לרקוד (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לרקוד
Ballerina
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי אריק סומר, אריק ווארין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורן זיתון
יאן זנו
ניקולס דובאל אדאסובסקי
אנדריי רולאו
ולרי ד'אוטיל
תסריט אריק סומר
קרול נובל
לורן זיתון
מדבבים בעברית רונה לי שמעון
ערן מור
איילת רובינסון
אסף פריינטא
רונה בקרמן
הילה סורג'ון פישר
יהונתן מגון
עמי מנדלמן
אורנה כץ
עדי בר לב
לורה שופוב
סער בדישי
מוזיקה קלאוס באדלט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה גומון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה גומון, E1 Entertainment Canada, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בדצמבר 2016 (צרפת)
24 בפברואר 2017 (קנדה)
משך הקרנה 89 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הרפתקאות, מחזמר, סרט ילדים, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 30 מיליון דולר
הכנסות 106.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו leap
ballerina-lefilm.ca#accueil
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לרקודאנגלית: Ballerina, בארצות הברית: Leap!) הוא סרט בהנפשה ממוחשבת קנדי-צרפתי בבימוים של אריק סומר ואריק ווארין על פי תסריט של סומר, קרול נובל ולורן זיתון ובליווי מוזיקה בהלחנת קלאוס באדלט. הסרט עוסק בילדה יתומה מסכנה שחולמת להיות בלרינה ומקבלת הזדמנות להיבחן לבית הספר המפורסם של האופרה לבלט של פריס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פליסי היא ילדה יתומה בת 11 אשר חולמת להיות בלרינה, אולם היא לא מספיק מאומנת, בורחת מבית היתומים יחד עם חברה הטוב ויקטור, ממציא צעיר. יחד הם יוצאים לפריז, אולם הם החלו להתפצל, וויקטור נהיה נער משרדים בסדנה של גוסטב אייפל. פליסי מצאה את דרכה אל האופרה הלאומית של פריז, שם השומר תפס אותה. היא נצלה על ידי מנקה מסתורית בשם אודט, אשר הסכימה לקחת אחריות על פליסי עד שתעמוד על רגליה. אודט עובדת גם באופרה וגם אצל רג'ין לאו האכזרית והשחצנית, בעלת מסעדות עשירה. כאשר עזרה לאודט לנקות, פליסי מרגלת אחר קאמיל, בתה של רג'ין, אשר רוקדת בלט. קאמיל ראתה את פליסי, העליבה אותה והשליכה את תיבת הנגינה של פליסי דרך החלון, ושברה אותה. כאשר פליסי הביאה את התיבה לוויקטור לתיקון, הדוור הביא לה מכתב מבית האופרה שהתיר לקאמיל לחנוך את בית הספר לבלט בפריז. מרוב כעס, פליסי החביאה את המכתב והחליטה להיכנס בתור קאמיל ולהתקבל לבית הספר על מנת לממש את חלומה.

אודט הסכימה לאמן את פליסי, אשר למדה בהמשך שאודט היא בלרינה ראשית לשעבר. פליסי עבדה קשה מאוד, אולם עם מכתב הקבלה של קאמיל, היא מצאה את מקומה בבית הספר לבלט. מרנט, הכוריאוגרף הנרגש של בית הספר, הכריז שאחת הבנות מהכיתה תיבחר לרקוד בתפקיד קלרה בבלט "מפצח האגוזים". הוא דחה את הרקדניות הגרועות בכל יום. פליסי השתפרה בכל יום ולא הודחה, אולם יומיים לפני ההדחה הסופית, השקר שלה נחשף. מרנט החליט לתת לקאמיל להיכנס לכיתה ולתת לפליסי להישאר אף על פי שהעברה של פליסי הייתה רצינית, מרנט ידע שהיא תחת חסותה של אודט. ויש לו נקודה רגישה בשביל אודט. בלילה לפני ההדחה הסופית, פליסי אחרה לאודישן ולא רקדה כמו שצריך ולכן התפקיד של קלרה הועבר לקאמיל.

פליסי חזרה לבית היתומים שלה, אבדה את רוחה. היא חלמה שהיא תינוקת בזרועותיה של אמה, בלרינה, אשר נתנה לה את תיבת הנגינה. היא החליטה לחזור לפריז לעזור לאודט ולבקש סליחה מוויקטור. כאשר ניקתה את הבמה, פליסי נתקלה בקאמיל, והן ערכו קרב ריקודים לפני גל התלמידות, אודט ומרנט. פליסי רקדה את הגרנד ג'טה שהיא עפה במדרגות, בעוד קאמיל לא יכלה. מרנט ניגש אל שתי הבנות ושאל אותן מדוע הן רוקדות, קאמיל ענתה לו שזה מה שאמא שלה אמרה לה לעשות בעוד שפליסי ענתה שזה בתורשה ובהתלהבות. קאמיל הבינה שפליסי אמורה להיות קלרה. ליד סדנת אייפל, שם פסל החירות נבנה, פליסי הזמינה את ויקטור להצגת הבכורה. בזעם רב רג'ין הגיעה, רדפה אחרי פליסי את כתר הפסל כדי להוריד אותה, אולם ויקטור הציל אותה עם עזרה מקאמיל. הם הלכו אל בית האופרה בדיוק בזמן, פליסי לבשה את נעלי הבלט שקיבלה מאודט, נשקה לוויקטור בלחי, והיא הציגה את "מפצח האגוזים" יחד עם הבלרינה הראשית.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אל פנינג - פליסי
  • דיין דיהן (נאט וולף בגרסה האמריקאית) - ויקטור
  • קארלי ריי ג'פסן - אודט
  • מאדי זיגלר - קמיל לאו
  • מל ברוקס (גרסה אמריקאית בלבד) - שומר בית יתומים
  • ג'ולי קאנר (קייט מקינון בגרסה האמריקאית) - רג'ין לאו, אמא של קמיל
    • מקינון דיבבה גם את הנזירה ואת אמא של פליסי בגרסה האמריקאית
  • טרנס סקאמל - מרנט (דיבב גם את השרת בגרסה האמריקאית)
  • ברונוון מנטל - נזירה, מנהלת בית היתומים

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לרקוד בוויקישיתוף