מדרכות מפיקות חשמל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מדרכות מפיקות חשמל
אלבום אולפן מאת אומנים שונים
יצא לאור 2019
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קמע - קבוצת מוזיקה עצמאית
הפקה חיים רחמני
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מדרכות מפיקות חשמל הוא אלבום הכולל ביצועים של אמנים שונים לשיריו של רוני סומק, אותם הלחין והפיק חיים רחמני. ברשימת האומנים המבצעים נכללים אומנים מפורסמים ובהם ברי סחרוף, אלון אולארצ'יק ושאנן סטריט, לצד אמנים מסצנת האינדי הישראלית, בהם קוסטה קפלן וטליה אליאב.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים רחמני, חבר בלהקת "קטב מרירי", הלחין את השירים והפיק את האלבום המורכב משיריו של המשורר רוני סומק. הרעיון להפקת האלבום הועלה על ידי רחמני בשנת 2009, אז הציג לסומק 10 סקיצות לשירים. באותה שנה הוציאה הלהקה ביצוע לשירו של סומק "שבע שורות על פלא הירקון". רחמני העביר את הסקיצות לאומנים, שהוסיפו את הפרשנות שלהם לשירים[1].

הסינגל הראשון שיצא מתוך האלבום הוא השיר "יסמין. שיר על נייר זכוכית" בביצועו של ברי סחרוף. השיר עוסק במציאות פוליטית של שני עמים מסוכסכים החיים ביחד[2]. יציאת השיר לוותה בוידאו קליפ[3].

השיר "עכשיו שיני הזאבים בבטן האיילה" המבוצע על ידי טל גורדון הוא שיר שנכתב כתגובה לשירו של אמיר גלבע "אילה אשלח אותך" שנכתב בשנת 1972. השיר מתאר את ההתרחשות לאחר שהזאבים פוגשים את האיילה ומסתיים בתיאור סצנת אונס[1]. השיר "דימונה בלוז", שנכתב בשנת 1989 כחלק מספר השירה החמישי של סומק "ברדלס", מבוצע על ידי שאנן סטריט. אלון אולארצ'יק הוא האמן היחיד באלבום המבצע 2 שירים ("סולו", "טבלת יאוש. כלא באר שבע"). החיבור שלו לפרויקט היה מקרי לאחר שרחמני ושמעון אדף, המבצע גם הוא שיר באלבום, פגשו בו במקרה באולפן ההקלטות[4].

רשימת השירים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שם השיר מבצע משך
1 יסמין. שיר על נייר זכוכית ברי סחרוף 4:46
2 שיר חרטה קוסטה קפלן 5:24
3 עכשיו שיני הזאבים בבטן האיילה טל גורדון 4:16
4 דימונה בלוז שאנן סטריט 2:40
5 סולו אלון אולארצ'יק 6:21
6 עכשיו סוסי מלחמה תמר פילוסוף 3:42
7 טרף הלב אבטה בריהון 3:47
8 שבע שורות על פלא הירקון טליה אליאב 2:58
9 כלב אחר כלב שמעון אדף 5:59
10 טבלת יאוש. כלא באר שבע אלון אולארצ'יק 3:46
11 ניבה עוזי רמירז 2:20

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]