לבד בעדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: קישורים פנימיים, קטגוריות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: קישורים פנימיים, קטגוריות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
לבד בעדר
לבד בעדר - חברי הלהקה
לבד בעדר - חברי הלהקה
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות 20112016 (כ־5 שנים)
סוגה רוק
רוק אלטרנטיבי
רוק ישראלי
חברת תקליטים עצמאיים
חברים
תוקי - שירה
לביא יוספזון - גיטרה וקולות
צבי וקנין - בס וקולות
לירי כץ - תופים
חברים לשעבר
דותן לוי - תופים
אלעד ביתן - שירה

לבד בעדר הייתה להקת רוק ישראלית.

הלהקה הוקמה בסוף שנת 2011, ובתחילת שנת 2012 הוציאה את אי.פי הבכורה שלה, "כלבה תל אביבית". בתחילת שנת 2015 הלהקה הוציאה לאור את אלבום הבכורה באורך מלא, "יותר מדי זה לא מספיק", לאחר שסיימה את פרויקט הקליפים הכי גדול בתולדות המוזיקה הישראלית: "פרויקט 12 קליפים ב-12 חודשים". בקיץ 2016, במהלך עבודה על גיבוש שירים לאלבומם הבא, החליטו חברי הלהקה לחדול מפעילות.

2011-2013: "כלבה תל אביבית"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 הלהקה הוקמה על ידי לביא יוספזון (גיטרה), צבי וקנין (בס) ודותן לוי (תופים). צבי ודותן ניגנו ביחד בלהקת פאנק בשם "תופעות הלוואי", ולביא גם שיתף פעולה עם דותן בלהקה אחרת. לביא באותם ימים היה גם גיטריסט להקת הפאנק "Got no shame". בהתחלה השלושה לא מצאו שם ללהקה, וגם עבדו באופן אינסטרומנטלי, עד שכמה חודשים לאחר מכן השלושה צירפו ללהקה את אלעד ביתן בתור סולן הלהקה. אלעד וצבי הכירו מאשדוד, העיר בה גרו, ואף לוי הכיר את אלעד כשהגיע עם וקנין לפאב באשדוד ושמע את ביתן שר בערב במה פתוחה.

בסוף שנת 2011 נכנסו הארבעה להקליט אי.פי הכולל חמישה שירים, אשר נשא את השם "כלבה תל אביבית" (שמו של אחד השירים הקיימים באי.פי). כל חמשת השירים נכנסו גם לאלבום בשנים שלאחר מכן. האי.פי הוקלט והופק באולפני AG סטודיו על ידי ויטלי ואלכס זבולון ובליוויו הצמוד של ישי ברקוביץ', חברם של וקנין ולוי מימי "תופעות הלוואי". במהלך הקלטות האלבום חברי הלהקה כבר נאלצו למצוא לעצמם שם, ובסופו של תהליך הוחלט כי הלהקה תיקרא "לבד בעדר".

בקיץ 2012 עזב דותן את הלהקה ובמקומו הצטרף לירי כץ, שהיה בעברו מתופף להקת המטאל Solitary. בחורף 2013 הודיע ביתן כי הוא עוזב את הלהקה, אך נשאר למלא את תפקיד הסולן בהופעות שנקבעו לתקופה.

2013-2015: "יותר מדי זה לא מספיק"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחורף 2013 הלהקה התחילה לעבוד עם תומר שוחט (הידוע בכינויו תוקי) כמחליף לביתן בעמדת סולן הלהקה. יוספזון, וקנין וביתן הכירו את תוקי במהלך עבודתם המשותפת במופע המחווה ללהקות פאפא רוץ' ו-3 Days Grace, שנוהל על ידי יגאל רן דואק ותוקי עצמו. לאחר מספר חודשי עבודה מאומצים, ביולי 2013 נכנסה הלהקה לאולפן שוב, הפעם כדי להתחיל לעבוד על אלבום הבכורה.

בינואר 2014, במהלך העבודה על האלבום באולפן, פתחה הלהקה בפרויקט קליפים בשם "פרויקט 12 קליפים ב-12 חודשים". מטרת הפרויקט הייתה להוציא לכל אחד מ-12 השירים באלבום קליפ ייחודי לו, כאשר במשך שנה שלמה ייצא קליפ בכל חודש. במהלך הקיץ הפרויקט הופסק זמנית בשל הרצון לכבד את נופלי "צוק איתן", אך מיד לאחר סיום המבצע חזרה הלהקה לפרויקט, וביום האחרון של חודש דצמבר שוחרר הקליפ ה-12 והאחרון לשיר "אין לאן לחזור".

בתחילת ינואר 2015 ראה אור אלבום הבכורה של הלהקה, "יותר מדי זה לא מספיק".

2016 - פירוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 2016, תוך כדי שחברי הלהקה מנסים לעבוד על גיבוש חומרים לאלבומם השני, החליטו לחדול מפעילות הלהקה. חברי הלהקה פעילים בהרכבים שונים, כאשר ראוי לציין את חברותו של כץ בלהקה "Skarate Kid" ושל יוספזון בלהקות "Project Revival" ו-"Wolfist".

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]