כרמן סנדייגו (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כרמן סנדייגו
Carmen Sandiego
כותרת הפתיחה
כותרת הפתיחה
מבוסס על דמותה של כרמן סנדייגו מאת "Broderbund"
שיר הנושא "כרמן סנדייגו" בביצועה של ראקל קסטרו
סוגה הרפתקאות
פעולה
קומדיה
בידור לכל המשפחה
יוצרים דווין קפיזי
בימוי ג'וס האמפרי
קני פארק
מארק וסט
בימוי עיצוב וארט:
קווין דארט
Chromosphere
מדבבים ג'ינה רודריגז
פין וולפהארד
אבי טרוט
מייקל האולי
פסקול סטיב ד'אנג'לו
לורנצו קסטלי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 33
הפקה
מפיק בריאן הולמה
מפיקים בפועל קרוליין פרייזר
סי. ג'יי. קטלר
אן לוי
קירסטן ניולנדס
חברת הפקה DHX Media
HMH Productions
הפצה נטפליקס
אורך פרק 24-33 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
תקופת שידור מקורית 18 בינואר 201915 בינואר 2021
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb

כרמן סאנדייגואנגלית: Carmen Sandiego) היא סדרת טלוויזיה מונפשת מסוגת פעולה-הרפתקאות בעלת אלמנטים חינוכיים, שנוצרה עבור "נטפליקס" ומבוססת על זיכיון באותו השם שנוצרה על ידי חברת "Broderbund". הסדרה כוללת "מבט בהמשכים על סיפור הרקע של כרמן המסופר מנקודת מבטה", ומשמשת כסיפור מוצא עבור הגנבת הבדיונית בעלת אותו השם, וכן מהווה את העיבוד הרביעי לדמותה.[1]

העונה הראשונה עלתה לשידור ב-18 בינואר 2019.[2] העונה השנייה עלתה לשידור ב-1 באוקטובר 2019.[3] עונתה השלישית של הסדרה עלתה לשידור ב-1 באוקטובר 2020.[4] עונתה הרביעית של הסדרה, שהוכרזה בהמשך בתור עונתה האחרונה, עלתה ב-15 בינואר 2021. פרק אינטראקטיבי, שנקרא "כרמן סנדייגו: לגנוב או לא לגנוב?", עלה לשידור ב-10 במרץ 2020.[5]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה פורשת את עלילותיה של כרמן סאנדייגו, רובין הוד מודרנית לבושה באדום, המטיילת ברחבי העולם וגונבת מארגון פשע חשאי בשם "וייל", ומגוללת את סיפור המקור שלה. כרמן מלווה על ידי ההאקר שלה, פלייר, ועוזריה, זאק ואייבי. על אף מעשיה למניעת הנזקים שוייל מותיר אחריו, כרמן נתפסת בפומבי כפושעת על ידי רוב רשויות אכיפת החוק - או למעשה, נתפסת כפושעת מומחית בשל אמות המידה הגדולות והתיאטרליות הרבה שמאפיינים את מעשי השוד שהיא מבצעת.[6]

תמה חוזרת במהלך הסדרה, ובעונה הראשונה בכלל, היא הנטייה החוזרת ונשנית של וייל ו"אקמי", ארגון המנוגד לוייל, להניח הנחות שגויות לגבי מעשיה של כרמן.

בעונה השנייה, כרמן מתחילה לחפש תשובות על עברה, ואילו וייל מתאמצים למנוע מכספם לצלול עוד יותר לחובות כלכליים קשים; במקביל, כרמן והמפקדת עושות ברית רופפת במטרה להוריד את וייל.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרמן סאנדייגו / כבשה שחורה (ג'ינה רודריגז) - הגיבורה המפורסמת המבקשת לפרק את ארגון הפשע וייל ולתרום את כספם הגנוב למטרות הומניטריות; ההכנסות עוברות דרך הצדקה של כרמן, "כבשה שחורה בע"מ". בעיבוד הנוכחי, דמותה של כרמן שונתה באופן מובהק מעיבודים קודמים של דמותה, שהיו מנהיגות של וייל. וגנבת מומחית. בסוף העונה השנייה, כרמן לומדת שייתכן שאמה עדיין בחיים, ושמה לה למטרה למצוא את אמה.
  • פלייר[7] (פין וולפהארד) - האקר בעל כובע לבן ממפלי הניאגרה, שעוזר לכרמן לתכנן את מעשי השוד שלה. פלייר גם מספק לכרמן מידע על המקומות בהם היא מבקרת, מעדכן אותה במידע על רשויות המקומיות ועל אפשרויות שהיא אולי פספסה.
  • אייבי (אבי טרוט) - נערה מבוסטון שמסייעת לכרמן עם אחיה הצעיר, זאק. אייבי הצטרפה לכרמן לאחר שעזרה לה עם שדידת חנות סופגניות שהייתה שייכת לוייל. לעיתים קרובות, אייבי יוצרת הסחות דעת עבור כרמן, או באמצעות התחפשות או כישוריה ההנדסיים; היא יותר מלומדת מזאק.
  • זאק (מייקל האוולי) - נער מבוסטון שמסייע לכרמן עם אחותו הגדולה, אייבי. זאק הצטרף לכרמן לאחר שסייע בשדידת חנות סופגניות שהייתה שייכת לוייל. זאק משמשת כנהג המילוט של כרמן. שלא כמו אייבי, זאק פחות מנוסה בהסוואה והמסתערבות.
  • שאדוסאן (פול נקאוצ'י) - גנב וסייף מיומן, מתנקש וחבר לשעבר בפקולטה הראשית בוייל, המלמד התגנבות וכייסות. בסיום העונה הראשונה שאדוסאן חושף שהוא היה לצידה של כרמן כל חייה, וכי הוא זה שמצא אותה בארגנטינה כשהייתה תינוקת, והכשיל אותה במבחן על מנת להגן עליה מפני הצטרפותה לוייל. בהמשך, שאדוסאן נהפך לחבר סודי בצוות של כרמן, ומספק לה כונן חדש עם הנתונים הכספיים של וייל. במהלך העונה השנייה, נחשפת בגידתו והוא הופך לאויב של וייל תוך כדי עזרה לכרמן לסכל את תוכניותיהם.

ארגון "אקמי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הצ'יף (דון לואיס) - ראש ארגון "אקמי"; המופיעה בעיקר באמצעות הולוגרמה במהלך רוב הסדרה. המפקדת מאמינה כי כרמן עשויה להיות המפתח של ארגון אקמי להוכחת קיומו ונפילתו של ארגון וייל. בסוף העונה השנייה, מתגלה כי שמה היא תמרה פרייזר, וכי היא זו שהרגה את אביה של כרמן, דקסטר וולף, בטעות. המפקדת מתוארת כאובססיבית במרדפה אחר מציאת ראיות נגד וייל ממניעים לא ידועים.
  • צ'ייס דבנו (רפאל פטרדי) - סוכן אינטרפול צרפתי שהופך במהלך העונה הראשונה לבלש באקמי. דבנו, יחד עם ג'וליה, הוא אחד משני הסוכנים היחידים שהתקרבו מספיק כדי לראות את פניה של כרמן. דבנו מתואר כאדם יהיר, פומפוזי ובעל הערכה-עצמית מופרזת. בסוף העונה הראשונה, צ'ייס מוכנס לתרדמה שנגרמה על ידי מכשיר שהמאמנת ושאדוסאן השתמשו בו עליו במטרה לגרום לו לענות על שאלותיהם. בעונה השנייה, לאחר שהתעורר מהתרדמת, הוא מפוטר מעבודתו וחוזר לאינטרפול עם עבודה שולחנית, אך בסיום העונה השנייה, הוא מושב לעבודתו באקמי.
  • ג'וליה ארג'נט (צ'רלט צ'ונג) - סוכנת אינטרפול בריטית-אסייאתית שהופכת במהלך הראשונה לבלשית באקמי. בניגוד לדבנו, ג'וליה היא אינטליגנטית מאוד, מוכשרת ובעלת יכולות תפיסתיות גבוהות. ג'וליה, יחד איתו, היא אחת משני הסוכנים היחידים שהתקרבו מספיק כדי לראות את פניה של כרמן. שלא כמו צ'ייס, שמאשים את כרמן ללא הרף במעשיהם של וייל, ג'וליה פתוחה יותר להאמין כי כרמן גונבת מגנבים אחרים. בעונה השנייה, ג'וליה מנסה באופן פעיל לגייס את כרמן לאקמי, אך ללא הצלחה.
  • זארי (שרון מוטו) - סוכנת אקמי שהופכת לפרטנר של ארג'נט במהלך העונה השנייה לאחר שדבנו מפוטר מתפקידו,בהמשך היא ממשיכה להיות סוכנת באקמי שרואים מספר פעמים.

ארגון "וייל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הפקולטה

  • פרופסור גונאר מאלסטרום (ליאם אובראיין) - חבר ממוצא נורדי בפקולטה הראשית בוייל, האחראי על הוראת מניפולציה פסיכולוגית. לעיתים קרובות, פרופסור מאלסטרום משמש כמתווך וכדובר הפקולטה הראשית.
  • המאמנת בראנט (מרי אליזבת מק'גלין) - חברה ממוצא טקסני בפקולטה הראשית בוייל, האחראית על הוראת לחימה ואימונים גופניים. המאמנת בראנט הייתה המורה החביבה על כרמן, והייתה לה חיבה מיוחדת כלפיה.
  • ד"ר שרה בלום (שרון מוטו) - מדענית מטורפת ממוצא הודי וחברה בפקולטה הראשית של וייל, האחראית על הוראת טכנולוגיה ומדע. ד"ר בלום נוטה לבצע ריבוי משימות גם במהלך ישיבות המועצה, תוך התמקדות במסכי מידע רבים, (וגם בסרטוני חתולים) למורת רוחו של פרופסור מלסטרום.
  • הרוזנת קליאו (טוקס אולגונדוי) - רוזנת מצרייה עשירה וחברה בפקולטה הראשית של וייל, האחראית על הוראת תרבות, גינוני מעמד וזייפנות מקצועית.
    • דאש הייבר (טרוי בייקר) - העוזר האישי של הרוזנת קליאו.
  • נייג'ל בריית'וויית' (טרבור דוואל) - סוכן כפול בסוכנות הביון הבריטית, אשר תפקידו בעיקר לשחרר את סוכני וייל כאשר הם נתפסים על ידי הרשויות המקומיות ומבתי הכלא.הוא תופס את מקומו של שאדוסאן בסוף העונה השנייה ומנצל את השפעתו במודיעין הבריטי למטרותיהם הנפשעות של וייל, נעצר בסוף העונה השלישית וחולץ על ידי "המנקים".

סוכנים

  • קוקי בוקר (ריטה מורנו) - מנהלת החשבונות של ארגון וייל. המדבבת ריטה מורנו דיבבה את דמותה של כרמן סאנדייגו בסדרת האנימציה משנת 1994, עובדה שנרמזה כשנחשף כי כרמן גנבה את הכובע והמעיל הידועים שלה מבוקר.
  • שינה / נמרה (tigress) (קארי וולגרן) - מרגלת בעלת חליפה ומסכה חתוליים, אשר עוינת במיוחד את כרמן, אפילו במהלך שנותיהן באקדמיה.
  • אנטוניו / אל טופו (El Topo) (אנדרו פיפקו) - מרגל ממוצא ספרדי בעל כפפות עוצמתיות דמויות-חפרפרת; העובד בעיקר יחד עם לה שוו. בן הזוג של לה שוו למשימות.
  • ז'אן פול / לה שוו (Le Chevre) (ברנרדו דה פאולה) - מרגל ממוצא צרפתי עם כישורי פרקור מדהימים; העובד בעיקר יחד עם אל טופו. בן הזוג של אל טופו למשימות.
  • פייפר סטאר (Paper Star) (קימיקו גלן) - אמנית אוריגמי פסיכופתית ותלמידתו האהובה ביותר על פרופסור מאלסטרום.
  • פצצת הפנטום (mime bomb) - פנטומימאי ומרגל שקט המנצל את עובדת היותו פנטומימאי על מנת לרגל אחר התלמידים השונים באקדמיית וייל עבור הפקולטה הראשית.
  • ניל הצלופח- סוכן וייל חמקמק וגמיש,ניתן לראות כמה פעמים בסדרה שהוא התלמיד החביב על דוקטור באלום
  • הטרול - האקר שמופיע בעונה השלישית והרביעית מנטרל מערכות אבטחה עבור וייל בדומה לפלייר.

סוכנים לשעבר

  • גרהאם "גריי" / קראקל (מייקל גולדסמית') - חברה הטוב לשעבר של כרמן לשעבר באקדמיית וייל. עם זאת, לאחר משימה כושלת והיותו נתפס על ידי דבנו, זיכרונותיו של גרהאם נמחקו על ידי ד"ר בלום. הוא שב לאוסטרליה, שם הוא נפגש שוב עם כרמן (ללא זיכרונותיו ממנה) ומבקש ממנה לצאת לדייט. עם זאת, היא עזבה לפני שהיא אפילו מגיעה לדייט, מכיוון שחשבה שיש לו סיכוי להתחיל מחדש בלעדיה. בהמשך, כרמן מגייסת אותו כדי לעזור לה לחדור למעבדה הניו זילנדית של ד"ר בלום, ועם מימוש המשימה האמיתית של כרמן, הוא עוזר להשמיד את הניסוי של בלום; ולאחר מכן השניים יוצאים לדייט. בעונה 4 בעקבות מכשיר שחזור זיכרון של אקמי גריי נזכר בוויל וזוכה לחזור לארגון, הוא מחזיק בו מעט זמן עד שהוא בוגד בוויל ומסייע לכרמן. למרות שכשהיה בלי זיכרונותיו הזמין את כרמן לדייט, נאמר שהם חושבים אחד על השנייה כאחים- בתחילת הסדרה. לא אומרים במפורש אך ניתן לראות בהמשך הסדרה שלגריי ולכרמן יש רגשות אחד כלפי השני.
  • דקסטר וולף / הזאב - אביה של כרמן וקודמו בתפקיד של שאדוסאן בשם. וולף היה גנב מומחה שלעיתים קרובות הותר לו לעזוב את האי עליו וייל ממוקם בגלל מומחיותו. עם זאת, כשכרמן נולדה, שאר חברי הפקולטה הבינו שהוא מתכנן לעזוב את הארגון ושלחו את שאדוסאן להתנקש בחייו. באותו שלב, וולף ניסה להימלט עם כרמן התינוקת על מנת להתאחד עם אשתו, אך נהרג בטעות על ידי המפקדת, מנהיגת ארגון אקמי.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה (ארצות הברית)
1918 בינואר 2019
2101 באוקטובר 2019
פרק אינטראקטיבי10 במרץ 2020
351 באוקטובר 2020
4815 בינואר 2021

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
1 1 Becoming Carmen Sandiego (Part 1) להפוך לכרמן סנדייגו: חלק 1 ג'וס האמפרי וקני פארק דווין קפיזי ‏18 בינואר 2019
2 2 Becoming Carmen Sandiego" (Part 2) להפוך לכרמן סנדייגו: חלק 2
3 3 The Sticky Rice Caper מבצע אורז דביק קני פארק מאי צ'אן
4 4 The Fishy Doubloon Caper מבצע המטבע והדג ג'וס האמפרי בטי טינקר
5 5 The Duke of Vermeer Caper מבצע הדוכס מוורמיר קני פארק גרג ארנסטרום
6 6 The Opera in the Outback Caper מבצע האופרה בערבות ג'וס האמפרי בטי טינקר
7 7 The Chasing Paper Caper מבצע לרדוף אחרי נייר קני פארק גרג ארנסטרום
8 8 The Lucky Cat Caper מבצע חתול מזל ג'וס האמפרי מאי צ'אן
9 9 The French Connection Caper מבצע הקשר הצרפתי קני פארק דווין קפיזי

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
10 1 The Hot Rocks of Rio Caper" (Part 1) אבנים חמות בריו: חלק 1 ג'וס האמפרי בטי טינקר ‏1 באוקטובר 2019
11 2 The Hot Rocks of Rio Caper" (Part 2) אבנים חמות בריו: חלק 2 קני פארק גרג ארנסטרום
12 3 The Daisho Caper דאישו
13 4 The Fashionista Caper פאשניסטה ג'וס האמפרי בטי טינקר
14 5 The Boston Tea Party Caper מסיבת התה של בוסטון קני פארק
15 6 The Need For Speed Caper צורך במהירות ג'וס האמפרי גרג ארנסטרום
16 7 The Crackle Goes Kiwi Caper הקראקל הופך לקיווי סטיבן מלצ'ינג
17 8 The Stockholm Syndrome Caper תסמונת סטוקהולם קני פארק ומארק וסט בנג'מין טאונסנד
18 9 The African Ice Caper קרח אפריקאי ג'וס האמפרי סטיבן מלצ'ינג
19 10 The Deep Dive Caper צלילה לעומק קני פארק ומארק וסט דווין קפיזי

ספיישל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 במרץ 2020, נטפליקס העלתה לשידור פרק אינטראקטיבי בשם "כרמן סנדייגו: לגנוב או לא לגנוב?". במהלך הניסיון לגנוב מבניין המשמש לפעילות של ארגון "וייל", כרמן מגלה כי חבריה, זאק ואייבי, נחטפו על ידי "וייל", המאיים לשטוף את מוחם של השניים, אלא אם כן היא תגנוב מספר חפצים יקרי-ערך עבורם. לפרק ישנם מספר סופים בהתאם לבחירותיו של הצופה. עם ההגעה לסוף הטוב, נחשפת סצנת בונוס בה כל הדמויות שרות את שיר הנושא מהעיבוד הטלוויזיוני משנות ה-90, "היכן בעולם נמצאת כרמן סנדייגו?".

מספר פרק שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
20 Carmen Sandiego: To Steal or Not to Steal כרמן סנדייגו: לגנוב או לא לגנוב? ג'וס האמפרי, קני פארק ומארק וסט דווין קפיזי, מאי צ'אן, סאם ניסון, סוזן או'קונור, גרג ארנסטרום ובקי טינקר 10 במרץ 2020

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
21 1 The Luchadora Tango Caper טנגו לוצ'דורה ג'וס האמפרי דווין קפיזי ‏1 באוקטובר 2020
22 2 The Day of the Dead Caper יום המתים מייק וסט שרון פלין
23 3 The Haunted Bayou Caper הביצות הרדופות ג'וס האמפרי קתרין לין
24 4 The Masks of Venice Caper המסכות של ונציה מייק וסט סטיבן מלצ'ינג
25 5 The Jolly Good Show Caper מה טוב ומה נעים ג'וס האמפרי גרג ארנסטרום

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק מספר פרק בעונה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה תאריך שידור מקורי
26 1 The Beijing Bullion Caper יוזמת הזהב בבייג'ינג מייק וסט בטי טינקר ‏15 בינואר 2021
27 2 The Big Bad Ivy Caper אייבי אכזרית ומרושעת ג'וס האמפרי קתרין לין
28 3 The Robo Caper רובו מייק וסט קרלי דנור
29 4 The Himalayan Rescue Caper חילוץ בהרי ההימלאיה ג'וס האמפרי גרג ארנסטרום
30 5 The V.I.L.E. History Caper ההיסטוריה של וייל מייק וסט גרג ארנסטרום וקתרין לין
31 6 The Egyptian Decryption Caper הצופן המצרי ג'וס האמפרי קרלי דנור, ניקול בליסל, שרון פלין וגרג ארנסטרום
32 7 The Viennese Waltz Caper הוואלס הוויאני מייק וסט שרון פלין ודווין קפיזי
33 8 The Dark Red Caper רד בצד האפל ג'וס האמפרי דווין קפיזי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונת הקונספט הראשונה המציגה את דמותה של כרמן סנדייגו.

ב-14 באפריל 2017, "הוליווד אינסיידר" דיווחו דרך האתר שלהם, "The Tracking Board", כי נודע להם באופן בלעדי על פרויקט מונפש בנטפליקס שיתמקד בדמותה של הגנבת הנודעת כרמן סנדייגו, ושהשחקנית ג'ינה רודריגז תדבב את דמותה. האתר דיווח כי הסדרה בת 20 הפרקים תשאף להיות "חינוכית ככל שהיא מבדרת", בהתאם לסגנון שאר העיבודים בזיכיון.[8] בהמשך אושר כי הסדרה תיקרא בפשטות "כרמן סאנדייגו". רודריגז אישרה את הדיווח דרך עדכוני הטוויטר שלה יום למחרת בתגובה לדיווח של האתר "Hypable", שהשווה את הדיווח על הסדרה לדיווח הפקת הסדרה "אוטובוס הקסמים נוסע שוב", בכיכובה של קייט מקינון.[9][10] הסדרה התעתדה לפנות לקהל הילדים הרחב יותר (גילאי 6–11), בנוסף להורים של אותם ילדים ומעריצי הסדרה המקורית.[1] ב-18 וב-19 באפריל החלו החדשות על הפקת הסדרה להתפרסם באתרי חדשות מכובדים, שם אושר כי נטפליקס תאתחל את הזיכיון בטלוויזיה על ידי הזמנת עשרים פרקים בני 22 דקות, שיעלו לראשונה לשידור בשנת 2019 ועם ג'ינה רודריגז בתפקיד הראשי. באתר "Rotoscopers" ציינו כי מדובר ב"יותר ממה שרוב סדרות מקוריות של נטפליקס מקבלות".[11] "הוליווד ריפורטר" ציין כי המדבבת ריטה מורנו, שדיבבה את דמותה של כרמן סנדייגו בסדרת האנימציה של FOX, "איפה בכדור הארץ נמצאת כרמן סנדייגו?", כיכבה לאחרונה בתפקיד אורח בסדרה אחרת של רודריגז, "ג'יין הבתולה". הסדרה החדשה תוארה כבעלת "הרפתקה ותככים מרגשים", תוך שהיא מציעה "מבט אינטימי אל עברה של כרמן", ומה שהיווה השראה לבחירותיה בקריירה, ועונה למעשה על השאלה "מי לעזאזל [היא] כרמן סנדייגו?" ובמקביל עוקבת אחריה במהלך הרפתקאות הגנבה שלה.[12]

קרוליין פרייזר, ראש חברת "HMH Productions", היא המפיקה הבכירה של הסדרה. דווין קפיזי, הידוע בזכות עבודותיו על "רובוטריקים: פריים" ו"הבאטמן", הוא היוצר והמפיק-שותף. קווין דארט משמש כמעצב חזותי. הסדרה מופקת על ידי "DHX Media", המספקת את האנימציה, ועל ידי "Chromosphere", המספקת את עבודת העיצוב החזותי.[13][14][12] החברה "DHX Media" היא בעליה הנוכחיים של "DIC Entertainment", אולפן האנימציה שהפיק את סדרת האנימציה "איפה בכדור הארץ נמצאת כרמן סנדייגו?".[15] בנוסף, הסדרה מופקת על ידי "Houghton Mifflin Harcourt", המחזיקה בזכויות על הזיכיון לאחר שהתאגיד "Riverdeep" רכש את הזיכיון בשנת 2002.[12][16] השחקן פין וולפהארד לוהק לדיבוב דמותו של פלייר ("Player", גם "שחקן" בעברית), שמתואר כשותף וחברה הטוב ביותר של כרמן.[17] דמות אחרת בשם "פלייר" הופיע בסדרה "איפה בכדור הארץ נמצאת כרמן סנדייגו?", אך בתור דמותו של ילד בלייב אקשן הנוהג לשבור את הקיר הרביעי שמזמין את הסדרה ומתקשר עם כרמן, עובדה המרמזת על היותו שחקן המשחק את דמותה של כרמן במהלך משחק וידאו. האתר "E Online" דיווח כי הסדרה החדשה תיקרא, בפשטות, "כרמן סנדייגו".[17]

רודריגז, שלמדה לראשונה על הזיכיון דרך הסדרה "איפה בעולם נמצאת כרמן סנדייגו?", טען כי סדרת המקור החדשה של כרמן סנדיגו "כתובה היטב". רודריגז הזכירה כי נטפליקס היא בית לתכני שידור נהדרים ושעל הסדרה עובדים מאיירים מוכשרים. היא הוסיפה שאף על פי שהסדרה תהיה מבדרת, היא עדיין תספק חינוך גאוגרפי והיסטורי.[18]

אנדי יטמן, מנהל נטפליקס לתוכן גלובלי לילדים, ציין כי "אנו חושבים שיש יתרון עצום לסדרה שההורים זוכרים אותה חיבה גדולה וגדלו איתה. אנו נותנים להם את ההזדמנות להציג אותה לילדיהם ולעורר דיון", תוך שהם מציינים שבעוד שהשירות הציג מחדש המון סדרות משנות ה-80 וה-90, "כרמן סנדייגו" הייתה הסדרה שבאמת "הייתה הגיונית" ו"באמת התבלטה". הם השיבו לעובדה שלא מדובר בסדרה שתאותחל מחדש לצמיתות, שכן הסדרה האחרונה של כרמן סנדייגו הסתיימה 20 שנה לפני עליית הסדרה החדשה לשידור לראשונה, וכי יש דרכים מעניינות לספר מחדש את הסיפור.[1]

במרץ 2018, דווח על כך שנטפליקס גם הזמינה סרט לייב אקשן על דמותה של כרמן סנדייגו, שוב עם רודריגז בתור הדמות הראשית.[19]

ב-15 בפברואר 2019, הוכרז כי נטפליקס חידשה את הסדרה לעונה שנייה.[3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני העלייה לשידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההכרזה של "נטפליקס" על הפקת עיבוד חדש לדמותה של כרמן סאנדייגו זכתה תגובה חיובית מצידה של התקשורת, שראתה באור חיובי את חזרתו של זיכיון "כרמן סאנדייגו" למסך הקטן. האתר "TVShowsOnDVD" כתב ש"מדהים לראות את הזיכיון הזה חוזר לטלוויזיה."[20] "הרולינג סטון" חשב שסוגיית סיפור המקור של סדרת הטלוויזיה מציעה את מה שהיה פעם "תור הזהב של התמלילים האהובים על הטלוויזיה".[21] בהתייחסות ל"שמחתם של ילדי שנות ה-90", "מקסים" העלה את האפשרות כי "נטפליקס" תגייס את מבצעי שיר הנושא של הסדרה משנות ה-90, "רוקאפלה" על מנת להלחין את המוזיקה עבור העיבוד הנוכחי.[22] האתר "ScreenRant" ציין כי "אלה שעדיין שומרים זיכרונות חביבים מהזיכיון" יתעניינו באופן בו תוצג הסדרה החדשה; והוסיף כי יש לו "מורשת עלילתית" להחיות.[23] האתר "Dark Horizons" הביעו עצב על כך שעלייתה לשידור של הסדרה נמצא במרחק שנתיים.[24] האתר "Toonzone" תהה אם הסדרה החדשה ישמור על סיפור הרקע של הנבלית חובשת כובע הפדורה האדום, שבאמצע סוף שנות ה-90 של המאה הקודמת כלל בקאנון שלו את עובדת היותה של כרמן סנדייגו סוכנת "אקמי" לפני שמאסה בעבודתה ולכן רצתה להערים על עמיתיה לשעבר.[15] "Gizmodo" העיר שהסדרה החדשה "תביא את הסימן המסחרי של הדמות לקהל חדש".[25]‏ "Pedestrian" חשבו שהמגמה לסדרות כמו הסדרה הנוכחית היה סימן לכך שהמפיקים מתכוונים "ללכוד אנשים במערבולת הנוסטלגיה כלפי מטה".[26]‏ "Fortune" העיר שהסדרה החדשה תציע לנטפליקס "פוטנציאל שיווקי עצום", וכי החברה תוכל ללכת בדרכה של אולפני וולט דיסני על ידי יצירת מרצ'יינדז שיתלוו לסדרות שלה.[27] "Rom-Game" ראה בהכרזה על הפקת הסדרה סימן לכך שנטפליקס התעניינה בעקיפין במורשת המשחקים של הזיכיון.[28]‏ "NerdHQ" ציין כי הסדרה החדשה מציעה הזדמנות להחיות זיכיון "שהיה רדום" ו"גוסס".[29]

אחרי העלייה לשידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הביקורות "Rotten Tomatoes" עונתה הראשונה של הסדרה זכתה לציון 93% על בסיס 14 ביקורות, והקונצנזוס של האתר כתב על הסדרה כי "האנימציה החיה והשחזור היצירתי של סיפור הרקע כרמן סנדייגו מרוממת את הסדרה הזו מעבר לשורשים החינוכיים שלה."[30]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 "So '90s? Netflix talks rebooting content for today's kids". Archived from the original on 2017-06-14. Retrieved 2017-06-17.
  2. ^ Petski, Denise (December 10, 2018). "'Carmen Sandiego' Gets January Premiere Date On Netflix". Deadline. Archived from the original on 2018-12-11. Retrieved December 11, 2018.
  3. ^ 1 2 Moore, Kasey (September 4, 2019). "'Carmen Sandiego' Season 2 Coming to Netflix in October 2019". What's on Netflix. Retrieved September 4, 2019.
  4. ^ https://twitter.com/carmensandiego/status/1301548006626529283, Twitter
  5. ^ McGuinness, Devan (February 25, 2020). "Carmen Sandiego's New Interactive Netflix Episode Goes Back to Its Roots". Fatherly. Retrieved March 4, 2020.
  6. ^ Vidigal, Amanda (December 7, 2018). "Carmen Sandiego". Netlix Media Center. Archived from the original on 2017-04-28. Retrieved December 7, 2018.
  7. ^ Player; בתרגום לעברית: שחקן.
  8. ^ "Gina Rodriguez to Voice "Carmen Sandiego" for Netflix as Two Movie Studios Battle for Her Next Slot (Exclusive)". The Tracking Board. 2017-04-14. Archived from the original on 2017-04-15. Retrieved 2017-04-18.
  9. ^ "Netflix developing 'Carmen Sandiego' series, Gina Rodriguez to star". Hypable. 2017-04-18. Archived from the original on 2017-04-16. Retrieved 2017-04-18.
  10. ^ "Kate McKinnon to voice Ms. Frizzle in Netflix's 'Magic School Bus' reboot". Hypable. 2017-02-08. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-18.
  11. ^ North, Jonathan (2017-04-29). "Netflix Announces New Carmen Sandiego Animated Series". Rotoscopers. Archived from the original on 2017-05-08. Retrieved 2017-05-06.
  12. ^ 1 2 3 "Netflix Reboots 'Carmen Sandiego' With Gina Rodriguez". The Hollywood Reporter. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-18.
  13. ^ "FIRST LOOK: Netflix Sets 'Carmen Sandiego' Reboot for January 18". Animation World Network. Archived from the original on 2018-12-13. Retrieved 2018-12-15.
  14. ^ "Carmen Sandiego resurfaces on Netflix". Kidsscreen. Archived from the original on 2018-09-09. Retrieved 2018-12-15.
  15. ^ 1 2 "New Carmen Sandiego Cartoon In Development For Netflix - ToonZone News". ToonZone News. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-19.
  16. ^ "[www.bizjournals.com/boston/blog/mass-high-tech/2002/08/riverdeep-buys-broderbund-for-572m.html Riverdeep buys Broderbund for $57.2M]". www.bizjournals.com. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-18.
  17. ^ 1 2 "Carmen Sandiego With Gina Rodriguez Is Officially Happening". E! Online. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-18.
  18. ^ "Gina Rodriguez Details What's New With 'Carmen Sandiego'". Vibe. 2017-05-05. Archived from the original on 2017-05-05. Retrieved 2017-05-06.
  19. ^ Fleming Jr., Mike (March 26, 2018). "Gina Rodriguez To Star As Carmen Sandiego In Netflix Live-Action Feature". Deadline Hollywood. Archived from the original on 2018-11-19. Retrieved January 18, 2019.
  20. ^ "Where on Earth Is Carmen Sandiego DVD news: Re-Release for The Complete Series - TVShowsOnDVD.com". tvshowsondvd.com. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-19.
  21. ^ "'Carmen Sandiego' Reboot Headed to Netflix". Rolling Stone. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-19.
  22. ^ "Children of the '90s Rejoice, For Carmen Sandiego Is Getting Her Own Animated Netflix Series". Maxim. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-19.
  23. ^ "Netflix's Carmen Sandiego Animated Series Adds Stranger Things Star". Screen Rant. 2017-04-18. Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-19.
  24. ^ Franklin, Garth. "Netflix's "Carmen Sandiego" New Details - Dark Horizons". www.darkhorizons.com. Retrieved 2017-04-19.
  25. ^ Whitbrook, James. "Netflix Could Be Bringing Carmen Sandiego Back". Archived from the original on 2017-04-19. Retrieved 2017-04-19.
  26. ^ "Fire Up Your Old PC, Because A New 'Carmen Sandiego' Is Coming To Netflix". Pedestrian.TV. Retrieved 2017-04-19.
  27. ^ "This Popular 1980s Cartoon Is Getting the Netflix Treatment". Fortune. Archived from the original on 2017-04-20. Retrieved 2017-04-20.
  28. ^ "On a enfin retrouvé Carmen Sandiego... sur Netflix !" (in French). Archived from the original on 2017-04-21. Retrieved 2017-04-20.
  29. ^ "Nostalgia Time: Where in the World is Carmen Sandiego?". Archived from the original on 2017-08-02. Retrieved 2017-05-06.
  30. ^ "Carmen Sandiego: Season 1". Rotten Tomatoes.