לא היה מעולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"לא היה מעולם"
סינגל בביצוע יסמין מועלם
יצא לאור 7 ביוני 2022
שפה עברית
אורך 3:22
חברת תקליטים תקליטי יהלום, הליקון
כתיבה יסמין מועלם
לחן יסמין מועלם
הפקה יסמין מועלם, טהר שפי רפלד
כרונולוגיית סינגלים של יסמין מועלם
"יחפים"
(2021)
"לא היה מעולם"
(2022)
"סהרה"
(2022)

"לא היה מעולם" הוא שיר של הזמרת-יוצרת הישראלית יסמין מועלם. השיר נכתב והולחן על ידי יסמין מועלם והופק בידי מועלם וטהר שפי רפלד. השיר יצא לאור כסינגל ב-7 ביוני 2022 על ידי חברות התקליטים תקליטי יהלום והליקון ושימש כשיר הנושא של סדרת הטלוויזיה הישראלית בלאדי מורי.

רקע ויציאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 במאי 2022 פורסם כי הזמרת-יוצרת הישראלית יסמין מועלם תשיר את שיר הנושא של סדרת הטלוויזיה הישראלית "בלאדי מורי"[1][2]. השיר נכתב והולחן על ידי יסמין מועלם[3][4][5] ונשאר במגירה במשך תקופה עד שפנו אליה יוצרי הסדרה[4]. בריאיון לגיל משעלי מ"מאקו" סיפרה מועלם:

הם פנו אליי וסיפרו לי על הסדרה.. הם שלחו לי את שני הפרקים הראשונים ומה שקרה זה שצללתי לזה. התפוצצתי מצחוק והיה לי ברור שזו יצירה מדהימה, מצחיקה וחשובה שלא נעשתה פה. היה לי ברור שאני חייבת לקחת בזה חלק. השמעתי להם כמה דברים, חשבנו שאולי אני אכתוב משהו חדש ואז היה באמת את השיר לא היה מעולם, שהוא פשוט כל כך מתאים גם בנושא וגם בצבעים שלו לסדרה, והיה חיבור כל כך טבעי שזה פשוט היה זה.

הסדרה עלתה לשידור לראשונה ב-2 ביוני 2022 וב-7 ביוני יצא השיר לאור כסינגל על ידי חברות התקליטים תקליטי יהלום והליקון. השיר הופק בידי מועלם וטהר שפי רפלד[3][5].

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן שליו מעיתון "הארץ" כתב כי השיר משלב באופן יפה בין גרוב ברזילאי להשפעות מבית לורין היל ויהודית רביץ[6]. לגבי תוכן השיר הסבירה מועלם:

"לא היה מעולם" נכתב בתקופה שבה הייתי בחורה שמחפשת אחרי אהבת אמת בתמימות מתוקה ומוצאת את עצמי מתאכזבת שוב ושוב. למזלי כשהפסקתי לחפש מצאתי, אבל השיר הזה תמיד יזכיר לי תקופה גם מבלבלת וגם מצחיקה ואין מושלם יותר ממנו ללוות סדרה גאונית שמתארת בדיוק את אותה החוויה.

יסמין מועלם / לא היה מעולם | הליקון ארומה מיוזיק גרופ, באתר הליקון ארומה מיוזיק גרופ, ‏7 ביוני 2022

בריאיון לאתר "וואלה!" הוסיפה:

יש קטע כזה ששירים שאתה כותב מוצאים את דרכם לאור קצת בדיליי. הרבה קשור לחיבור עם הסדרה "בלאדי מורי". החיבור בין השיר לסדרה כל כך טבעי. אמנם אני לא נמצאת במקום הזה היום אבל אני יודעת על מה היוצרת של הסדרה כתבה אותה. היום אני במקום מאוד אחר אבל כשעברת חווית חיים את יכולה להתחבר אליה גם אם זה רחוק. אני שמחה שהיום זה רק זיכרון. נכון, יש משהו הרבה יותר רומנטי לכתוב מהשבר והכאב, לכתוב אין לי וחסר לי, אבל אם אתה אדם יוצר - אתה אדם יוצר. המטרה היא תמיד להתחבר למה שאני עוברת. אני מאוד לא מאמינה שכדי להיות מעניין חייבים סיפור טראגי או להיות בהרס עצמי.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוידאו קליפ של השיר נכתב ובוים על ידי תמר גור והופק בידי איילת אימברמן. בקליפ משולבים קטעים של מועלם שרה לבדה יחד עם קטעים של השחקניות רותם סלע ונעמי לבוב מתוך "בלאדי מורי"[3].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]