לראות בעיניים עצומות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לראות בעיניים עצומות
מידע כללי
מאת ענת ישראלי
איורים יעקב גוטרמן
שפת המקור עברית
נושא עלילה
הוצאה
הוצאה הוצאת הקיבוץ המאוחד
מקום הוצאה ישראל
תאריך הוצאה 2000
מספר עמודים 105
עורך ענת ישראלי
פרסים
פרס זאב לספרות ילדים ונוער
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לראות בעיניים עצומות הוא ספר עלילתי שנכתב על ידי ענת ישראלי ואויר על ידי יעקב גוטרמן ויצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

הספר מתאר את חייה של אביגיל, נערה השואפת לחזק את היחסים בין הוריה, אך בדרך לעבודתה של אימה, אביגיל נפגעת בעיניה מרסיסים בעת פיגוע באוטובוס. היא נאלצת להשתקם בבית חולים, שם היא לומדת לחיות לזמן מה בתור עיוורת ואף מוצאת את אהבתה הראשונה שגם הוא נפגע בעת הפיגוע, זוהר. הספר זכה לביקורות חיוביות במיוחד בשלל אתרים, ואף זכה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער בשנת 2000.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריה של אביגיל רבים ומתווכחים הרבה ולא יוצא להם כמעט אף פעם לדבר עם בתם, אימה היא עורכת דין עסוקה ואביה אדריכל. אביה צריך לארח ליברמנים בביתו אך אימה מתנצלת ואומרת כי אינה יכולה לעזור מפני שצץ למשפט עד חדש וכי אם לא תמהר למשפט ביום למחרת, המשפט אבוד. אביה מתעצבן אך נאלץ לארח את הליברמנים לבדו. יום אחד, אביגיל מחליטה כי נמאס לה, והיא צריכה לדבר עם הוריה, אך גם ביום שלמחרת, אביגיל לא מצליחה לדון עם הוריה עקב היותם עסוקים בעבודתם. אביגיל מחליטה שהיא לא מוותרת, ולוקחת אוטובוס למקום עבודתה של אימה על מנת לדון איתה, אך בעת הנסיעה, פיגוע טרור מתרחש ורסיסים נכנסים לתוך עיניה.

למחרת אביגיל מתעוררת במקום לא ידוע עם תחבושת על הראש, ומבינה מהאנשים סביבה שהיא ניצלה מאירוע חבלני אך נפגעה מרסיסי הפיגוע וכי היא צריכה להשתקם בבית החולים. בעת הסיפור, אביגיל מכירה את זוהר ואת ויוני שאף הם נפגעו בעיניהם, ומתחילה ליצור עמם קשר עוצמתי, בעיקר עם זוהר שבהמשך הסיפור אף מתאהבת בו. אביגיל לומדת להכיר את העולם במציאות עיוורת, היא לומדת להסתגל למציאות בה היא מכירה את סביבתה מריח ושמע בלבד, ואת כל דמויות הסיפור איננה מסוגלת לראות במרבית הספר.

אביגיל יוצרת אהבת נעורים עם אחד מנפגעי האירוע, זוהר, וביחד הם חווים חוויות מטלטלות ואף מלחיצות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]