ליאור שפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליאור שפר
לידה תל אביב
סוגה מועדפת דוקומנטרי, תוכניות מציאות, דרמה, קומדיה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
עיסוק במאי, מפיק, תסריטאי ויוצר טלוויזיה
יצירות בולטות להרוג את הסבתא
פרסים והוקרה פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה על הבימוי הטוב ביותר בסדרה קומית (להרוג את הסבתא)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליאור שפר הוא במאי, מפיק, תסריטאי ויוצר טלוויזיה ישראלי. זוכה פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לשנת 2015 (יחד עם דוד אופק) על הבימוי הטוב ביותר של הסדרה "להרוג את הסבתא".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שפר הוא בעל תואר ראשון מהחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. במהלך השנים שימש כבמאי, מפיק ותסריטאי של מספר סרטים וסדרות טלוויזיה. בין השנים 1997-1995 שימש כמפיק הסדרה "בת ים - ניו יורק". בשנת 2000 שימש כתסריטאי ובמאי הסדרה "Take Away", ששודרה בהוט 3. בשנת 2003 שימש כמפיק ותסריטאי הסרט "המנגליסטים". בשנת 2004 ביים עבור ערוץ 8 את הסרט הדוקומנטרי "החולה המדומה", וכן שימש כמפיק הסרט "שנת אפס".

הוא שימש כבמאי התוכנית "יצאת צדיק" מהעונה השנייה עד הרביעית, ששודרה בשידורי קשת של ערוץ 2, בהנחייתו של חיים הכט. בשנים 2006-2005 שימש כבמאי הסדרה "בחזרה לתחתית", ששודרה בערוץ 8. הוא ביים עבור yes דוקו את הסדרה הדוקומנטרית "אוכל, שתייה, ביחד, לבד". הוא שימש כבמאי צילומי חוץ בעונה השנייה של תוכנית המציאות "לרדת בגדול", ששודרה בערוץ 10.

בשנת 2007 שימש כבמאי ותסריטאי הסדרה הדוקומנטרית "איפה הכסף?", בהגשת גיא מרוז. הוא שימש כבמאי הסדרה הדוקומנטרית "צמדים", ששודרה בהוט בידור ישראלי. הוא שימש כבמאי בתוכנית "סופר נני", ששודרה בשידורי קשת של ערוץ 2 בהגשת מיכל דליות. בין השנים 2014-2013 שימש כבמאי תוכנית המציאות "פרויקט הלהקה", ששודרה בערוץ הילדים. בשנים 2014-2012 שימש כבמאי התוכנית "גולסטאר".

בשנת 2015 שימש כיוצר ובמאי שותף של הסדרה "להרוג את הסבתא". הסדרה זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה בקטגוריית "הסדרה הקומית הטובה ביותר", וכן על בימוי הסדרה חלק יחד עם דוד אופק את פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה של אותה שנה בקטגוריית "הבימוי הטוב ביותר בסדרה קומית".

בשנת 2017 ביים את העונה הראשונה של תוכנית המציאות התיעודית "ההחלטה" ששודרה בערוץ 10.

בשנת 2018 ביים עבור ערוץ הופ את סדרת הילדים "רגעי קסם".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2014 - אסף הראל ("הפרלמנט")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - הבימוי הטוב ביותר בסדרה קומית
2015 - ליאור שפר ודוד אופק ("להרוג את הסבתא")
הבא:
2016 - גורי אלפי (האחיות המוצלחות שלי)