לואיס אלווארז רור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לואיס אלווארז רור
לידה 1976 (בן 48 בערך)
ארסיבו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים ליגת הסטודנטים לאמנות של ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
alvarezroure.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיס אלווארז רור, באנגלית: Luis Alvarez Roure (נולד ב-1976)[1] הוא צייר ריאליסטי פורטוריקני המתגורר בניו ג'רזי. הוא ידוע בציורי הדמויות שלו וכן דיוקנאותיהם של אישי ציבור אמריקאים כמו פיליפ גלס,[2] ג'ושוע בל, פול וולקר, קנדידו קמרו,[3] מונסניור ויליאם לינדר, ואוקטביו ואסקז.[4] החוזקות שלו תוארו כאילו נלקחו ישירות מציורים של מאסטרים מהעבר" ו"האמפתיה הרבה שהוא חש עם מצויריו ". דבריו של פיטר טריפי, העורך הראשי של מגזין Fine Art Connoisseur.[5][6]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיוקן, 2019

לואיס אלוורז רוור נולד בארסיבו, פוארטו ריקו. כילד, הוא לימד את עצמו לצייר. הוא סירב לקחת שיעורי אמנות רשמיים. הוא גם פיתח עניין רב במוזיקה ואביו רשם אותו לשיעורי פסנתר. בסופו של דבר, הוא עבר לניו יורק כדי ללמוד פסנתר אצל גרמן דיז באוניברסיטת סיטי בניו יורק, שם השלים תואר שני במוזיקה. לאחר מכן הוא נרשם לליגת הסטודנטים לאמנות של ניו יורק, שם למד אצל נלסון שאנקס. לדברי רור, המורה הזה היה נקודת מפנה בקריירה שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודתו של אלווארז רו נאספה על ידי גלריית הדיוקנאות הלאומית בוושינגטון הבירה,[7] המוזיאון האירופי לאמנות מודרנית בברצלונה, [14] סטיינוויי הול בניו יורק והפדרל ריזרב בוושינגטון הבירה.

בשנת 2019 הוא היה פיינליסט בתחרות הפורטרטים של אאוטווין בוצ'בר,[8] שם הציור שלו ״פצעים נסתרים״ היה אחת מ-46 יצירות שהוצגו ב-The Outwin: American Portraiture Today בגלריה הלאומית לדיוקנאות סמיתסוניאן.

בשנת 2022 זכה אלווארז רור בפרס הגדול של דרייפר בתחרות הפורטרטים הבינלאומית ה-24 של אגודת הפורטרטים של אמריקה.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לואיס אלווארז רור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Luis Álvarez Roure - 31 artworks - painting, www.wikiart.org
  2. ^ Twitter, Instagram, Email, Facebook, Audrey Hepburn, Morgan Freeman, more round out National Portrait Gallery additions, Los Angeles Times, ‏2019-10-01 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Afro-Cuban Legend Cándido Honored with Vibrant Concert in NYC, downbeat.com, ‏2016-11-22 (באנגלית)
  4. ^ Arlene Karidis Special to the News-Post, The art of portraiture, coming to the Delaplaine, The Frederick News-Post, ‏2015-08-16 (באנגלית)
  5. ^ Trippi, Peter (2018). “Luis Alvarez Roure: Composing in Paint”, Fine Art Connoisseur. November/December issue 2018, p.80-83.
  6. ^ Luis Alvarez Roure, Art Renewal Center (באנגלית)
  7. ^ "Recent Acquisitions"
  8. ^ SisumD, The Outwin 2019: American Portraiture Today, npg.si.edu, ‏2019-10-24 (באנגלית)
  9. ^ Draper Grand Prize, portrait-society-new (באנגלית)