לחיי האהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לחיי האהבה
עטיפת הספר "לחיי האהבה"
עטיפת הספר "לחיי האהבה"
סוגה טלנובלה
דרמה
פשע
מתח
יוצרים גל פרידמן, מיכל קופר-קרן, רונית סופר-פרידמן, סיגל אבין, ליאת יריב, יוני דור
כותבים גל פרידמן, רונית סופר פרידמן, סיגל אבין, מיכל קופר-קרן, ליאת יריב, יוני דור
בימוי יצחק שאולי
שחקנים גיל פרנק
סופי צדקה
יעל הדר
יהודה לוי
רפי תבור
אסתי קוסוביצקי
נתן רביץ
מיכל קפטה
דניאלה וירצר
מאיה לבנדונבסקי
אבי פניני
איריס מרטינז
יסמין דאימונד
יעל דואני
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 120
הפקה
מפיק

דניאל פארן

יאיר דורי
חברת הפקה דרסט הפקות
בעלי תפקידים נוספים רותי גזית ארגוב -ליהוק
מוזיקה גל פרידמן, מיקי גבריאלוב, יפעת תעשה, אהוד מנור
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 3
HOT בידור ישראלי
ערוץ 10
תקופת שידור מקורית 16 בדצמבר 20019 ביוני 2002
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

לחיי האהבה היא טלנובלה ישראלית יומית, אשר הופקה על ידי חברת דרסט הפקות ושודרה במהלך השנים 20012002 בערוץ 3 של חברות הטלוויזיה בכבלים, ובהמשך שודרה בשידור חוזר בערוץ 10 ובערוץ HOT בידור ישראלי[1].

את שיר הנושא של הסדרה כתב אהוד מנור, הלחין מיקי גבריאלוב וביצעו מיקי גבריאלוב ויפעת תעשה.

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לאוויר בדצמבר 2001 ושודרה בשידור יומי, כל יום בשעה 20:05, שידור חוזר למחרת בצהריים, ושידור רצוף של כל פרקי השבוע ביום ו'. הסדרה נהנתה מעלייה רצופה ברייטינג המצטבר, כאשר בחודש השידור האחרון (מאי 2002) השיגה רייטינג של 19%, עם נתח של 47% בקרב מנויי הכבלים[2].

ערוץ 3 וחברת דרסט הפקות ייצרו גם שיתוף פעולה עם חברת הסלולר סלקום, שהציעה ללקוחותיה, שירות תוכן באמצעות מערכת טלכלל, במסגרתו פעלו פורום לצופי הסדרה בו התקיים צ'אט יומי עם כוכבי הסדרה, חידון טריוויה נושא פרסים על הסדרה, ותקצירים של פרקים עתידיים שסופקו בלעדית[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר רונה מאירי (סופי צדקה), בעלת קייטרינג משכונת מצוקה ואחותו של גידי (יהודה לוי), אשר מסתבכת עם חברה העבריין, אלי מרקו (מתי אטלס). בעודה מנסה לברוח ממנו, היא נתקלת בדורון קדמי (גיל פרנק), אשר עוזר לה לצאת מן הצרה. מאוחר יותר, נשכרת רונה לטפל במאיה קדמי (דניאלה וירצר), בתו הנכה זמנית של דורון, מנהל בכיר ביקב יוקרתי. דורון נשוי בשנית לסמדר קדמי (יעל הדר), בחורה תככנית ומניפולטיבית, שרצחה את אשתו הראשונה של דורון. בעזרת קסמה האישי ואופייה החיובי, כובשת רונה את דורון ובתו. סמדר מנסה להפליל את רונה באמצעות פריצה ליקב המשפחתי ("יקבי קדמי"), וכך רונה נהפכת לחשודה המרכזית בפשע. רונה נמלטת מהמעצר ומנסה לגלות מי הם מבצעי הפשע האמיתיים על מנת להוכיח את חפותה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת קדמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלכס קדמי (רפי תבור): מנכ"ל היקב. בעלה של שלומית, אביו של יונתן ואביו החורג של דורון. אדם קשוח ונוקשה. כל חייו קיפח את יונתן, והדבר התבטא בכך שאשתו גלית העלילה עליו שהוא מכה אותה, ואלכס האמין לגלית ולא שמע את גרסת יונתן. תמיד הפגין כלפיו פחות אהבה מאשר על דורון, אותו העריץ ובו התגאה. לאורך רוב הסדרה, הוא בגד בשלומית וניהל רומן עם ורדה, ומאוחר יותר גילתה זאת, אך לקראת סוף הסדרה חווה התקף לב וכמעט מת, וכשהתאושש התפטר מהיקב ורצה להוריש אותו ליונתן, אך הוא סירב, והבין שהמשפחה הכי חשובה, ולכן נפרד מורדה ושב לשלומית.
  • שלומית קדמי (אסתי קוסוביצקי): אשתו של אלכס, במשך 30 שנה, אמו של יונתן ואמו החורגת של דורון. אישה נאמנה, הגיונית, חזקה ומחושבת. עוסקת באירועי צדקה, ועקב כך מתחברת אל ורדה שמסייעת לה בכך, בלי לדעת שהיא ואלכס מנהלים רומן בסתר במשך שנתיים. כאשר מגלה זאת, נפרדת מאלכס ועומדת להתגרש ממנו, אך אירוע הלב שחווה לקראת סוף הסדרה, מקרב ביניהם, והשניים שבים להיות זוג.
  • דורון קדמי (גיל פרנק): סמנכ"ל השיווק של היקב. בנם המאומץ של אלכס ושלומית, אחיו החורג של יונתן, בעלה של סמדר ואביה של מאיה. היה נשוי בעברו לאיריס. מאיה בתו חוזרת מניו יורק אך דורון נתקל בקשיים ולא מצליח להתקרב אל ליבה, בעזרת רונה הוא ומאיה מצליחים להתקרב והוא מתאהב ברונה, לאחר שמגלה שסמדר בגדה בו הוא עוזב אותה למען רונה אך רונה הופכת להיות החשודה העיקרית בפריצה ליקב ולכן דורון נפרד ממנה, אך בסוף העונה מתגלה האמת, סמדר נשלחת לכלא ודורון ורונה מתארסים.
  • סמדר קדמי (יעל הדר): אישה מרשעת, תככנית ודו פרצופית, מנהלת יחסי הציבור של היקב. רצחה את אשתו הראשונה של דורון (איריס) בכך שדחפה אותה מגג היקב, ולאחר מכן התחתנה עם דורון, שחושב שאיריס התאבדה. שונאת את מאיה בתו של דורון ואת רונה ומתנגדת להעסקתה של רונה כמטפלת של מאיה. כשסמדר מגלה שלרונה יש עבר פלילי, היא מסלקת אותה מהבית. בהמשך היא תופסת את דורון ורונה שוכבים בחדר של מאיה, וברגע של חולשה שוכבת עם יונתן ונכנסת ממנו להריון. כשסמדר מגלה שדורון עומד לעזוב אותה בשביל רונה, היא משקרת לו שהיא בהריון ממנו כדי שלא יעזוב אותה. בסוף דורון מגלה שהתינוק שייך ליונתן ונפרד מסמדר. בנוסף, סמדר נאלצת להפיל את התינוק מכיוון שהיא ויונתן נשאים של גן הטאי זקס. בהמשך הסדרה סמדר רוקמת מזימה שטנית להפריד בין דורון ורונה, כשהיא פונה לאלי מרקו ומציעה לו סכום גדול של כסף כדי שיפליל את רונה בפריצה ליקב. עם הזמן מצטברות יותר ויותר ראיות נגד רונה, עד שלבסוף דורון לא מאמין לה יותר ונפרד ממנה. לאחר זמן מה הוא וסמדר חוזרים, אבל באותו לילה דורון שומע שיחה בין סמדר לאלי מרקו ומגלה את כל האמת על ההפללה של רונה. דורון מסלק את סמדר מהבית אבל היא מאיימת עליו שתספר למאיה את האמת (לכאורה) על המוות של אמא שלה אם יעזוב אותה. לאחר לבטים רבים, דורון נפרד מסמדר ומחליט לספר למאיה הכל בעצמו, אבל סמדר מקדימה אותו. בסוף הסדרה, ורדה, שהיא היחידה שראתה את סמדר דוחפת את איריס מגג היקב, מספרת לדורון ומאיה את האמת לאוזני השוטרים, שעוצרים את סמדר וורדה.
  • מאיה קדמי (דניאלה וירצר): בתם של דורון ואיריס. מאוהבת בגידי. רונה נשכרה לטפל במאיה, מכיוון שהיא נפצעה, והייתה על כיסא גלגלים. חברותיה הטובות ביותר הן ספיר ורונה. מתאהבת בגידי אך במהלך הסדרה כלנית, אבנר וספיר הפרידו בינה לבין גידי, כאשר כלנית שיקרה לה כשאמרה שהיא וגידי שכבו, ובגלל זה מאיה שכבה עם אבנר. בסוף הסדרה התוודו כלנית וספיר על כל מזימותיהן, והיא וגידי חזרו להיות זוג. שונאת את סמדר.
  • איריס קדמי (מאיה לבנדובסקי): אשתו הראשונה של דורון ואמה של מאיה. במהלך מסיבה ביקב, שלוש שנים לפני תחילת העלילה, איריס תפסה את דורון וסמדר שוכבים בחדר הטעימות ועלתה לגג כדי להירגע. סמדר התגרתה באיריס והטיחה בה עלבונות, ואיריס ביקשה ממנה להפסיק, עד שהתפתחה ביניהן קטטה פיזית, שבסופה סמדר דחפה את איריס מהגג ורצחה אותה בדם קר (זה מתגלה בפרק 10). במהלך הסדרה כולם בטוחים שאיריס התאבדה.
  • גלית קדמי (מיכל קפטה): אשתו של יונתן, לה שני ילדים. אישה תומכת, סובלנית ומנסה לעודד את יונתן ולעזור לו להתגבר על משברים אך הוא דוחה אותה ואף כמעט הכה אותה (ניצלת בעת שדורון הגן עליה). בעלת קשר חזק עם שלומית, אמא של יונתן משתפת אותה בקשיים ומגלה דברים דרכה. בהמשך הסדרה מגלה כי יונתן בגד בה עם סמדר ומעולם לא אהב אותה באמת וכתוצאה מכך שלא תחשוד בו ובסמדר הוא מפטר אותה מהיקב. לאחר שנודע זאת לדורון הוא העסיק אותה מחדש בתור המשכירה שלו. היה לה רומן עם עמרם ולבסוף יונתן וגלית מתגרשים.
  • יונתן קדמי (נתן רביץ): סמנכ"ל הייצור של היקב. בנם של אלכס ושלומית, אחיו החורג של דורון ובעלה של גלית. במהלך הסדרה מוצג כדמות מקופחת, אשר אביו אלכס רואה בו אכזבה ובושה למשפחה, ואף פעם לא מרוצה ממנו, הן בתחום המשפחתי והן בהישגים המקצועיים, והעדיף את דורון על פניו, למרות שדורון הוא בנו החורג ואילו יונתן הוא בנו הביולוגי, אך אמו שלומית אוהבת אותו ותומכת בו. במהלך הסדרה, פעמים רבות נראה כי הוא כמעט ומפעיל אלימות פיזית על גלית עקב רגשות נחיתות מצד המשפחה, אך ברגע האחרון נעצר על ידי אחד מבני המשפחה. מאחר שבאמצע הסדרה, גלית גילתה כי יונתן מעולם לא אהב אותה, אלא את סמדר, ואף שכב איתה פעמיים בעת נישואיהם, כאשר בפעם השנייה סמדר נכנסת ממנו להיריון, אולם לבסוף היא הפילה אותו. גלית מחליטה לנקום בו ולנצל את הצטיירותו כאיש אלים בעיני המשפחה, כדי להרחיק ממנו את בני משפחתו, לשים אותו במעצר ולהוציא נגדו צו הרחקה מהבית ומילדיו, וכדי לשכב עם עמרם, ובכך יונתן נכנס למשבר נפשי קשה. בעיצומו של משבר הנישואין שלו עם גלית, פוגש יונתן את אתי, והשניים מתחברים מיד. הודות לאתי, גלית ביטלה את צו ההרחקה נגדו, ויונתן שב הביתה. הוא נפרד מגלית, ונעשה בן זוגה של אתי, אך בעקבות התקף הלב של אלכס ופרישתו מהיקב, אלכס הציע לו לנהל את היקב, בתנאי שיחזור לגלית. יונתן, לאחר התלבטויות רבות, החליט לחזור לגלית, אך כשמבין שאתי היא בחירת ליבו, עוזב סופית את היקב, נפרד מגלית, וחוזר לאהובתו אתי.
  • איתי קדמי (תומר בר) בנם של יונתן וגלית ואחיה הגדול של יולי.
  • יולי קדמי (פז ארליך): בתם השנייה של יונתן וגלית ואחותו הקטנה של איתי.

משפחת מאירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיכאל מאירי (אבי פניני): אביהם של רונה וגידי. במהלך הסדרה הוא ואתי הופכים לבני זוג אך הם נפרדים. מנהל מסעדה כושלת ונתקל בחובות קשים (שאף גרמו לו לרצות להתאבד) ולבסוף עובד ביקבי קדמי כאיש תחזוקה ומתחבר לורדה.
  • רונה מאירי (סופי צדקה): הגיבורה הראשית של הסדרה. בתו של מיכאל ואחותו הגדולה של גידי. בתחילת הסדרה בת זוגו של אלי מרקו אך בורחת ממנו לאחר שראתה אותו כמעט הורג מישהו. רונה פוגשת את דורון, שמשכן אותה בבית מלון בו היא מתחבאת מאלי מרקו שרודף אחריה. בהמשך, היא מגיעה לביתו של דורון כדי לדבר איתו, וסמדר חושבת שהיא אחת המטפלות שהגישו מועמדות לטפל במאיה. רונה מעמידה פנים שהיא מטפלת ומתחברת עם מאיה. בהמשך העלילה מתפתח רומן בין רונה ודורון, וכשסמדר מגלה על כך היא עושה הכל כדי להפריד ביניהם. סמדר מפלילה את רונה בפריצה ליקב, ומסכסכת בין דורון לרונה על מנת להשתלט על דורון שהוא יהיה שוב שלה. המשטרה תופסת את רונה ומפצירה בה להודות באמת, רונה לא נשברת ונלחמת עד הסוף, רונה נמלטת מהמעצר ומנסה לגלות מי הם מבצעי הפשע האמיתיים על מנת להוכיח את חפותה, לבסוף האמת מתגלה על ידי אלי מרקו שמספר לדורון שסמדר חייבת לו הרבה כסף ושהיא זו שתכננה את הפריצה ליקב. דורון מגלה שרונה חפה מפשע ונפרד מסמדר. סמדר מאיימת עליו שתספר למאיה את האמת למה אמה התאבדה, היא מספרת לה ומאיה כועסת על דורון ואומרת לו שלא תראה אותו יותר, היא אורזת תיק עם רונה עד שורדה מגיעה ומספרת את האמת על איריס, מתגלה לכולם שסמדר הרגה אותה, המשטרה מגלה שהבקבוקים הגנובים נמצאים בבית של ההורים של סמדר, סמדר מודה בכל הפשעים שלה ונשלחת לכלא וורדה נעצרת. מאיה סולחת לדורון, דורון מציע נישואין לרונה והיא מסכימה.
  • גידי מאירי (יהודה לוי): אחיה הקטן של רונה. ילד טוב. בן זוגה של כלנית, אך במהלך הסדרה מתאהב במאיה והשניים נהיים זוג. אלי מרקו משכנע את גידי לעבוד איתו בפריצות וגנבות כדי לעזור לאבא שלו עם החובות. כשגידי מתחרט ואומר לאלי שהוא רוצה להפסיק לעבוד אצלו, אלי מסרב לשחרר אותו, ובתור עונש על החוצפה שלו, הוא מכריח אותו לשמור בשבילו על תכשיטים גנובים בשווי עשרים אלף שקל, עד שימצא להם קונה. גידי מחביא את התכשיטים בנעליים ישנות, ובאותו יום מיכאל תורם אותן לצדקה מבלי לדעת שהתכשיטים נמצאים בתוכן. מאיה מגייסת בשביל גידי עשרים אלף שקל, וגידי נותן את הכסף לאלי ואומר לו שהוא מכר אותם בשבילו. בסוף רונה מגלה על כך ומפצירה באלי לשחרר את גידי מהעבודה ולהחזיר לו את הכסף. בהמשך הסדרה כלנית רוקמת מזימה בעזרת ספיר ואבנר להפריד בין מאיה וגידי כדי שהוא יהיה שוב פנוי בשבילה, אך בסוף גידי ומאיה מגלים את האמת וחוזרים להיות ביחד.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתי אינדיבו (איריס מרטינז): חברתה הטובה ביותר של רונה, ואישה טובה, הגונה ונעימה. בתחילת הסדרה עוזרת לאביה של רונה, מיכאל, במזנון, ומתקרבת אליו כאשר היה במצב כלכלי ונפשי קשה, ותוך כדי מתאהבת בו והשניים נהפכים לזוג. במהלך הסדרה, אתי הכירה את יונתן, ועקב ההתקרבות שלה ליונתן, היא נפרדת ממיכאל, ובסוף הסדרה, השניים נעשים זוג.
  • אליהו (אלי) מרקו (מתי אטלס): פושע. בן זוגה לשעבר של רונה. בתחילת הסדרה, אלי כמעט הורג במכות את יוסי ציגלר שחייב לו כסף. רונה שרואה הכל בורחת ממנו, והוא רודף אחריה ומחפש אותה מחשש שתפנה למשטרה. בסוף הוא מבין שרונה לא תסגיר אותו למשטרה אם יעזוב אותה בשקט ומפסיק לחפש אותה. בהמשך הסדרה אלי משכנע את גידי לעבוד אצלו בפריצות כדי לעזור לאבא שלו להחזיר את החובות שלו לנושיו. בהמשך, הוא מחליט להפסיק עם הפשע כדי להחזיר אליו את רונה, אבל כשרונה בוחרת בדורון, סמדר פונה לאלי ומציעה לו סכום כסף גדול בתמורה לכך שיעזור לה להפליל את רונה בפריצה ליקב, והוא מסכים. אלי פורץ ליקב וגונב בקבוקי יין יקרים מאוד, ושותל ראיות נגד רונה. בהמשך, רונה בורחת מהמעצר ומגלה את כל האמת, וגידי מסגיר את אלי למשטרה, אבל אלי מצליח להתחמק. הוא מנסה לנקום בגידי על כך שהסגיר אותו, אבל רונה עוצרת אותו ומטיחה בו האשמות חמורות. אלי מתחרט על מעשיו, וכדי לפצות את רונה על העוול שגרם לה הוא מגלה לדורון את כל האמת על הפללתה של רונה. לאחר מכן הוא בורח לחו"ל, לא לפני שהוא שותל את הבקבוקים הגנובים בבית של ההורים של סמדר.
  • ורדה לאופר (שרון הכהן-בר): חברתה הטובה ביותר של סמדר, המזכירה של היקב והמאהבת של אלכס, על אף שיש לה בעל וילדים, אלכס מציע לורדה נישואים אך לבסוף מחליט להישאר עם אשתו שלומית, בפרק האחרון של הסדרה סיפרה ורדה לכולם על פשעיה של סמדר.
  • עמרם מור (קובי שטמברג): עובד ביקב. גרוש. אחיד. התחיל עם רונה בניגוד לרצונה אבל לבסוף השניים יצאו עד שנפרדו, ובהמשך עזר לגלית להעליל על יונתן שהוא מכה אותה וניהל רומן איתה.
  • יותם (גיל בר סלע): ברמן ומנהל בית-הקפה בו עובדות ספיר וכלנית. מנהל רומן עם ספיר אבל מאוהב במאיה ומאוחר יותר מתאהב בכלנית.
  • ספיר (יעל דואני): חברתה הטובה ביותר של מאיה. בחורה עשירה ומפונקת. סנובית. רוצה שמאיה תיפרד מגידי. עוזרת לכלנית בשקריה. מנהלת רומן עם יותם בתחילת העונה ועובדת בקפה שלו.
  • כלנית אפרתי (יסמין דאימונד): בת זוגו של גידי. בחורה קנאית, הפרידה בין גידי ומאיה במהלך הסדרה.
  • אבנר (עומר ברנע): המדריך במועדון הנוער שמאיה הקימה. התאהב במאיה ואף שכב איתה כמה פעמים. עזר לכלנית וספיר להפריד בין גידי ומאיה.
  • רפי (בצלאל מזרחי): בריון, אחד מהאנשים של אלי מרקו. בהמשך אלי מפטר אותו ואת סוסו, בשביל לפתוח דף חדש.
  • סוסו (יוסי לוי): בריון, אחד מהאנשים של אלי מרקו.בהמשך אלי מפטר אותו ואת רפי, בשביל לפתוח דף חדש.
  • שלמה קבלי (שמעון מימרן): חוקר משטרה שחקר את רונה בפריצה ליקב.
  • רוחמה (יעל עמית): עובדת משק הבית שעבדה בפרקים הראשונים אצל דורון וסמדר. התפטרה בהמשך.
  • ענת (עידית נוידרפר): קרובת משפחתו של עמרם שאותה ניסה לשדך לדורון לקראת הפרקים האחרונים. שחיינית במקצועה. אם גרושה לבת. בהמשך, דורון נפרד ממנה וחזר לסמדר.

פרודיה על שם הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחיי האהבה בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מספר תוכניות של העונה הרביעית של "רק בישראל" ששודרה בשנת 2001, התייחסו בין היתר לשתי הטלנובלות ששודרו באותה שנה: "לחיי האהבה" ו"סיטי טאוור". השחקנים של לחיי האהבה השתתפו בתוכניות האלה במספר קטעים שכללו ביניהם: את הרומן הכפול שניהלה לימור במקביל עם אלי מרקו ועם גידי ואת הקטע שבו דורון וסמדר צופים בלימור ושמעון בטלוויזיה בביתם ותוך כדי מנהלים שיחה עמם דרך מסך הטלוויזיה.
  • ב"שידורי המהפכה" שרו הדמויות בטלנובלה הפיקטיבית "אהבות ושקרים" את שיר הנושא של הטלנובלה שלהם, דבר שהיווה פרודיה לשיר הנושא של "לחיי האהבה" שהושר על ידי שחקני הסדרה בסוף הפרק האחרון של הטלנובלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אביבה קרול, ‏החלו צילומי הטלנובלה "לחיי האהבה", באתר גלובס, 28 באוקטובר 2001
  2. ^ אביבה קרול, ‏"לחיי האהבה": 19% רייטינג, נתח של 47% בקרב מנויי הכבלים, באתר גלובס, 11 ביוני 2002
  3. ^ אביבה קרול, ‏טלנובלה סלולרית, באתר גלובס, 14 בינואר 2002