מוסקאדל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוסקאדל
Muscadelle

מוסקאדלצרפתית: Muscadelle) הוא זן ענבי יין לבן. יש לו ארומה פשוטה של מיץ ענבים וצימוקים כמו ענבים ממשפחת הענבים מוסקט, אבל הם לא קשורים.

ניתוח DNA הצביע על כך שמוסקאדל הוא הכלאה בין גואה בלאן לזן ענבים לא מזוהה.

אזורי יין[עריכת קוד מקור | עריכה]

צרפת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצרפת, הזן מוסקאדל מהווה מרכיב מינורי ביינות היבשים והמתוקים של בורדו, כגון סוטרן. לעיתים רחוקות הוא מהווה יותר מ-10% מהתערובת, אשר נשלטת על ידי סמיון וסוביניון בלאן. לאורך שנות ה-90 של המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 ירדו נטיעות הענבים של הזן. לעומת זאת, כמה יינות מתוקים ממונבזילאק (Monbazillac) יכולים להיות בעלי שיעור גבוה יותר של מוסקאדל.

אוסטרליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוסטרליה משתמשים בעינב הזה לייצור יין מחוזק, הידוע כיום בשם טופאק (לשעבר טוקאי עד שנאסר השימוש בשם זה מחוץ להונגריה). אלה המיוצרים באזור Rutherglen מקבלים בדרך כלל התיישנות ניכרת במרתפים חמים, מה שמוביל לאופי מיוצר של חמצון-חיזור. כמה אזורי יין אוסטרליים אחרים, כולל עמק בארוסה, מייצרים יינות דומים. כמה יקבים אוסטרליים אחרים משתמשים במוסקאדל לייצור יינות שולחניים באופן דומה ליקבים צרפתיים. בהתאם להסכם שהושג עם האיחוד האירופי, היצרנים האוסטרלים פסקו בהדרגה מהשימוש שלהם במונח Tokay עד 2020, רובם בחרו במקום זאת בשם Topaque לייצג את הסגנון הזה.[1]

הונגריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם, טוקאי, שכנע כמה יצרנים אוסטרלים שהעינב הוא פינו גרי (שבעבר נקרא טוקאי על ידי היצרנים באלזס). אחרים חשבו שהעינב עשוי להיות מזן Hárslevelű, אחד המרכיבים של היין המתוק ההונגרי המפורסם Tokaji (יינות טוקאי). עם זאת, הוכח שהטוקאי האוסטרלי הוא מוסקאדל. 

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מוסקאדל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Homepage".