לך תבין נשים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לך תבין נשים
In the Land of Women
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי ג'ון קסדן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורנס קסדן
סטיב גולין
דייוויד קנטר
ברברה קלי
תסריט ג'ון קסדן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קרול ליטלטון
מרטי לוינשטיין
שחקנים ראשיים אדם ברודי
מג ראיין
קריסטין סטיוארט
אולימפיה דוקאקיס
מקנזי וגה
אלנה אנאיה
מוזיקה סטפן טראסק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פול קמרון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 20 באפריל 2007
ישראלישראל26 ביוני 2007
משך הקרנה 97 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר
הכנסות בארצות הברית: $11,052,958
בעולם: $17,562,071
הכנסות באתר מוג'ו inthelandofwomen
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לך תבין נשיםאנגלית: In the Land of Women) הוא סרט מסוגת דרמה רומנטית משנת 2007, שבוים על ידי ג'ון קסדן. בסרט משחקים אדם ברודי, מג ראיין וקריסטין סטיוארט. הסרט הוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל קאן, ב-18 במאי 2006.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרטר ווב (אדם ברודי) הוא סופר צעיר מלוס אנג'לס, שעוסק בכתיבת פורנו רך וחלומו הוא לכתוב סיפור על התיכון בו למד. כאשר חברתו הכוכבת, סופיה (אלנה אנאיה), נפרדת ממנו, הוא נכנס לדיכאון. אימו מספרת לו שסבתו ממישיגן, פיליס (אולימפיה דוקאקיס), טוענת שהיא גוססת, וכתוצאה ממצבו הנפשי הוא מחליט לעבור לגור איתה.

במישיגן מתוודע קרטר למשפחת הארדוויק. בין אם המשפחה, שרה (מג ראיין), ובינו, נרקמת מערכת יחסים בה היא מספרת לו על אכזבותיה, על שבעלה נלסון (קלארק גרג) בוגד בה, על שבתה לוסי (קריסטין סטיוארט) שונאת אותה, ועל פחדה מן התוצאות אותן יביא סרטן השד שנתגלה אצלה. קרטר מספר לה על אהבתו הראשונה - סופיה, ועד כמה הוא שבור מהפרידה ממנה. לאחר מספר פעמים שהשניים נפגשו מבין קרטר שמה שהוא חש כלפי סופיה לא היה אהבה, ויחסיו עם שרה הופכים רומנטיים.

בעידודה של שרה, קרטר מתחיל להתיידד גם עם בנותיה: לוסי ופייג' (מקנזי וגה). לוסי מתקרבת אל קרטר, ומספרת לו על שנאתה לאימה, ועל גייב, בחור שהיא מבלה איתו הרבה, אך היא חוששת להתנשק איתו. מאוחר יותר מתברר שגייב לא חיכה ללוסי, והתמזמז עם חברתה הטובה ביותר. לוסי פגועה ולא יודעת מה לעשות, וקרטר מציע לה ללכת למסיבה שמתקיימת באותו הערב. לאחר שכנועים מצידה הוא מצטרף אליה, אך גייב נותן לו אגרוף כי הוא חושד שקרטר לקח לו את לוסי. כשגייב מתכוון להכות בו בשנית, מתפרץ לפתע אריק ווטס (דסטין מיליגן), חברו הטוב ביותר של גייב, ונותן לגייב אגרוף, בהאשמה שהוא פגע בבחורה הכי מדהימה בבית הספר. לוסי וקרטר הולכים מהמקום, ובמכונית לוסי מתחילה להאשים את אמה בצרות שלה, וקרטר מתעצבן על שהיא לא מגלה הבנה כלפי אמה. לבסוף קרטר ולוסי מתנשקים. שרה רואה את הנשיקה מהחלון וכועסת על קרטר. כשהוא בא לדרוש בשלומה ולתת לה מכתב שכתב לה, היא דורשת ממנו שלא יבוא אליה יותר.

קרטר מרגיש שחייו במקום להשתפר - נהרסים, אך במהלך שהותו במישיגן מתפתחת מערכת יחסים של חיבה בינו לבין סבתו, הבטוחה שהיא הולכת למות בכל רגע. כשהיא שואלת את קרטר על מה הוא כותב, הוא משקר ואומר שהוא כותב ספרי ילדים, פיליס מביעה רצון לקרוא משהו שהוא כתב לפני מותה, ומאוחר יותר, בהשפעתה, כתב קרטר ספר ילדים, אך כשרצה להראות לה אותו בביתה הוא מצא אותה מתה.

תוך כדי אשפוזה של שרה לאחר כריתת השד שלה והתחלת הטיפול הכימותרפי, היא ולוסי משלימות ובאותה העת היא קוראת את מכתבו של קרטר והיא סולחת לו. לאחר שלוסי הגיעה לקרטר בדרישה לדעת אם הוא הצטער על הנשיקה שלהם, הוא משיב לה שהוא פשוט לא היה הבחור הנכון. לוסי מבינה שהבחור הנכון הוא אריק והיא הולכת לפגוש אותו.

הסרט מסתיים כשקרטר בבית קפה בלוס אנג'לס, כותב, ושם הוא מכיר את אחת המלצריות, ג'ייני (ג'יניפר גודווין).

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף השבוע הראשון ליציאת הסרט לאקרנים, הוא גרף 4.7 מיליון דולר, והגיע למקום השמיני ב-Box Office Mojo.[1] בארצות הברית גרף הסרט 11 מיליון דולר, וברחבי העולם גרף 17.5 מיליון דולר,[2] סכום המהווה הצלחה ביחס לתקציב המקורי - 10 מיליון דולר.[3]

הביקורות לסרט היו מעורבות. בספטמבר 2007 ה-Rotten Tomatoes דיווח, שבהתבסס על 108 ביקורות, 44% מהן היו חיוביות,[4] אך הייתה הסכמה שמשחקם של הדמויות לא היה מפותח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]