמקרה הזה, לדעתי בכל אופן, אין הבדל בין האלימות המינית של חרדים לבין האלימות המינית של יתר הציבור. המניעים הם אותם מניעים, המעשה הוא אותו מעשה, הדבר היחידי ששונה זה האנשים, ואולי דרך הטיפול. ולכן דעתי שאזכור הנושא יכול להתבצע בהרחבה בערך אלימות מינית ובקצרה ממש ביהדות חרדית, והערך הקיים יימחק. בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 13:42, 20 בנובמבר 2017 (IST)

דעת מיעוט(?) בערך על אלימות מינית יש מקום לפיסקה על הנושא בחברה החרדית (כמו גם לפסקאות נוספות על כל חברה ייחודית בישראל). אני בעד להעביר אותו לטיוטה עד יבוא יום. בלית ברירה אפשר למחוק. אילן שמעוני - שיחה [דרוש מקור] 14:58, 20 בנובמבר 2017 (IST)
כל החברות בעולם ייחודיות, כל אחת בדרכה. בכולן גם יש אלימות מינית. נרו יאירשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 15:01, 20 בנובמבר 2017 (IST)
נכון, ומאמר טוב על הנושא יביא ניתוחים של כולן. אין מקום למאמר כמו זה שמועמד פה למחיקה, שמצביע באצבע מאשימה על מגזר אחד מיוחד. אם לא ניתן לכלול אותו במאמר כולל שיביא את המאפיינים של חברות רבות, מוטב למחוק אותו אילן שמעוני - שיחה [דרוש מקור] 17:23, 20 בנובמבר 2017 (IST)
גם אם יש מקום לערך כזה (ולדעתי לא כי זאת סתם הפניית אצבע מאשימה כלפי ציבור שלם) הרי שהערך שנמצא לפנינו כאן הוא גרוע שבגרועים. מבוסס על קטעי עיתונות מנותקים מההקשר. בלי בדל מחקר סוציולוגי רציני ובלי שום נסיון אמיתי לתאר את התופעה או להסביר מה מייחד דווקא את החברה החרדית. זאת האשמה קלאסית המבוססת על סטריוטיפים. אפשר לכתוב גם את הערך "הגניבה אצל רומנים" או "הIQ של שחורים" או הערך הנפלא "השתלטות יהודים על העולם" וכיוצא באלה ערכים שפשוט לוקחים קבוצה שלמה ומנסים להדביק לה קריטריונים לאחר שהמטרה כבר סומנה. אם יש שיעור חריג של פשיעה מינית דווקא אצל החרדים אפשר להציג את המידע בערך אודות פשיעה מינית בישראל בצירוף מקור מחקרי אמין ולא קטעי עיתונות מבודדים שמזכירים אירוע פה, אירוע שם. גילגמש שיחה 17:37, 20 בנובמבר 2017 (IST)


המשך הדיון שהועבר מגוף ההצבעה

הועבר מהדף ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אלימות מינית בחברה החרדית#להשאיר
נושא בהחלט ייחודי, ומספיק עם ההצטדקות, בשטח, לאלימות בחברה החרדית מאפיינים חריפים יותר מאשר בחברה החילונית. אופק ~ הכל טוב? ~ חברים של כולם בעולם ~ בורח 16:08, 20 בנובמבר 2017 (IST)

??? אתה יכול, במחילה מכבודך, לפרט? בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:10, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אופק, אנחנו מחפשים את הנתונים הסטטיסטיים האובייקטיביים האלה בנרות. ככה אתה מסתיר אותם מאתנו? נרו יאירשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:17, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אין לך מושג ירוק, מה שכתבת אינו ידע אישי אלא דעות קדומות נטו. נרו יאירשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:27, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אה, שכחת גם לכתוב שהתקיפה המינית מבוצעת דרך חור בסדין... בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:31, 20 בנובמבר 2017 (IST)
בקרה וייעוץ, זו דעה קדומה. אתה יכול לראות היום המון חרדים שמדברים על מין ומיניות, ולא, לא דרך סדין. אופק ~ הכל טוב? ~ חברים של כולם בעולם ~ בורח 16:35, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אני יודע שזו דעה קדומה ואני בסך הכל השוויתי את את טענתך לטענת החור בסדין. (ששתיהן דעות קדומות. שלא לומר, מופרכות). בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:37, 20 בנובמבר 2017 (IST)
מה שאני כתבתי עדיין קיים, ולהשוות את זה לחור בסדין זה מגוחך. אופק ~ הכל טוב? ~ חברים של כולם בעולם ~ בורח 16:39, 20 בנובמבר 2017 (IST)
ואני טוען שההשוואה קיימת, ומה שכתבת מגוחך. מילת המפתח היא מ-ק-ו-ר-ו-ת. מקורות ועוד פעם מקורות. (הציטוט במקור של נרו יאיר). בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:43, 20 בנובמבר 2017 (IST)
לא מדברים כאן על סטנדרטים אלא על חשיבות הנושא. והוא חשוב וקיים. אופק ~ הכל טוב? ~ חברים של כולם בעולם ~ בורח 16:49, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אבל אם אני (ולא רק אני) כופרים בקיומו של הנושא? בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 16:51, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אופק, ללא מקורות הטענה שלך היא השמצה בעלמא. זה ברור שאתה בטוח מאד בהאשמה שלך, בדיוק כפי שיש דתיים רבים שמשוכנעים שהמתירנות בחברה החילונית מכפילה ומשלשת את האלימות המינית. בשני המקרים, שלך ושלם, זו אמונת הבל כל עוד אין מחקרים דפיניטביים בתחום. אילן שמעוני - שיחה [דרוש מקור] 17:28, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אופק, אתה ממש נותן דוגמה חיה לאחת הטענות של מתנגדי הערך: הטענה היא שערך מהסוג הזה נותן תחושה כאילו מדובר בבעיה ייחודית של המגזר החרדי, בשעה שהערך כלל לא טוען זאת. גם אם באופן תיאורטי שיעורי האלימות המינית בחברה החרדית היו גבוהים במידת כזו או אחרת, עובדה זו לכשעצמה לא הייתה מצדיקה ערך, משום שיש כל מיני מגזרים בחברה הישראלית ששיעורי אלימות מכל סוג גבוהים בהם, אבל לא נכתוב על זה בלבד ערכים. כל השאלה היא לגבי מאפיינים ייחודיים של תופעה מסוימת במגזר מסוים. מאפיינים ייחודיים כאלה דורשים יותר מפער סטטיסטי, אלא גם יחסה של החברה והתמודדות עם התופעה.
כמו כן, מה שכתבת כאן לא רק שאינו נכון, אלא גובל בהוצאת דיבה. אני מציעה שתחקור שוב את הנושא, והפעם תתבסס על מקורות מוצלחים יותר, ודאי אם אתה רוצה שייקחו את דבריך ברצינות בעתיד. • צִבְיָהשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 16:59, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אופק צודק, מספיק עם ההצטדקויות. אי אפשר להתעלם מהעובדה שבקהילה החרדית מעמד האישה בדרך כלל נמוך יותר מאשר בקהילה החילונית, ולכן מן הסתם שההטרדות המיניות נפוצות יותר בקהילה החרדית. אני לא מדבר רק על אונס, אלא על כל הטרדה מינית מכל סוג שהוא. זה לא סוד שבקהילה החרדית האישה לעתים קרובות מוחפצת, ושסיכוייה לחוות הטרדה מינית גבוה יותר מאשר בחברה החילונית. ראיתי מספר כתבות בטלוויזיה המצדיקות את הטענות הללו, אך גם בהיעדר מקורות או מחקרים אמינים, יש דברים שהם פשוט ידועים והכחשתם נראית מגוחכת. להגיד ששיעור ההטרדות המיניות בחברה החרדית גבוה יותר מאשר בחברה החילונית זה בדיוק כמו להגיד ששיעור המוסלמים הטרוריסטים גבוה יותר משיעור הנוצרים/היהודים הטרוריסטים. אני לא יודע אם יש מקורות אמינים המוכיחים את העובדה ששיעור המוסלמים הטרוריסטים גבוה יותר, אבל זו פשוט עובדה שידועה לכל ואין טעם להכחישה, בדיוק כמו העובדה שנשים בקהילה החרדית חשופות יותר להטרדות מיניות. למי שתהה, אני נאלץ לכתוב את תגובתי זו מחוץ לחשבון, משום שלצערי, חופש הביטוי בויקיפדיה בכל הקשור לקהילה החרדית מוגבל יתר על המידה, ולכן אני יודע שאיחשף לביקורות לא נעימות אם אפרסם תגובה זו מהמשתמש הרשום שלי. 177.200.220.29 19:35, 20 בנובמבר 2017 (IST)
שכחתי לציין שהנשים המוטרדות מינית בחברה החרדית נוטות לפחד ולא לדווח על הטרדן. גם הנשים החילוניות שמטורדות מינית נוטות לפחד לדווח, אך הנטייה לפחד נפוצה יותר בקרב החרדים (ואת עובדה זו אולי אפשר אפילו להוכיח באמצעות נתונים סטטיסטיים). הנטייה לפחד היא אחד המאפיינים הייחודיים להטרדות מיניות בקרב החברה החרדית, ומכאן חשיבותו של ערך זה. 177.200.220.29 19:40, 20 בנובמבר 2017 (IST)
לא רק שהביקורת על אופק ראויה ומוצדקת, אלא גם היה ראוי שיגלה אחריות ויסיר את רוב דבריו. • צִבְיָהשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 19:57, 20 בנובמבר 2017 (IST)
דבריו של אופק הם כנראה המזעזעים ביותר שראיתי כאן מתחילת השתתפותי במיזם. הדברים מלמדים איך שהבורות היא הגורם הראשון במעלה להשמצות פרועות. מפחיד אותי לחשוב שיש אנשים שמאמינים בכך במדינה. ערב טוב אגלי טל - שיחה
  1. דבריו של אופק לגיטימיים ואף נכונים. הלחץ שמופעל כלפי אופק בעקבות דבריו הלגיטימיים מהווה הוכחה חותכת להגבלה על חופש הביטוי בויקיפדיה כשזה נוגע בחרדים ודתיים. 77.120.104.83 20:35, 20 בנובמבר 2017 (IST)
סליחה שאני כותב משם המשתמש שלי ולא בורח לאנונימיות, אבל מה אתה מעלה פה טענות הבל? תן לאישה יפה ללכת לבד בשכונות החרדיות בירושלים ובבבני ברק אחרי השעה 22:00 בלילה ולמחרת תשלח אותה להסתובב במרכזי בילוי חילוניים לבד ותגיד לי איפה הטרידו אותה יותר! אתה מביא לי פה טענות מופרכות מיסודן, נגד כל לוגיקה, ומאשים בהצדטקויות את הדרישה הבסיסית שעליה מושתת המיזם הזה: דרישת מקורות. זה רק עוד דוגמא מה הטעויות שהערך הזה יכול לגרום. בקרה וייעוץשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח • 19:43, 20 בנובמבר 2017 (IST)

סוף העברה

"תן לאישה יפה ללכת לבד בשכונות החרדיות בירושלים ובבבני ברק אחרי השעה 22:00 בלילה ולמחרת תשלח אותה להסתובב במרכזי בילוי חילוניים לבד ותגיד לי איפה הטרידו אותה יותר" - זה בדיוק העניין! אם אישה תלך בירושלים או בבני ברק כשכל גופה מכוסה מכף רגל ועד ראש, הסיכוי שלה לחוות הטרדה מינית יהיה נמוך. אך אם אישה תעז ללכת בירושלים או בבני ברק בלילה, בעודה לבושה כמו שנשים חילוניות מתלבשות בדרך כלל, הסיכויים שלה לחוות הטרדה גדולים בהרבה מהסיכויים של אישה בתל אביב הלבושה בדיוק אותו הדבר. 77.120.104.83 20:35, 20 בנובמבר 2017 (IST)
דבריך נאים לאלמוניותך והיא נאה לך. עוזי ו. - שיחה 20:41, 20 בנובמבר 2017 (IST)
אני נגיד קצת התבלבלתי. אותן חרדיות שאתה מדבר עליהן שסובלות מהטרדות מיניות בשיעורים אשר לא ישערום, זה רק חרדיות שלבושות כמו נשים חילוניות (מה זה)? כי רוב החרדיות שהולכות באיזורים חרדיים לבושות, ובכן, כמו נשים לא חילוניות. פשוט אני צריכה להתאים את קניותיי במבצעי סוף עונה המתקרבים, למקרה שאקלע לאזורים חרדיים. • צִבְיָהשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 20:56, 20 בנובמבר 2017 (IST)
מעניין מה דעת המומחים בתחום, שהמסתובבים חופשי ברחובות בני ברק וירושלים בלילות ומחפשים אחר טרף קל בעלי הידע ביהדות.אבי84 - שיחה 08:02, 21 בנובמבר 2017 (IST).
אם זה לא היה עצוב, דברי האלמוני אודות ההטרדות הצפויות לאישה בלבוש חשוף ברחוב חרדי היו צריכים להיכנס לויקיפדיה:הומור. מה שמקומם בדברים זה לא רק ה"אנטי-חרדיות" המוטה, אלא הבורות שבהם. מוסכם שבחברה החרדית כמו בכל חברה יש אלימות מינית. האם בשיעור גבוה או נמוך יותר? לא נדע בלי סטטיסטיקות אמינות. אבל לטעון שבחברה בה גבר שנתפס תוקע עיניים במחשופים של אישה לא יודע לקבור את עצמו מרוב בושה, בחברה שבה נשים שלא יצטופפו עם גברים ברחוב או באוטובוס, לא ישבו זה לצד זה באוטובוס או מקום אחר ובנסיעות ארוכות אף ישבו בחלק אחר באוטובוס, שיאכלו בנפרד באירועים או מסעדות, ועוד ועוד - לטעון בבחברה כזו רבות יותר ההטרדות במרחב הציבורי?? זו עזות מצח. בחברה כזו אין ספק שאפילו אלימות מינית קלה אם/כשקורה קורה הרבה יותר במחשכים. זו טענה חסרת כל בסיס רציונלי, ומצביעה עד כמה המתנגדים לערך צדקו. לאלימות המינית מאפיינים ייחודיים - אך המאפיין שתיאר האלמוני הוא היפך המציאות, מסופקני אם בכלל הוא קרא את הערך בעיון. אם בכלל ראה רחוב חרדי מקרוב בחייו. ערוך שאלון אצל כמה ממכרותיך, מה מידת הביטחון שחשה אישה חרדית במקום עבודה חילוני - ולהיפך.
אני חושב שזה המקום לומר די. נסחפנו. דיון שפנה למקום לא רציונלי של דעות קדומות פרועות - מישהו צריך לעצור את זה. דוד - שיחה 10:24, 21 בנובמבר 2017 (IST)
מעניין שלכל אורך הדיון הזה לא הוזכר שמו של הרב אליעזר ברלנד ולא הוזכרה הדרך בה קיבלו אותו חסידיו ביציאתו מהכלא. לא הצלחתי לעלות בדעתי משהו דומה בציבור החילוני או הדתי-לאומי. בברכה. ליש - שיחה 13:44, 22 בנובמבר 2017 (IST)
אין בציבור החילוני קבוצה קטנה של מעריצים כאלה, אריה, אבל 99.9% מהחרדים - ככל שזה משתקף מאתרי האינטרנט, הוקיעו והקיאו אותו. ביקורת - שיחה 13:48, 22 בנובמבר 2017 (IST)
על מוטי אלון שמעת? בקרה וייעוץשיחה • ד' בכסלו ה'תשע"ח • 13:50, 22 בנובמבר 2017 (IST)
כמו כן תופעת המעריצים של אייל גולן לא הצלחתי להעלות בדעתי משהו דומה בציבור החרדי דתי, בכלל הקישור בין "חרדים" לבין "חסידים" או חסידים שוטים, מסולף אבי84 - שיחה 13:55, 22 בנובמבר 2017 (IST)
אין לי ספק שמרבית החרדים מסתייגים ממעשים אלה ומגנים אותם, אך הבעיה נעוצה בהימנעותם מנקיטת עמדה פומבית ובמתן גיבוי למסתירים את העובדות. לדעתי גם הצבעת מחיקה זו משתלבת בגישה של הסתרת העובדות. אכן, פרשת מוטי אלון דומה במקצת, אף שעצימותה קטנה בהרבה מפרשת הרב ברלנד. אייל גולן לא שייך לכאן, הוא זוכה מכל אשמה. בברכה. ליש - שיחה 14:28, 22 בנובמבר 2017 (IST)
אוקי, אז לא אייל גולן (שנראה שכלל לא משנה למעריציו אם הוא זוכה או לא) אז זוהר ארגוב, אני מקווה שהעיקרון מובן, מעריצים שוטים ישנם בכל קבוצה, המגמה פה היא לא להסתיר כלום, שהרי אם היו מקורות טובים לא היה כלל דיון, העניין לא לחזק דעות קדומות, בורות ושנאת הזר. אבי84 - שיחה 17:58, 22 בנובמבר 2017 (IST) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

סליחה על ההתערבות... אבל בחדרי חרדים לאורך כל התקופה תמך בברלנד, כנראה מטעמים כלכליים כאלה או אחרים. ליצמן, שר בכנסת, ופרוש, סגן שר החינוך, בקרו אותו במלונית בהדסה. הוא תמיד היה נחשב בציבור כקצת "משוגע", אז היו מי שלקחו את מה שעשה בקונטקסט הזה, כאילו משוגע לא יכול להיות גם פושע. בכל מקרה, ברור שחלק מהמאפיינים של אלימות מינית בקהילות סגורות (חרדיות או לא) זה ניצול כוחם של מנהיגים לרעה. אף פעם לא טענתי שמה שכתבתי בערך לא נכון - אלא שזה לא תפקידו של כותב ערכים לגבש בעבודה עצמאית מאפיינים של תופעה חברתית על פי כתבות עיתונות ושדרוש בסיס יותר רציני. ושספק אם זה נכון שאנציקלופדיה תעסוק בנושאים כאלה כי הפוטנציאל להטיה, מעצם שמו של הערך - הוא גדול. סליחה ומחילה שאני לא מקבלת את הדאגה לשלומן של הנשים החרדיות בקרב רוב המצביעים כאן בכנות, לי זה נראה יותר כמו הזדמנות חגיגית ל"אמרנו לכם" כלפי המגזר החרדי. שיקול גרוע מאד ככל שזה קשור לכתיבת ערכים. • צִבְיָהשיחה • ד' בכסלו ה'תשע"ח 15:27, 22 בנובמבר 2017 (IST)

כפי שהאפולוגטיקה הצפויה-מראש של שוללי הערך מהצד החרדי ברורה, כך התסביכים הקשים והמציצנות הכמעט-פורנוגרפית של מחייביו - אני, שאמור להיות מאוכל בשנאה קשה לחברה בה נולדתי, מצליח להיות נייטרלי וענייני למדי בנושאים אלה, בניגוד לבני דור שלישי או רביעי לעזיבת הדת. לערך הזה, ולכל ערכי הבוטיק האובססיביים האחרים על כל היבט זניח בחברה החרדית, אין מקום. בחברות מסורתיות יש אלימות מינית מוסתרת בשפע ואצל החרדים יש לה מאפיינים ספציפיים, והמקום לפרט זאת הוא בערך הראשי. AddMore-III - שיחה 22:51, 22 בנובמבר 2017 (IST)
שלושת הקופים החכמים
אני מאד מקווה שאיש לא ייעלב, כי לא זאת כוונתי, אבל ההצבעה הזאת מעוררת בי כל הזמן את המחשבה על שלושת הקופים החכמים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 17:04, 23 בנובמבר 2017 (IST)
לא מסכים איתך לגבי המקרה כאן, אבל זה ערך מעניין למדי, תודה על הקישור. קריצה הָאֶלְקֹשִׁישיחה • ה' בכסלו ה'תשע"ח 17:11, 23 בנובמבר 2017 (IST)
הקישור לשלושת הקופים החכמים, מראה שלא קראת את הדיון בצורה נקייה מדעות קדומות Hanay, אם עד השלב הזה את עדיין חושבת שמצדדי הסרת החרפה הזו מעל ויקיפדיה העברית, חושבים או טוענים להיעדר אלימות מינית בחברה החרדית. פשוט מדהים אותי לראות שאת מצהירה על כך בפומבי. ביקורת - שיחה 18:42, 23 בנובמבר 2017 (IST)
אתה יודע ביקורת, אפשר לא להסכים איתך בלי לקבל נזיפות. חרפה תמיהה, נו באמת. היו הצעות לשפר את הערך זה, אבל אנשים מעדיפים למחוק אותו. רוב אלה שהם בעד מחיקה של הערך, לא מכחישים שיש אלימות מינית בחברה החרדית, הם פשוט לא מכירים בכך שיש לנושא הזה מאפיינים ייחודיים בגלל היחס של החברה החרדית לאלה שנפגעו, בגלל השידך שייפגע, בגלל הרב הגדול בתורה ועוד ועוד. כדאי שתבדוק למי יש דעות קדומות בנושא זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 19:54, 23 בנובמבר 2017 (IST)
תחי ה"נזיפה", אבל הייתי מצפה שאחרי נזיפה כזו תתאמצי ותקראי כן את מה שכתבו, לפחות מה שאני כתבתי. אבל בדקתי את עצמי שבעה נקיים לפני שנכנסתי לנושא. תאמיני לי. אני מתחנן. ביקורת - שיחה 22:02, 23 בנובמבר 2017 (IST)
ביקורת, אני מבקשת שתכוון אותי ישירות לאותן תגובות שלך שאתה חושב שלא קראתי או לא הבנתי. איני יכולה לנחש, אין צורך להתחנן. ולגבי ה"נזיפה", כן זה מה שאני ראיתי, לא עדיף שאעשה לך שיקוף איך הערתך התקבלה אצלי? אני מניחה שלא לכך התכוונת, זה יעזור לך לא להתנסח כך הבא. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 04:20, 26 בנובמבר 2017 (IST)
בלי לבדוק אחד־אחד, אני די משוכנע שאין אחד מתוך כל המחייבים את הישארות הערך שיש לו היכרות ברמה קרובה עם הסביבה החרדית. למי שאין התמצאות במה שרוחש אצל החרדים "מתחת לפני השטח", די בכמה מאמרים עיתונאיים ביזריים בשביל להשתכנע "זה רק מה שנחשף, מי יודע מה עוד הולך שם". כך שדי קל לכאלו לתמוך בהשארת הערך. נדרשת הכרת מה של תוככי החיים החרדיים בשביל להבין שכתבות כאלו הן לרוב "מהומה על מאומה", ולא בכדי אין התייחסות אקדמית רצינית לתופעה. שלא לשם הקבלה, גם תופעת עלילת הדם שרווחה באירופה הייתה "קצה הקרחון" אצל הנוצרים, ובלתי מובנת כלל אצל היהודים עצמם. קובץ על ידשיחה10:00, 24 בנובמבר 2017 (IST)
קובץ על יד , אהבתי (בלי ציניות) את הערתך שמי שלא מתמצא ביסודיות בנושא שלא יביע את דעתו בנושא. מכיוון שראיתי עורכים רבים שלא מתמצאים בנושאי מגדר, להט"ב, ביסקסואליות ועוד ועוד, מביעים את דעתם בנחרצות, וגם משחזרים עריכות של אנשים שמתמצאים בנושא, אז בא נכיל את הכלל הזה קודם כל שם. השאלה היא האם רק לחברה החרדית יש זכויות יתר על הבעת דעה וידע בנושאים שלא מתמצאים בהם? כל זה ללא הכרה בהצהרתך שרק עורכים חרדים מבינים בנושא זה.
לאחר שראיתי שהעיתונאי אמנון לוי שעוסק רבות בתחקיריו בחברה החרדית, נקרא כאן עיתונאי ביזרי. אני מחוזקת יותר בדעתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 08:51, 25 בנובמבר 2017 (IST)
זה שאמנון לוי מתמקד בצהוב ובהזוי זו לא טענה חדשה. אפילו ארץ נהדרת עשה פארודיה על האובססיה שלו לחיי המין של החרדים. התחקירים שלו על החברה החרדית קודם כל שטחיים ביותר. זוועה עיתונאית. מה שכן זה מביא רייטינג. • צִבְיָהשיחה • ז' בכסלו ה'תשע"ח 17:51, 25 בנובמבר 2017 (IST)
צריך להיות עורך דין מדופלם בשביל למצוא בתוך מילותיי את המשפט "מי שלא מתמצא ביסודיות בנושא שלא יביע את דעתו בנושא". מה שאני אומר הוא שככל שהאדם רחוק מהכרת נושא מסוים, עליו לשקול את דבריו ולחשוד בהם, וודאי שלא להסתמך על כל איזו מאמר עיתונאי. די בשביל לקרוא מאמרים של עיתונאים מגמתיים נגד ישראל או צה"ל בשביל לראות כמה קל לשכנע דעת קהל שאינו מכיר מקרוב. בעניין מגדר ולהט"ב, מי שלא חקר אף פעם את מה שקורה בתוך קהילה זו, אכן עליו לחשוב פעמיים לפני שמאמת או מקבל נתונים על קהילה זו. אמנם על אופן היחס כלפיהם וכד', זכותו להביע דעה במידה שווה להם, שכן אלו ודאי שיטענו לחיוב התופעה וסעיפיה. בדיוק באותה מידה שאני סבור שזכותו של כל אדם בישראל לחוות את דעתו לחיוב או לשלילה על אי גיוס החרדים לצה"ל. מה חושבים החרדים שאינם מתגייסים? - זה אין בכוחו לקבוע, כל שאינו מכיר את הנושא מקרוב. כך גם על המשפט השני "שרק עורכים חרדים מבינים בנושא זה", קשה מאוד יהיה למצוא אותו בתוך דבריי. יכול העורך להיות גם חילוני אתאיסט מוצהר, אך עליו להכיר את חברה זו. לא דרך "חשיפה מרעישה" של אמנון לוי בעל הלב הרחום. קובץ על ידשיחה20:09, 25 בנובמבר 2017 (IST)
לא צריך להיות עורך דין מדופלם, רק צריך לקרוא את המשפטים "אני די משוכנע שאין אחד מתוך כל המחייבים את הישארות הערך שיש לו היכרות ברמה קרובה עם הסביבה החרדית. למי שאין התמצאות במה שרוחש אצל החרדים "מתחת לפני השטח", די בכמה מאמרים עיתונאיים ביזריים בשביל להשתכנע".. זה נקרא הבנת הנקרא. ואם לא לכך התכוונת, אז כדאי שתנסח מחדש את מה שכתבת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 04:24, 26 בנובמבר 2017 (IST)
  1. הפתעהTZivyA, תמוהה בעיני הצבעתך תמיהה, הרי את כתבת את הערך....? נילחמת על קיומו של הערך ב"גבורה". בדף השיחה שמך מופיע 69 פעמים, 69 פעמים!!!.......... BAswim - שיחה 22:41, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    אני יזמתי את תהליך הבהרת החשיבות המחודש. כתבתי את הערך לפני מעלה משנה אך עם הזמן השתכנעתי שהערך מבוסס על מקורות גרועים ורעועים ואין מקומו בויקיפדיה. אני גם די נוטה להסכים עם העמדה שהציגו עוזי ואדמו"ר. כל עוד אני בנאדם אני שומרת לעצמי את הזכות לשנות את דעתי. אני רואה בכך חוזקה, לא חולשה, אם כי אני מניחה שאני לא אגיע עם הנטייה האנושית הזו רחוק בפוליטיקה. • צִבְיָהשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 22:51, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    אני רוצה להצדיע לצביה. ונשמח שתיכנסי לפוליטיקה :) טוב שיש אנשים כמוך בסביבה. תהלה - שיחה 15:18, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  1. זה לא סטיגמות שבחברה החרדית רוצים להצניע ולא לספר כדי לא לפגוע בשידוך, זה לא סטיגמה שבחברה החרדית מונעים תלונות במשטרה. כל ההתנהלות בחברה החרדית בעקבות האלימות המינית, היא ייחודית לה. ממתי אתה קובע את הצבעתך על סמך דברי עורך זה או אחר, גם אם לדעתך שגה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 17:52, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    נימקתי את הצבעתי למעלה בדיון. כאן התייחסתי להצבעה של עורך אחר והדגמתי את הלוגיקה שבעיני היא שגויה. הערך הזה הוא כתם עלינו במצבו הנוכחי וראוי להסירו. את המאבק בחרדים (מי שרוצה לנהל אותו) צריך לנהל במדיום אחר ולא פה. בוויקיפדיה יש לשמור על נייטרליות ולא להסתמך על דעה אישית כלפי החרדים. גילגמש שיחה 19:54, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  1. ביקורת, בהחלט אנחנו כותבים ערכים על דברים שיש להם מאפיינים ייחודיים. והיחס בחברה החרדית לנפגעי אלימות מינית הוא בהחלט בעל מאפיינים יחודים, הייתה טענה שאין מספיק מקורות טובים, הועלתה הצעה למקורות, אז המקום להתאזר בסבלנות, הלך משתמש:בקרה וייעוץ, ורץ לפתוח הצבעת מחיקה, זה ממש לא היה נכון לעשותו. זאת הצבעה שאפשר להשתמש בה בביטוי "החיפזון מהשטן". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 16:59, 23 בנובמבר 2017 (IST)
    אני ממליץ לך לקרוא טוב טוב את הנימוקים שלי ושל רוב הנימוקים למצביעים בעד מחיקה, לפני שרצים להגיב שהרי, "החיפזון מהשטן". בברכה, בקרה וייעוץשיחה • ה' בכסלו ה'תשע"ח • 17:03, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  1. אין דמיון בין פשעים הקיימים בכל חברה בעולם ובין מנהגים דתיים או פולקלור. זו השוואה מקוממת. נרו יאירשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 13:51, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    מצטער, אבל לא הבנתי את דבריך. ההבדל הוא בהתייחסות החברה ובאופן הטיפול במעשים (לא במעשים עצמם), הבדלים הנובעים ישירות ממאפייני החברה הייחודיים. Eladti - שיחה 13:54, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    אני חושב שאחרים יבינו. נרו יאירשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 14:17, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  1. זה בלוג והבעת דעה בלבד. לא שונה מהטענות של אופק. בקרה וייעוץשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח • 18:41, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    על "אנס הכלות" שמעת ? שושושושון - שיחה 19:22, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    אתה מוזמן להיכנס לדף הפייסבוק החרדי(!) של הפעילים החרדים(!), "לא תשתוק", ולגלות עוד הרבה סיפורים נהדרים על אלימות מינית בחברה החרדית. הניסיון לרמוז כאילו אלה שמצביעים נגד השארת הערך מנסים להכחיש את קיומה הוא לא נאה. • צִבְיָהשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 19:36, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    הנקודה איננה שהתופעה קיימת (על כך יש קונצנזוס) אלא שיש לה מאפיינים ייחודים. שושושושון - שיחה 19:38, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  1. לא הבנתי אותך, זה שמסתירים זה הופך את הפגיעה לאחרת? בקרה וייעוץשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח • 19:07, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    לא אחרת. "remarkable".‏ eli - שיחה 19:10, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    אז למה זה צריך ערך נפרד? בקרה וייעוץשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח • 19:12, 20 בנובמבר 2017 (IST)
    איך אפשר לטעון ש"חילונים לא מסתירים" פגיעות מיניות בעיצומו של גל שבו נחשפות פגיעות מלפני שניים ושלושה עשורים? עוזי ו. - שיחה 18:02, 21 בנובמבר 2017 (IST)
    הטענה שהחילונים לא מסתירים כלל אכן שגויה, אבל כמובן שההסתרות והפחד בקרב המוטרדות החרדיות נפוצים הרבה יותר. אני תמה על כך שבויקיפדיה יש כל כך הרבה ערכים חסרי מקורות, ואף אחד לא מעלה על הדעת למחקם. אבל כשזה נוגע לחרדים, פתאום כולם מגנים על שמם, שחס וחלילה ויקיפדיה לא תפיץ את העובדות הנכונות לגבי ההטרדות המיניות בקהילתם. 200.141.131.194 18:21, 21 בנובמבר 2017 (IST)
    יפה אמרת, גל חשיפות כזה לא מתקיים בחברה החרדית. גם לא אחרי עשרים ושלושים שנה. פסיפיקו - שיחה 13:41, 25 בנובמבר 2017 (IST)
    מי כתב שחילונים כלל לא מסתירים ? eli - שיחה 02:02, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  1. על מה שקורה בחברה הערבית שמעת? כמה תלונות יש שם? למה על זה אין ערך רק ערך מכובס שמדבר על היחס לאישה בחברה הערבית, למה לא ערך מיוחד על הרציחות בתוך המשפחה הקיימות סדרתית בחברה הערבית.? ?מנוחה - שיחה 01:42, 23 בנובמבר 2017 (IST)
    באמת למה לא? זה שאין ערך חסר אחר, זה לא טיעון, למחיקת ערך זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 16:59, 23 בנובמבר 2017 (IST)
    o.k. אם כך יש הרבה נתונים על אלימות בחברה הערבית ישראלית, החל מרציחות על רקע כבוד המשפחה וכלה במעורבות בתאונות דרכים מעבר למספרם היחסי. והדבר אף נדון והוכח במחקרים. צריך להכין את הערך. מנוחה - שיחה 12:46, 24 בנובמבר 2017 (IST)
    כבר יש ערך רצח על חילול כבוד המשפחה, ובו פסקה על היקף התופעה בישראל. יוניון ג'ק - שיחה 13:45, 24 בנובמבר 2017 (IST)
    דוגמה מצויינת, שם הערך הוא שם כללי, עם אזכור שהתופעה רחבה בציבור דודנינו, אבל בשום אופן לא רצח בחברה הערבית, מה אשם ערבי של רוצח. מה גם שבהחלט יתכן וסביר שאלימות מינית בציבור החרדי היא בהיקף נמוך מאד מציבורים מתירנים אחרים. אינני מתכחש שכשהוא קיים יש לו מאפיינים שונים, כאמור. לו היו מקורות נאמנים שהקף תופעה זו בציבור החרדי גדולה בהרבה (לא באחוזים קטנים) מהציבור הכללי הרי שיש לדון על קיום כזה ערך, או שמא יש בו מן ההתרסה וישמש כלי לשנאה תהומית שכבר כך מלובה בתקשורת ואיש אינו מנסה להשקיטה. בברכה. אבי84 - שיחה 14:41, 24 בנובמבר 2017 (IST)
    אתה יוצא מתוך נקודת הנחה שאינני שותף לה, שעצם קיומו של הערך הוא הוכחה לכך שהיקף תופעת האלימות המינית בחברה החרדית גדול יותר מאשר בחברות אחרות. לטעמי אין זה נכון, וגם תחת ההנחה שההיקף נמוך יותר - עדיין יש הצדקה לערך הזה. ההצדקה לא נובעת מהיקף התופעה, אלא ממאפייניה (בדיוק כמו שיש הצדקה לערך נישואים בחברה החרדית - הרי היקף הנישואים בחברה החרדית אינו גדול מהיקף הנישואים בכלל החברה). יוניון ג'ק - שיחה 15:19, 24 בנובמבר 2017 (IST)
    א. רצח על כבוד המשפחה זה כללי. צריך ערך שיספר על כל האלימות הערבית, שותפותם בארגוני פשע, אלימות לסוגיה, תאונות דרכים . אם ערך זה יאושר זה מצדיק פתיחת עוד ערכים של התנהגות שלילית של כל החוגים והקבוצות. ב. לפי הטיעון הלא מובן, שיצירת ערך בנושא מסויים על חברה מסויימת לא מעיד על ריבוי המקרים, יש צורך בערך דומה על כל סוגי החברות בישראל, כולל אם למשל כמות האלימות בחברה הערבית או החילונית הוא מועט יש ךפתוח על זה ערך. מנוחה - שיחה 21:01, 25 בנובמבר 2017 (IST)
  1. אז תתמוך בערך המתהווה על האלימות של החברה הערבית ובכלל לרבדיה, החל ממאורעות תרפ"ט עד הפיגועים האחרונים, וכן מקרי הפשע בהם הם מעורבים ? ובודאי כל המצביעים בעד הערך הזה יסייעו להבהיר בערך את מאפייני האלימות הערבית בתוך המשפחה וברחובות הארץ.מנוחה - שיחה 20:59, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    מן הסתם, גם לחברה הערבית יש מאפיינים ייחודיים וכבר כעת קיימים ערכים כגון רצח על חילול כבוד המשפחה. לא יודעת מה הקשר בין אלימות מינית למאורעות תרפ"ט, אם הכוונה לטרור פלסטיני כמובן שקיים ערך (שאין עוררין לגבי חשיבותו). אופק כחול - ביבר הזכוכית 21:52, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    רצח על כבוד המשפחה הוא כוללני, יש לכתוב ערך שיאפיין את האלימות הערבית למימדיה ופרטיה. מכל ההיבטים, רצח בתוך ומחוץ למשפחה, אלימות מכל הסוגים, בתוך המשפחה וברחובות. גניבת רכבים, ועוד. לפרט את כל המאפיינים, באתר של להב"ה ודאי ניתן יהיה למצא הרבה חומר. מנוחה - שיחה 21:59, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    לערך כזה אני דווקא מתנגדת. אני די עקבית: אין לי בעיה עם ערך על אלימות מינית לפי פילוח מדינות ומגזרים, לרבות המגזר הערבי. אפילו כתבתי אישית ערך על אלימות מינית בדרום אפריקה. לעומת זאת, לא אתמוך בערכים על אלימות שמכנסים יחד נתונים שלא בהכרח קשורים כמו אלימות על רקע אידיאולוגי וגניבה על רקע כלכלי, כמו שלא אתמוך בכינוס עובדות דומה לגבי מגזרים אחרים. אופק כחול - ביבר הזכוכית 22:24, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    מה זה משנה איזו אלימות זו? כל אלימות חריגה של חברת מיעוט בודאי צריכה להכתב. למשל הערבים גורמים, הורגים ונהרגים בתאונות דרכים הרבה יותר משיעורם באוכלוסיה. וגם לפי דברך. למה אין ערך על אלימות מינית בחברה הערבית? אחרי שערך זה יאושר תהיה חובה לכתוב ערך דומה על החברה הערבית, בשיתוף הנתונים של הארגונים השונים העוסקים בנושא.מנוחה - שיחה 22:33, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    הסברתי לעיל. חבל שאת מנסה לגרור את זה למקום שלילי ("כל אלימות חריגה של חברת מיעוט בודאי צריכה להכתב") כי זה לא מגיע משם. אם יש מאפיינים וגורמים ייחודים אז לדעתי יש מקום לכתוב על זה, גם כאשר מדובר בקבוצת מיעוט. אין לי מה להוסיף. אופק כחול - ביבר הזכוכית 22:44, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    מנוחה, כפי שכבר נאמר כאן על ידי חנה, עצם אי קיומו של ערך מסוים אינו מצדיק את אי קיומו של ערך אחר. באותה המידה, יש לנו ערך על נישואים בחברה החרדית אבל אין נישואים בחברה החילונית ונישואים בחברה הערבית. במידה וייכתב ערך ראוי על אלימות מינית בחברה הערבית, ובמידה והוא אכן יסתמך על מקורות אמינים ויכלול את המאפיינים הייחודיים לאלימות מינית בחברה זו, אתמוך בקיומו. אבל העובדה שהערך על אלימות מינית בחברה הערבית (עדיין) אינו קיים לא מצדיקה את מחיקת ערך זה. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:49, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    ההפך, קיומו של ערך זה מצדיק את כתיבתו של ערך דומה שיעסוק באלימות הערבית לסוגיה. לא שאי קיומו של ערך על ערבים מצדיק מחיקת ערך על חרדים. אלא זו קריאה כאן לכל מצדדי הערך הזה לסייע ולתרום ליצירת ערך דומה לגבי החברה הערבית עם מאפייני האלימות הייחודיים להם. אופק כחול מסכימה לדבר זה, שיש ליצור ערך ראוי על אלימות מינית בחברה הערבית, שיסתמך על מקורות אמינים ויכלול את המאפיינים הייחודיים לאלימות מינית בחברה זו. לכן צריך לבוסיף אותו לערכים המבוקשים כדי שיוצר. מנוחה - שיחה 06:40, 27 בנובמבר 2017 (IST)
    בסדר, קריאתך ליציקת *** גם על הצד השני של המאזניים נשמעה. עכשיו קצת שקט בבקשה, אם אפשר. תודה. פרינציפ - שיחה 07:18, 27 בנובמבר 2017 (IST)
    כיצד אתה קורא לערך אינציקלופדי בשמות גנאי וכינויים וביטויים שאינם ראויים, זו דעתך גם על ערך זה? באמת טובשתהיה בשקט אם אין לך משהו לעניין לומר, במקום להתבטא בצורה פוגענית ופטרונית כתמיד.מנוחה - שיחה 08:31, 27 בנובמבר 2017 (IST)
תעשה טובה, יש כאן ויכוח שמשום מה מצליח להישאר עניני אבל אתה מתעקש למשוך אותו למקומות קטנוניים ואישים, שים לב, שגם אני וגם ראובן הצבענו למחוק את הערך, אבל עם זאת נקעה נפשנו מהצורה שבה אתה מתנהל. הָאֶלְקֹשִׁישיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ח 10:01, 27 בנובמבר 2017 (IST)

שיפור הערך

לקחתי יוזמה לשפר את הערך על מנת שלא יהיה מורכב משמועות וקטעי עיתונות. הוספתי לו קטעי מקורות מחקריים אקדמיים. ככל שיותיר לי הזמן השבוע אוכל עוד לשפרו Nirvadel - שיחה 18:22, 21 בנובמבר 2017 (IST)

משתמשת:TZivyA מונעת את הרחבת הערך, על ידי הוספת מקורות ממאמרים. נראה שהיא מעדיפה להשאירו במצבו הנוכחי ללא מקורות אקדמאים על מנת להביא למחיקתו. Nirvadel - שיחה 19:04, 21 בנובמבר 2017 (IST)
ניר, "שיפור" הערך תוך כדי הצבעה עלול להתרחש גם בצורה הבאה: מישהו יסיר את כל מה שאין לו מקור מחקרי אקדמי, והדיון יתקיים על מה שיישאר. זה דבר שבדעתי לעשות או לחפש מתנדב לעשותו מיד בתום ההצבעה. אני מניח שהערך יישאר, אבל הצורה הנוכחית שלו לאור העובדה שלא התבסס ונבנה מעיקרו על סמך המחקר, לא ראויה לבמה מכובדת כזו שלנו. ביקורת - שיחה 19:23, 21 בנובמבר 2017 (IST)
אני לא מונעת שיפור, אלא הפיכתו לגרוע יותר. אתה מביא מאמר משנת 2000 לתיאור החברה החרדית כיום - זה לא רציני. כמו כן, כל מה שהוספת לא חידש על מה שכבר נאמר בערך. אתה יכול לשלב תכנים ולחדד מסרים בערך ולשבץ מקורות, לא להוסיף קטעים תלושים למבנה הערך רק כי יש להם מקור.
עוד עריכה בעייתית שהסרתי היא דוגמה מפורטת של אדם שנאנס ויחס הקהילה אליו. איך דבר כזה משפר את הערך? בזמן שכתבתי אותו נחשפתי באופן טבעי למקרים רבים כאלה. אין בציונם כל תועלת (למעט אולי מקרים חריגים עם נימוק טוב). צריך לתאר את התופעה בכללותה, לא לציין מקרים ספציפיים. זה ההבדל בין ערך אנציקלופדי לכתבת עיתונות. • צִבְיָהשיחה • ג' בכסלו ה'תשע"ח 19:26, 21 בנובמבר 2017 (IST)
Nirvadel זה יפה מאוד להוסיף מחקרים לערך, השאלה כמה זה מוסיף לערך פירוט דקדקני של תוצאות מחקר מסויים, שלאו בדוקא מפרט שונות. רבים לא מזהים את האקט כפגיה, מדווחים על כך לבני משפחה או לסמכות חינוכית, והרבה פעמים שנים אחר הפגיעה - כל זה ייחודי לחרדים? "תגובות ההורים היו צער וכאב, ניסיון להרגעת הבן, דאגה להשגחה צמודה על בנם, ניסיון לזהות מי התוקף ולהענישו. לעומת זאת היו הורים שהטילו את האשם על בנם הקורבן" - ייחודי לחרדים? ניתן לסכם את מה שכן רלוונטי בשתי שורות: "לעיתים נפגעים חרדים שנמנען מלדווח עשו זאת משום שראו בדיווח הלשנה, או משום שחשבו שהם לא יקבלו מהם עזרה. במקרים רבים בהם דיווחו הנפגעים למשפחה או לסמכות חינוכית לא הועבר המקרה לטיפול רשויות החוק והרווחה. עיקר התגובה של הסמכות הדתית כלפי הנפגעים התמקדה בהיבט הדתי של הפגיעה ובהענשת הצד התוקף, תוך התעלמות מן הקרובן ומהמצוקה שהוא חש. בחלק מן המקרים התוקף הושעה מן הלימודים במסגרת החינוכית, אך ברוב המקרים התוקף הוחזר למוסד כעבור זמן מה".
הפירוט שהכנסת מלמד עד כמה מחפשים מלל כדי להצדיק ערך. כאילו זה מאמר מחקרי ולא סיכום תמציתי אנציקלופדי. הערך אלימות מינית עצמו כבר מפורט פחות. דוד - שיחה 11:58, 27 בנובמבר 2017 (IST)

שינוי שם

להבנתי אחד הדברים שמפריע לאנשים זה השם, שכאילו מרמז שבחברה החרדית התופעה קיצונית יותר, ופחות התוכן. מה לגבי השמות הבאים: "היחס לאלימות מינית בחברה החרדית" (לא רומז שאלימות מינית בחברה החרדית היא תופעה ייחודית, מאפשר להתמקד באופן הטיפול באלימות מינית) או "התמודדות עם אלימות מינית בחברה החרדית". התכוונתי להציע גם את "מיניות בחברה החרדית" (לעסוק ב"ענייני הסדינים" למיניהם, הדרכת כלות) אבל לשם כך כבר קיים הערך מיניות ביהדות.
אם כבר אני כותב כאן, TZivyA-הרעיון בהכנסת הקישורים בראו גם הוא יותר לסתור מיתוסים, וכן, אלימות מיניות מתאפשרת גם כשלא מדברים על זה[1] (לחנך ילדים שלאף אחד אין זכות לגעת בגוף שלהם בלי רשותם, וסליחה שאני מסתמך על דעות בפורום), וזו גישה חברתית למיניות, נושא שאפשר לדון בו בערך "מיניות ביהדות" (ולכן הוא גם רלוונטי). ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 21:44, 23 בנובמבר 2017 (IST)

אני יודעת שלא זו הכוונה שלך, אבל הקישור בין מיניות לאלימות מינית הוא מעוות מאד. אלימות מינית היא קודם כל אלימות. באותה מידה גם לא נכניס קישורים הקשורים למיניות לערך "אונס", כאילו הוא אונס הוא סוג של מיניות. זה עושה נורמליזציה לתופעה. כשאתה מקשר בין אלימות מינית בחברה החרדית למיניות ביהדות אתה קצת רומז שיש קשר בין הדברים. אבל הסקירה של הנושא היא קודם כל בהקשר חברתי תרבותי, שהדת היא רק חלק ממנו. • צִבְיָהשיחה • ה' בכסלו ה'תשע"ח 22:25, 23 בנובמבר 2017 (IST)
אמנם השם הוא פוגעני בכך שהוא כביכול יוצא מנקודת הנחה שיש בעיה של אלימות מינית בחברה מסויימת, אבל שינוי השם לא מספיק. עצם בידודו של הנושא מתוך דיון נרחב כללי ומקיף על נושא האלימות המינית, או חשיפת כביסה מלוכלכת בחברות סגורות (כמו למשל בקיבוצים) וכיו"ב - הוא זה שהופך את הערך ללא אנציקלופדי. האם נקבל בהבנה ערך שייקרא החמדנות בעם היהודי? שהרי באנגליה עד היום אומרים: don't be a Jew בכוונה להצביע על תכונה קטנונית, קמצנית, שיילוקית. אבל חלילה וחס שיהיה ערך כזה באנציקלופדיה, וזו גם הסיבה שמילון אוקספורד החליט בשנת 1929 לשנות את הגדרותיו למילה Jew. לא יתכן שערך אנציקלופדי יקבע כאילו יש תכונה או תואר אצל חברה, עדה, עם, גזע וכדומה. גם ערך שייקרא: אכזריותו של הגזע הארי איננו ערך לגיטימי, גם אם כמובן ידובר על הנושא בערך נרחב על השואה. והובאו מספיק דוגמאות למעלה. וכבר אברהם אבינו הבחין בכך בשאלתו: הַאַף תִּסְפֶּה צַדִּיק עִם-רָשָׁע? Tmima5 - שיחה 10:38, 24 בנובמבר 2017 (IST)

הצבעה

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו־30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק

  1. בקרה וייעוץשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 13:42, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  2. אין מקום לערכים כאלה אלא אם כן הם מבוססים על מקורות טובים מספיק. הגיע הזמן שויקיפדיה תאמץ גישה ביקורתית יותר מהדיון הסתמי של נושא חשוב כן או לא, ותתחיל לקיים דיונים על סטנדרטים. • צִבְיָהשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 13:57, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  3. נרו יאירשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 14:19, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  4. בעקבות דברי אופק אני מציע ערך על שחיטת תינוקות לצורך שימוש בדמם למצות. הָאֶלְקֹשִׁישיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח 14:43, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  5. הפגיעה היא אותה פגיעה. השוני הוא מסביב, תגובות וטיפול וכו'. לא מצדיק ערך נפרד. בשונה מנישואין שהגם שקיימים בכל החברות הרי שהם עצמם שונים מחברה לחברה. אגלי טל - שיחה 15:08, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  6. יזהר ברקשיחה • ב' בכסלו ה'תשע"ח • 15:39, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  7. עם ההסתייגות שהבאתי, אבל מאחר ואני לא מוכן לקחת על עצמי את המשימה, מה לי לבוא בתלונות לאחרים. אילן שמעוני - שיחה [דרוש מקור] 17:24, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  8. סטיגמות ודעות קדומות אינן בסיס ראוי לערך אנצ'. הדוגמה החיה היא הנימוק של אופק פה למטה. הבלים גמורים שלא מבוססים על שום דבר ומצוצים מהאצבע במקרה הטוב או על סילוף מקורות במקרה הרע. גילגמש שיחה 17:32, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  9. יוני - שיחה 19:49, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  10. כמו חן, Hanay, הרבה דברים שונים אינם בעלי מאפיינים ייחודיים במובהק כדי להצדיק ערך אנציקלופדי. כל עוד הערך הזה אינו מושתת מבסיסו, על מחקר טוב. אני מרגיש שאעשה חטא בנפשי אם לא אתמוך בהסרתו למרות שלדעתי לא יתגבש רוב להסרה. עם זאת אני חושב שההצבעה הזו לא בשלה, הדיון לא הגיע לשלב שבו כל המצביעים יוכלו להיות שלמים עם עצמם ולומר שהם מצביעים ממקום נקי, ולא ממאפליית הדעות הקדומות. ביקורת - שיחה 20:16, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  11. לו היתה ויקיפדיה אנציקלופדיה מקצועית, אפשר היה לנסות ולהצמד לכלל של טרנטיוס, Homo sum, humani nihil a me alienum puto, ולכתוב על כל תופעה אנציקלופדית בלי לקחת בחשבון שיקולים נוספים. אבל ויקיפדיה אינה כזו. היא אינה נכתבת על ידי אנשי מקצוע, אלא על ידי חובבים בעלי רצון טוב. וחובבים צריכים להטיל על עצמם מגבלות, ולו רק כדי שלא יעודדו סטריאוטיפים גסים. למשל, לא לכתוב על פדופיליה בקרב הומוסקסואלים, ארגוני פשע בישראל שמנהיגיהם יוצאי מרוקו, מעשי נוכלות של יהודים וכדומה, ואפילו אם מדובר ב"תופעה קיימת" (וכי יש אחרות). במקביל מתלבטים בדף השיחה של תורת הגזע איך להתמודד עם האינטרקציה של הערך הזה עם גזענות מדעית. אינני יודע מי כאן קרא טקסטים של מדעני המאה התשע-עשרה בנושא הזה. האם עולה על דעתכם שהם לא מצאו "מאפיינים יחודיים" (אמיתיים!) לרוב?
    היכונו להעיסוק היהודי בדם; יש מאפיינים ייחודיים, יש מקורות. עוזי ו. - שיחה 20:38, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  12. זאת לא הייתה החלטה פשוטה. בגדול באופן עקרוני אני חושב שנושא הערך הוא כזה שיש לו חשיבות. אבל אני מסכים עם גילגמש עם צביה ועם ביקורת, שערך מסוג זה לא יכול להיות מבוסס ברובו הגדול על כתבות (מלבד המקורות שבהערות 1, 7, 16, כל השאר הן כתבות, וגם 3 מקורות אלו פחות מדברים על התופעה ותכונותיה, אלא יותר על אופן הטיפול בה מצד הממסד), אלא צריך להיות מבוסס על מקורות מחקריים.
    מה שאני חושש הוא מה יקרה אם נגיד שערכים כאלו הם לגיטימיים; אז מחר נקבל גם את הערכים "העלמת מס בחברה החרדית", "אלימות נגד ערבים במגזר הדתי-לאומי", "אונס בקרב אריתראים בישראל", "פשיעה בחברה הערבית", "גניבה בחברה הבדואית", "התאבדויות בקרב אתאיסטים" וכך הלאה על יד הדמיון הטובה עלינו... אני עדיין חושב שאם ייכתב ערך מערכים אלו המבוסס על מקורות ברמה גבוהה (ורק בקטע בערך המתייחס ל"סיקור ושיח ציבורי" אפשר יהיה להכניס מלא כתבות כמקורות), אפשר יהיה להשאירו.
    תבנית:טקסט מוקטן - אני רואה שגם עוזי ו. מודאג בדיוק מהדבר שאני מודאג ממנו... אוריאל, Orielno - שיחה 20:41, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  13. חיים 7שיחה21:04, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  14. כפי שכתבתי בדף השיחה, יש מאפיינים יחודיים אך אין מקום לערך עצמאי כפי שאין מקום לערך אודות אלימות מינית בקרב המסאי. ערך זה הוא גם חלק ממגמת המציצנות המוזרה בכל הקשור לחרדים בוויקיפדיה, עם ערכים תמוהים כגון שידוך בחברה החרדית - כולם עם רמה נמוכה של מקורות, שמועות וסברות כרס שנראו כאילו נכתבו נכתבו על ידי חוזרים בתשובה המנסים להיות "מבינים"/חרד"קים - שאף להם אין מקום. AddMore-III - שיחה 22:02, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  15. אמיר מלכי-אור - שיחה 23:16, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  16. אבי84 - שיחה 00:45, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  17. שמזן#שיחהערכי בראבו08:09, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  18. Tshuva - שיחה 08:32, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  19. וידרסקייווקר - שיחה 11:14, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  20. דבירשיחה •ג' בכסלו ה'תשע"ח • 11:22, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  21. המאפיינים הייחודיים (אלו שמגובים מקורות ולא השמועות והסטראוטיפים) מתאים לפסקה נפרדת בערך אלימות מינית ולא לערך נפרד שכדי להצדיק אותו הוא מנופח בכתבות סטראוטיפיות שלא בהיכרח נכונות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:29, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  22. אבוי לנו. מו סיזלאקהטברנה12:01, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  23. קובץ על ידשיחה14:21, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  24. טענות הזויות, מפרכות וחסרות בסיס. בן-ימין - שיחה 14:36, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  25. אם כותב הערך רוצה למחוק אותו. גיא - פתרון למחיקה 16:49, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  26. עמיחישיחה 20:29, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  27. פרינציפ - שיחה 22:04, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  28. השתכנעתי מי-נהר - שיחה 13:15, 22 בנובמבר 2017 (IST)
  29. --‏Mikey641שיחה 16:19, 22 בנובמבר 2017 (IST)
  30. נתנאל - שיחה - מומלצים 20:57, 22 בנובמבר 2017 (IST)
  31. שמו של הערך פוגעני כשלעצמו, בלי להתייחס כלל לתוכנו. Tmima5 - שיחה 00:18, 23 בנובמבר 2017 (IST).
  32. מנוחה - שיחה 01:38, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  33. לבי-בה - שיחה 09:39, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  34. ערך לא טוב, לא מתרגש מההערות של חנה. yechiel - שיחה 05:13, 24 בנובמבר 2017 (IST)
  35. יאיר דב • ו' בכסלו ה'תשע"ח • 09:46, 24 בנובמבר 2017 (IST)
  36. Yairde - שיחה 12:12, 24 בנובמבר 2017 (IST)
  37. יש לכתוב ערך שיעסוק במיניות בחברה החרדית, בהצמדות למקורות כמובן. Mr. Brinks - שיחה - אומרים תודה! 20:03, 25 בנובמבר 2017 (IST)
    BRINKS, אלימות מינית איננה מעשה של מיניות, כי אם של אלימות. כך שאם אכן יש מקום לכתוב ערך שיעסוק במיניות בחברה החרדית, הדבר לא מהווה נימוק בעד מחיקת הערך אלימות מינית בחברה החרדית. יוניון ג'ק - שיחה 06:25, 26 בנובמבר 2017 (IST)
  38. אין לטעמי הצדקה לערך כזה אלא אם יש מקורות טובים למאפיינים ייחודיים לאלימות מינית בחברה החרדית. במידה והמאפיינים הייחודיים הם לא באלימות המינית עצמה אלא בהסתרה שלה אז הערך צריך להיות משהו כמו הסתרת אלימות מינית בחברה החרדית וגם אז כדאי לשקול אם יש כבר ערכים טובים ומפורטים מספיק לנושאים היותר כלליים כמו הסתרת אלימות מינית או הסתרת אלימות מינית בחברות מסורתיות. במצב הנוכחי אני מסכים עם צביה שהתוכן הממוסמך יותר עדיף בערך אלימות מינית. H. sapiens - שיחה 16:18, 26 בנובמבר 2017 (IST)
    אתה מערבב בין מחיקת ערך, לשינוי שמו. ולמה התוכן הזה אם אתה מסכים שיש לו מקום רק לא ערך נפרד לא מתאים גם לערך החברה החרדית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 17:02, 26 בנובמבר 2017 (IST)
  39. מנימוקי צביה. יעלי - שיחה 20:49, 26 בנובמבר 2017 (IST)
  40. מנימוקי קודמי. בן עדריאלשיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ח 13:23, 27 בנובמבר 2017 (IST)

להשאיר

  1. נושא שיש לו מספיק מאפייניים יחודיים, המגובים במחקר אקדמי, בדיוק כמו נישואים בחברה החרדית. המקורות בערך לא טובים, הנושא בהחלט ראוי. Eladti - שיחה 13:48, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  2. ניב - שיחה 15:56, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  3. נושא בהחלט ייחודי, ומספיק עם ההצטדקות, בשטח, לאלימות בחברה החרדית מאפיינים חריפים יותר מאשר בחברה החילונית. אופק ~ הכל טוב? ~ חברים של כולם בעולם ~ בורח 16:08, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  4. Guycn2 · ☎‏ 17:24, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  5. יש מספיק מאפיינים ייחודים לאלימות מינית בחברה החרדית. אין כל הצדקה למחיקת הערך הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 17:31, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  6. ראוי לערך מקצועי ומסודר. אם הערך הנוכחי אינו מספק או אם יש בו ליקויים - יש לשפרו או לשכתבו, וודאי לא למחקו. Noon - שיחה 17:37, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  7. TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 17:40, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  8. BE - שיחה 17:58, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  9. ממליץ לכולם לקרוא את הטור הזה של יהודה שוחט. שושושושון - שיחה 18:38, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  10. דוג'רית - שיחה 18:54, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  11. גם אם יוכח לי עובדתית שאצל החרדים זה פחות, עדיין זה שונה. החרדים מסתירים והחילונים לא. מה לעשות. eli - שיחה 19:05, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  12. עוד אחד - שיחה 19:31, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  13. יוניון ג'ק - שיחה 20:18, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  14. אבנר - שיחה 20:40, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  15. Lostam - שיחה 22:00, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  16. BAswim - שיחה 22:24, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  17. Danny-wשיחה 22:44, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  18. קודגורו - שיחה 23:26, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  19. חמויישֶה - שיחה 11:51, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  20. אם הערך לא טוב, יש לתקנו, ניתן להציב תבניות ולעודד כותבים לעסוק בו. עם זאת, הנושא לכשעצמו הינו בעל חשיבות אנציקלופדית. Ldorfmanשיחה 17:14, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  21. Nirvadel - שיחה 19:00, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  22. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 19:32, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  23. Ovedcשיחה 20:55, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  24. Irasmus - שיחה 22:57, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  25. בברכה. ליש - שיחה 06:25, 22 בנובמבר 2017 (IST)
  26. שלומית קדם - שיחה 11:44, 22 בנובמבר 2017 (IST) השאלה החשובה היא לא מה אחוז הפגיעות המיניות בחברה החרדית לעומת החילונית, אלא היחס שלו זוכים המתלוננים בכל חברה. לא שבחברה החילונית הכל אידיאלי בנושא, אבל עוד לא שמעתי על אישה, שגורשה בחרפה מביתה ומשכונת מגוריה או עירה אם העזה להתלונן על בעלה או על בן משפחה אחר, בחברה החילונית, ויש הבדל עצום בהתייחסות לתלונות על פגיעות מיניות בילדים, בעיקר בנים, בין החברה החרדית לזו החילונית.יראת הכבוד והחשש מפגיעה ברב אינם קיימים בחברה החילונית.
  27. Danalif - שיחה 06:46, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  28. טוסברהינדי (שיחה) 09:41, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  29. התו השמיני - שיחה 12:48, 23 בנובמבר 2017 (IST)
  30. עמירם פאל - שיחה 10:05, 24 בנובמבר 2017 (IST)
  31. הנדב הנכון - שיחה 20:35, 24 בנובמבר 2017 (IST)
  32. תומר - שיחה 00:24, 25 בנובמבר 2017 (IST)
  33. FeministWriter - שיחה 01:42, 25 בנובמבר 2017 (IST)
  34. --א 158 - שיחה 13:06, 25 בנובמבר 2017 (IST)
  35. ירח אפל - שיחה 18:00, 25 בנובמבר 2017 (IST)
  36. Lionster‏ • שיחה 20:35, 25 בנובמבר 2017 (IST)
  37. החברה החרדית שונה מהכללית בגישתה למיניות (חינוך מיני והוקעה ציבורית של גורמים עם עבר בעייתי למשל הם שני נושאים בולטים). להבנתי יש הערכות משטרתיות בנושא דיווחים מול מקרים בפועל, וזכור לי שקראתי ניתוח בנושא לרבות גורמים והתגובות השונות בתוך החברה החרדית. לדעתי יש מקום לערך. אופק כחול - ביבר הזכוכית 20:51, 26 בנובמבר 2017 (IST)

דעתם של משתמשים ללא זכות הצבעה

למחוק

  1. יוני דוד - שיחה 18:59, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  2. גם אם זה נכון (ובטחוני שזה הבל, משום שהגברים החרדיים מונעים את עצמם מדיבור מיותר עם נשים בגלל אמונתם, על אחת וכמה מהטרדות), מדוע לכתוב ערך שלא יוסיף דבר למציאות חוץ מליבוי השנאה והרחבת השסע שכבר קיים בחברה הישראלית?! אלישע שלמה (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
  3. הערך לא מבוסס על מקורות, כתוצאה מכך לא בנוי נכון מתודולוגית וגם מנוסח בסגנון שעושה רושם מוטה מאוד - למרות שהכותבת השתדלה שלא. האשמות העולות בדיון כאן כלפי הציבור החרדי - כלל לא נטענות בערך, וזו הראיה עד כמה הוא מטעה ומוטה, לא רציני, ומבוסס על כתבות השמצות תקשורתיות זולות. דוד - שיחה 10:31, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  4. לכשיובאו מקורות המוכיחים קיום מאפיינים ייחודיים לתופעה, ניתן יהיה לשחזר את הערך. עד אז, למחוק. הערך כפי שהוא הוא בושה לאנציקלופדיה שמתיימרת להיות אובייקטיבית (לענ"ד). --Nahum - שיחה 14:47, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  5. אפשר להוסיף את עיקרי הדברים בערך החברה החרדית בסעיף "מבנה המשפחה, צניעות והפרדה מגדרית". חשוב להתייחס לנושא, אך באופן מקוצר מאוזן יותר. תהלה - שיחה 17:46, 21 בנובמבר 2017 (IST)
  6. בנישיחה • ה' בכסלו ה'תשע"ח • 13:42, 23 בנובמבר 2017 (IST)

שוכנעתי. איתי - תתקשרו אליי! 15:41, 21 בנובמבר 2017 (IST) מחזיר את הצבעתי הקודמת

  1. משתמש:הביוגרף - ויקיפדיה אינה מקום לחיסול חשבונות פוליטיים, גם לא לחנך או למחות על שתיקה ואפילו השתקה. כשמדובר באנציקלופדיה, ישנם קרטריונים של ידע ואיכות. הערך הזה שכולו מדיף ביקורת - גם אם צודקת - אין לו מקום בבמה זו. לכל היותר, ניתן להוסיף את חלקו כסעיף בערך הכללי של אלימות מינית. הביוגרף - שיחה 11:18, 27 בנובמבר 2017 (IST)
  2. במקרה נכנסתי ולא האמנתי אין לי כעת זכות הצבעה אבל הערך ממש לא אנציקלופדי מכפיש ופוגעני. איי הים - שיחה 11:25, 27 בנובמבר 2017 (IST)
  3. אני חושב שאם היה ערך על אלימות מינית בחברה החילונית ובוודאי על אלימות מינית במגזר הערבי שמככב במחקר של מכון חרוב הרבה קודם, הרבה מעבר לסטיית התקן, ניחא, כל עוד זה לא הסטנדרט, הרי שקיום ערך כזה הוא לא במקום. ואם כבר אני מציע אכן כמה ערכים נוספים: פשיעה בבתי הספר החילונים, מין בבתי הספר החילונים (מקור לדוגמא:רעות וילף, חינוך מיני בבית ספר בירושלים: "תגעו בעצמכן", באתר nrg.-מוישימישיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ח • 13:17, 27 בנובמבר 2017 (IST)

להשאיר

  1. הערך בעל חשיבות, למה שלא יופיע בויקיפדיה? איתי - תתקשרו אליי! 20:15, 20 בנובמבר 2017 (IST)
  2. ערך חשוב!!!!!!!!!!!!!!!!! אלמוני (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
  3. פסיפיקו - שיחה 22:25, 24 בנובמבר 2017 (IST)

תוצאת ההצבעה

הערה לסיכום

הועבר לדף שיחת ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אלימות מינית בחברה החרדית